2022-01-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Så 2017 var också bear market eftersom BTC hade liknande korrektioner? Det finns korrektioner i bull markets, men det betyder inte att man kallar det "kort bear market", då blir man bara förvirrad.

Well, bull/bear markets behöver inte exklusivt vara på årshorisont. Varje stor makrocykel består av mindre bull/bear markets.
Citera
2022-01-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Well, bull/bear markets behöver inte exklusivt vara på årshorisont. Varje stor makrocykel består av mindre bull/bear markets.
Ja, det är sant, men det är väl oftast på längre perspektiv man syftar på när man säger bull/bear, inte om en vecka/månad varit bearish/bullish.
Citera
2022-01-10, 13:42
Medlem
Krypto är framtiden men har skrämmande likheter med .com kraschen. Jag vet när jag ska köpa, när dammet har lagt sig och alla utom några få hatar bitcoin. Bara kolla vad som hände Amazon under .com kraschen, bolaget tappade 90% värde, då tankar man. På sikt ser jag nog att Bitcoin och alla andra skräpmynt kommer att dö ut men staten kommer att ta kontroll över teknologin med egen krypto eller skatta/reglera ihjäl dem flesta skräpmynt.
Citera
2022-01-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Njut av att hans modell inte kommer uppnå 98k dollar målet nu i November. Inte en chans att Bitcoin kommer nå 10 miljoner dollar 2030, vilka fantasier.

Citat:
Tror den kommer fallera både i november nu, förmodligen till december och den kommer garanterat faila att nå 10 miljoner dollar till 2030.

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Enligt Plan B ska vi upp till strax under 100K denna månad, jag tror på det.

Citat:
Tio miljoner till 2030 är inte mycket till ökning om du jämför med föregående tio år. Du har för övrigt inte haft rätt någonstans i denna tråd.

Citat:
Hämtat mig från chocken och köpt dippen. Nu kör vi mot månen.

Men nu håller vi oss till det sakliga.

Tio miljoner dollar till 2030 är rena rama fantasierna.... du verkar tro på en slags evig exponentiell tillväxt.

Jag skrev att modellen kommer fallerera till November och December, hade jag rätt? Japp.

Du skrev strax under 100k, det hade du fel om. Du köpte även in dig precis innan kraschen med hopp att Bitcoin skulle gå till månen strax därefter. Det har inte skett och du ligger rejält minus nu förutsatt att du inte sålde av precis innan kraschen, vilken jäkla synsk marknadstajming om du gjorde det.

''A faithful person will be richly blessed, but one eager to get rich will not go unpunished.''.
Senast redigerad av Lukas17 2022-01-10 kl. 14:27.
Citera
2022-01-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Du är ju helt utvecklingsstörd om du tror det är samma sak att en tillgång går från 1 dollar till 2 dollar som att något går från 1 miljon till 2 miljoner dollar..

Citat:
Du har uppenbarligen inte förstått att krypto är ett helt nytt finanssystem som kommer att först flippa guld och sedan all Fiat förutom dollarn och möjligen en till två andra valutor. Förstår man inte detta, eller tror man inte på detta så hamnar man säkert i sådant nonsens som du ägnar dig åt, men jag och några andra tråden tror på detta. Minst tio miljoner dollar 2030 är mitt bud.

Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Tycker det är roligt att diskutera med bitcoin kyrkan. Kommer återkomma vid 30k 20k 10k 5k och 0.

Haha, det jag menar. Hade jag kunnat slå vad med dem om riktiga pengar, riktig kontraktskrivning så hade jag gjort det. Tänk dig att ta vadet att du bettar emot 10 miljoner dollar för Bitcoin till 2030 medans andra tror på det, fy fan vilka enkla pengar.

Bitcoin måste gå upp med mer än 220x för att det ska ske, på bara 8 år... herregud, att man kan tro på det.

Jag hade enkelt kunna sätta 1 eller flera miljoner på det. Det hade slutat med att Sith hade gått i pension utan några pengar alls.

En brutal verklighet, men vissa lär sig aldrig. Inte ens med facit i hand.
Citera
2022-01-10, 14:50
Medlem
Citat:
Jag kommer också slå index på längre sikt (skulle jag tro), så jag vet inte varför du anser att han har så stor auktoritet. Buffett är en mycket bättre investerare än Miller.

Jag har svårt att tro att Bitcoin går till 0, men det kommer ju absolut inte gå till några 10 miljoner dollar till 2030, var så säker.

