2022-01-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
OM/NÄR jag stöter på en tråd på YT jag inte gillar så går jag vidare. Jag gör INTE tummen ner och skriver ngt elakt utan jag går VIDARE! YT är ju gigantiskt så alla kan hitta ngt som passar!

Kul för dig att du går vidare, vad andra gör är upp till dem eller ska alla göra som du vill?

Själv kommenterar jag om någon kommer med ett påstående som inte stämmer.

Flashback är gigantiskt så du kan säkert hitta nån tråd som passar. Lite kul när du påstår dig gå vidare när du ser nått du inte gillar, förutom här.
Citera
2022-01-08, 12:16
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Jag kan fortfarande inte sluta förundras att du genom att titta på Håkan inte hör allt motsägelsefullt han säger kring sina påstådda Estonia-dyk (och mycket annat). Antingen har du tittat för lite eller så är du extremt selektiv i vad du snappar upp som jag sa tidigare.

Jag ska försöka vara lite pedagogisk och samla motsägelserna kring Estonia:

1. Han påstår sig ha åkt med Estonia till Tallinn frekvent i början av 90-talet, flera år innan Estonia började trafikera rutten.
2. Håkans vittnesmål om spränghål på Estonia har inte kunnat bekräftas av någon, allra minst discovery-dokumentären. Håkan påstod från början att hålet fanns fullt synligt i fören på båten med utfläkt metall. Detta har han ändrat efter discovery-dokumentären som hittade ett intryckt hål längre mot mitten. Hålet som hittades verkar dessutom inte ha varit synligt dagarna efter förlisningen då Håkan påstår sig ha dykt där.
3. Håkan påstod tidigare att hans dykloggbok stals från Ufa i Berlin efter ett inbrott i början av 00-talet. Loggboken har nu mystiskt kommit fram och Håkan har viftat med den framför kameran (dock utan att visa innehållet).

Utöver detta finns mindre motsägelser som adderar till det faktum att han fabulerar, som att utrustningen han påstår sig ha använt inte funnits vid tillfället eller av Försvarsmakten, att han namnger fel politiker vid fel tidpunkter etc. Han har också placerat sig centralt i ubåtsincidenten i Karlskrona.

Allt ovan finns att tillgå på youtube på hans egna kanal, intervju med swebb-tv, Henning Wittes kanal mm.

Och Estoniadyket är enligt honom själv skrivet med blyerts i dykloggboken, han vet själv inte varför. Han visar dock aldrig vad som står i boken.
Citera
2022-01-08, 13:05
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Och Estoniadyket är enligt honom själv skrivet med blyerts i dykloggboken, han vet själv inte varför. Han visar dock aldrig vad som står i boken.

Nej fast där har han faktiskt varit märkligt konsekvent. När han berättade i Wittes klipp att boken blivit stulen var även den stulna ifylld med blyerts.
Citera
2022-01-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss

