2021-11-11, 14:33
Medlem
Köpte Bitcoin igår för 5.000 kronor. Har tänkt länge på att gå in i crypto marknaden igen efter några års frånvaro. Nu när jag läste om inflationen i USA fick jag tummen ur och köpte. Är sugen på att köpa mera ganska snart. Jag har råd att satsa lite mer på detta, visst skulle en förlust av mina pengar suga men jag skulle klara mig bra ändå.
Citera
2021-11-11, 19:21
Medlem
Leastons avatar
Denna intervju var väldigt intressant.

Kritiska frågor mot Bitcoin ställs och Tether kontroversen avhandlas.
LIVE: CNBC chats with MicroStrategy founder Michael Saylor and Blockstream CSO Samson Mow
Citera
2021-11-11, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Nytt ATH, skulle inte förvåna mig om vi går över 70K redan idag.

Det blev inte 70K igår utan det blev istället köpläge, och likvidering av övermodiga hävstångare i vanlig ordning.

Citat:
Ursprungligen postat av lukkin
Köpte Bitcoin igår för 5.000 kronor. Har tänkt länge på att gå in i crypto marknaden igen efter några års frånvaro. Nu när jag läste om inflationen i USA fick jag tummen ur och köpte. Är sugen på att köpa mera ganska snart. Jag har råd att satsa lite mer på detta, visst skulle en förlust av mina pengar suga men jag skulle klara mig bra ändå.

Du förlorar inte dina pengar om du inte säljer dem. Det måste du förstå om du ska överleva i den här branschen.
Citera
2021-11-11, 20:55
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Det blev inte 70K igår utan det blev istället köpläge, och likvidering av övermodiga hävstångare i vanlig ordning.

Vilket känns ganska bra. Visst är det kul med paraboliska uppgångar, men det är knappast sunt.
Citera
2021-11-11, 23:48
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Vilket känns ganska bra. Visst är det kul med paraboliska uppgångar, men det är knappast sunt.
Instämmer, men samtidigt har väl egentligen inte 2021 uppvisat särskilt paraboliska tendenser i ordets sanna bemärkelse än så länge, kursen har ju trots allt "skvalpat" runt i 30k-60k-spannet i snart ett års tid.
Citera
2021-11-11, 23:52
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukkin

Gratulerar, det är förmodligen den bästa investeringen du har gjort sedan du senast höll på med krypto. Se nu bara till att hålla i dina satoshis med järnnäve, annars är det precis som sithmaster säger, att risken är stor att du inte blir särskilt långrandig när det börjar gunga.
Citera
2021-11-12, 11:29
Avslutad
Vad är grejen med BTC $69,420K, någon som kan förklara? Förefaller handla om Musk och priset på någon Tesla Sedan?
Citera
2021-11-12, 11:41
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Vad är grejen med BTC $69,420K, någon som kan förklara? Förefaller handla om Musk och priset på någon Tesla Sedan?
69 = sexposition
420 = röka cannabis

Personer som befinner sig i den ungdomliga internetkulturen använder ofta ovanstående slang för att skoja till det.
Citera
2021-11-12, 11:44
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:

69 = "soixante-neuf" - ömsesidig oralsex

420 = kulturslang för cannabis

När de flesta som håller på att diskutera Bitcoin är under 20 års åldern, så blir nummer som dessa väldigt viktiga
Citera
2021-11-12, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
69 = sexposition
420 = röka cannabis

Personer som befinner sig i den ungdomliga internetkulturen använder ofta ovanstående slang för att skoja till det.

Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
69 = "soixante-neuf" - ömsesidig oralsex

420 = kulturslang för cannabis

När de flesta som håller på att diskutera Bitcoin är under 20 års åldern, så blir nummer som dessa väldigt viktiga

Tack för info.
Citera
2021-11-12, 11:52
Medlem
hazenectars avatar
Hur ser sedimentet i tråden ut för tillfället? Vad tror ni, ska vi upp eller ner short term?

Har granskat prisgrafen i relation till bollingerbanden och Bitcoin tenderar att direkt efter en kompression av banden göra en fake-out, som sedan snabbt övergår i en likvidering av kapital varpå grafen sticker åt det direkt motsatta hållet.
Sett ur det perspektivet är den senaste veckans prisrörelse en aning oroande, men samtidigt är vi inne i bull-fasen av 4-års cykeln.
Personligen tror jag att det kan bli rätt svajigt om vi inte lyckas etablera 63-64k-regionen som stöd.
Senast redigerad av hazenectar 2021-11-12 kl. 11:56.
Citera
2021-11-12, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Hur ser sedimentet i tråden ut för tillfället? Vad tror ni, ska vi upp eller ner short term?

Har granskat prisgrafen i relation till bollingerbanden och Bitcoin tenderar att direkt efter en kompression av banden göra en fake-out, som sedan snabbt övergår i en likvidering av kapital varpå grafen sticker åt det direkt motsatta hållet.
Sett ur det perspektivet är den senaste veckans prisrörelse en aning oroande, men samtidigt är vi inne i bull-fasen av 4-års cykeln.
Personligen tror jag att det kan bli rätt svajigt om vi inte lyckas etablera 63-64k-regionen som stöd.

Enligt Plan B ska vi upp till strax under 100K denna månad, jag tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in