Poängen var att visa för trollet Bidén att även framgångsrika boomers har stora allokeringar i bitcoin.
Förutom dinosaurierna som är påväg att dö närsomhelst.

Återkom när du slagit index 15 år i rad. Har du bitcoin är ju sannolikheten stor att du kommer lyckas.
Citera
2022-01-10, 15:36
Medlem
Där var BTC under 40.000 dollar.

Ska bli mycket spännande se nu vad som händer, jag har en känsla utav att detta var en "magisk" gräns för många. Antingen kommer många i ren panik börja sälja - eller har många väntat på denna kursen för att köpa på sig.

Spännande dagar framför oss.
Citera
2022-01-10, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Där var BTC under 40.000 dollar.

Ska bli mycket spännande se nu vad som händer, jag har en känsla utav att detta var en "magisk" gräns för många. Antingen kommer många i ren panik börja sälja - eller har många väntat på denna kursen för att köpa på sig.

Spännande dagar framför oss.

Dags o poppa popcornen
Andas väldigt mycket kapitulering här på fb och twitter.
Citera
2022-01-10, 15:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Notera att vi är nere på 10 idag...
Alla tidigare gånger vi varit på dessa nivåer har det varit betydligt mer uppsida än nersida på USD grafen och ofta (alltid?) har det markerat en botten som sedan aldrig återbesökts.

Värt att reflektera över
https://twitter.com/IvanOnTech/status/1479785275593314306?s=20
Citera
2022-01-10, 16:53
Avslutad
Citat:
Men nu håller vi oss till det sakliga.

Tio miljoner dollar till 2030 är rena rama fantasierna.... du verkar tro på en slags evig exponentiell tillväxt.

Jag skrev att modellen kommer fallerera till November och December, hade jag rätt? Japp.

Du skrev strax under 100k, det hade du fel om. Du köpte även in dig precis innan kraschen med hopp att Bitcoin skulle gå till månen strax därefter. Det har inte skett och du ligger rejält minus nu förutsatt att du inte sålde av precis innan kraschen, vilken jäkla synsk marknadstajming om du gjorde det.

''A faithful person will be richly blessed, but one eager to get rich will not go unpunished.''.

Jag har legat illa till flera ggr förr i den här marknaden. Nu är det köpläge.

PlanB hade fel för första gången på tio år. Tur för dig.
Citera
2022-01-10, 17:14
Medlem
Citat:
Jag har legat illa till flera ggr förr i den här marknaden. Nu är det köpläge.

PlanB hade fel för första gången på tio år. Tur för dig.

Det jag säger är inte tur, utan skicklighet. Leaston kommer ha fel om att Bitcoin kommer att stå mellan 3-6 miljoner dollar vid 2026, och du kommer ha fel om att Bitcoin kommer ligga på 10 miljoner dollar till 2030.

När jag har rätt igen, kommer du då säga: ''Nybörjartur''?

PlanB har nu kissat på sig och kör med ''säkra'' förutsägelser. Rätta mig om jag har fel, är inte hans nuvarande prisförutsägelse för Bitcoin mellan 50-200k över de kommande 2 åren? Detta var ju en väldigt, väldigt, väldigt bred felmarginal... krävs inget geni för att dra till med sådana siffror.

Som någon skrev: ''A prediction of "between $50k and $200k over the next 2 years" is worthless. Even a 5 year old can predict that.''

Så det är köpläge nu anser du? OK.
Citera
2022-01-10, 17:21
Avslutad
Citat:
Det jag säger är inte tur, utan skicklighet. Leaston kommer ha fel om att Bitcoin kommer att stå mellan 3-6 miljoner dollar vid 2026, och du kommer ha fel om att Bitcoin kommer ligga på 10 miljoner dollar till 2030.

När jag har rätt igen, kommer du då säga: ''Nybörjartur''?

PlanB har nu kissat på sig och kör med ''säkra'' förutsägelser. Rätta mig om jag har fel, är inte hans nuvarande prisförutsägelse för Bitcoin mellan 50-200k över de kommande 2 åren? Detta var ju en väldigt, väldigt, väldigt bred felmarginal... krävs inget geni för att dra till med sådana siffror.

Som någon skrev: ''A prediction of "between $50k and $200k over the next 2 years" is worthless. Even a 5 year old can predict that.''

Så det är köpläge nu anser du? OK.

Jag har skrivit flera ggr i tråden att jag gjort slut med PlanB. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.

Du får helt enkelt vänta till 2030 för att se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in