Citat:
Ursprungligen postat av
bidet2
Men vadå? nätverket är ju inte en efterfrågan i sig?
Om jag kan påvisa ett värde i nätverket, håller du isf med mig om att det är ett sekundärt värde hos Bitcoin?
Citat:
Ursprungligen postat av
bidet2
Det finns ingen som behöver bitcoin, alla behöver olja, metaller, trä osv för att leva ett bra liv.
Det verkar som du förstått att det finns enorm efterfrågan av "store of value", för du förstår värdet hos guld, aktier, fonder, fastigheter och annat.
Bitcoin gör med allt detta vad Spotify gjorde med hela musik industrin, dvs digitaliserar det. Det finns enorma fördelar att digitalisera sådant som går att digitalisera.
Titta på FANG företagen (världens största företag), dom har gjort just detta, digitaliserat sådant som var fysiskt. Idag har du hela uppslagsverk, alla världens kartor, all världens musik, all världens film, all din mail, dina banktjänster och otroligt mycket mer bara ett par knapptryck bort.
Jämför allt detta med hur det var för 20 år sedan, innan Google, Facebook, Apple, Microsoft, Amazon gjort detta tillgängligt i en smartphone? Hur lätt var det att när som helst försöka få tag på en kartbok, ett uppslagsverk, skicka ett brev, göra bankärende m.m?
Kan du ta in detta, så börjar du förstå vad Bitcoin gör för Store of value.
Citat:
Ursprungligen postat av
bidet2
Har aldrig stött på någon person som ägt bitcoin av annan anledning än som en trisslott för att bli rik.
Ska du säga till mig nu att du inte äger bitcoin för du tror du ska bli rik på det?
Det samma gäller väl för en aktie eller en fond eller annat värdepapper som jag tror presterar bättre än att ha mina värden i madrassen? Jag äger Bitcoin av samma anledning.