Tror han sa de skrev med blyrts då det går att skriva med undervatten
Citera
2022-01-08, 18:45
Medlem
Undrar om han har utvalda kläder till sina inspelningar. Den beige tröjan med vit T-shirt har han kört med i 13 dagar bortsett skjorta under nyår. För ingen går med samma kläder över 2 veckor.
Citera
2022-01-08, 23:16
Avslutad
Han nyser en del nu, frågan är om han dragit på sig Covidden?
Citera
2022-01-08, 23:20
Medlem
Dykaren hade varit fastspänd på Beckomberga om det funnits kvar, men lyckligtvis går de ute som fria människor så vi (normalbegåvade) kan få lite lyteskomik i vardagen.
Mannen, myten och legenden Bergmark är mentalt störd, ingen tvekan om det.
Vet inte om mytomani är klassat som sjukdom men om så är han bortom all räddning. Men han får väl en fin bortgång med alla fina bemärkelser i papp och möjligtvis en pappskiva av ett gammalt ölflak och lärjungarna som drar en hymn 😎
Citera
2022-01-08, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Undrar om han har utvalda kläder till sina inspelningar. Den beige tröjan med vit T-shirt har han kört med i 13 dagar bortsett skjorta under nyår. För ingen går med samma kläder över 2 veckor.
Magmysmicke kan använda samma t-shirt i flera veckor och det är ett likadant snusktroll som Bergmark. Så jo, nog finns det människor vars hygien är så lågprioriterad att dusch och klädbyte är något som enbart sker när det måste, helst med flera veckor emellan varje gång. I magmysmongots fall byter han nästan aldrig sängkläder heller, högst en gång per år, då han tycker att nytt påslakan och örngott "luktar så starkt av tvättmedel att han mår illa". Så han sover i samma flottiga nersaggade lakan halva-hela år i sträck. Jag kan ju bara föreställa mig hur Bergmarks säng luktar, för skillnaden mellan autisten Micke och Håkan är att Håkan ovanpå sin psykiska ohälsa har en långt gången alkoholism. Han luktar garanterat inte sin egen skitos, delvis eftersom han sällan är nykter. Det är nog många sista-droppar som landar i de kalsongerna. *kräk-smiley*
Citera
2022-01-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Magmysmicke kan använda samma t-shirt i flera veckor och det är ett likadant snusktroll som Bergmark. Så jo, nog finns det människor vars hygien är så lågprioriterad att dusch och klädbyte är något som enbart sker när det måste, helst med flera veckor emellan varje gång. I magmysmongots fall byter han nästan aldrig sängkläder heller, högst en gång per år, då han tycker att nytt påslakan och örngott "luktar så starkt av tvättmedel att han mår illa". Så han sover i samma flottiga nersaggade lakan halva-hela år i sträck. Jag kan ju bara föreställa mig hur Bergmarks säng luktar, för skillnaden mellan autisten Micke och Håkan är att Håkan ovanpå sin psykiska ohälsa har en långt gången alkoholism. Han luktar garanterat inte sin egen skitos, delvis eftersom han sällan är nykter. Det är nog många sista-droppar som landar i de kalsongerna. *kräk-smiley*

Kråkan har definitivt "vinterkalsonger" precis som magkukmannen.
Citera
2022-01-09, 01:07
Avslutad
Han har verkligen gått ned sig snabbt. Ser klipp typ 8-10 månader tillbaka.

Inte alls lika ofräsch och alkoholiserad då. Gått snabbt utför.
Citera
2022-01-09, 08:31
Medlem
Håkan säger sig vara utbildad civilekonom och studerat juridik. Håkan är även partiledare och de ställer han krav på så antar han anser sig ha spetskompetens då han säger sig vara partiledare.

Men i denna video när han tar upp, enligt han själv troligt scenario kommande val. https://youtu.be/riYp1_v17lc

Så ger han partierna valresultat
S - 20%
M - 18%
SD - 20%
V - 10%
C - 5%
KD - 5%
(L och mp åker ut)
Detta get enligt håkan som är civilekonom 17% över som kommer gå till 4 helt nya partier.

Håkan slår du ihop procenten här ovan så blir det 78% vilket inte ger 17% utan 22%...
Citera
2022-01-09, 10:38
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Håkan säger sig vara utbildad civilekonom och studerat juridik. Håkan är även partiledare och de ställer han krav på så antar han anser sig ha spetskompetens då han säger sig vara partiledare.

Men i denna video när han tar upp, enligt han själv troligt scenario kommande val. https://youtu.be/riYp1_v17lc

Så ger han partierna valresultat
S - 20%
M - 18%
SD - 20%
V - 10%
C - 5%
KD - 5%
(L och mp åker ut)
Detta get enligt håkan som är civilekonom 17% över som kommer gå till 4 helt nya partier.

Håkan slår du ihop procenten här ovan så blir det 78% vilket inte ger 17% utan 22%...

Fast han kanske räknar med att L och MP får 5% ihop? Det är ju osannolikt att de plötsligt får 0% av rösterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in