2022-01-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Baserat på vad? Vad vet du som vi andra inte vet? Förstår du matematiken bakom BTC? Vet du vad pengar är?

Gissar med 90% säkerhet att du inte kommer besvara någon av mina frågor, utan bara fortsätta hävda att BTC är skit utan sakligt argument.

Ja jag vet vad pengar är, BTC är inte pengar. Ja, jag förstår matematiken bakom det hela, dom som köper tidigt ska bli rika på att rekrytera nya köpare.
2022-01-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Kan förstå dig, jag blev lite förlöjligad här men inte föga förvånande, så hade jag rätt. Experternas förutsägelser fick man inte såga, det gjorde jag, hade rätt två gånger på raken. Kommer även ha rätt med min vadslagning till 2026 och 2030, enkelt.

Vissa tror ju att Bitcoin kommer stå i 6 miljoner dollar 2026. Andra tror på 10 miljoner dollar till 2030.

Vissa verkar inte besitta förmågan att tänka logiskt. Bitcoin har 4 år på sig nu att stiga med 138 gånger pengana.. helt sinnes att vissa tror på det.

Aja, har lovat att hålla denna del av forumet saklig.

Det är detta som är hela grejen med bitcoin, ägarna av btc måste hela tiden slänga nya galna prismål för de oanvändbara datakoderna för att rekrytera nya bagholders. Om dom skulle lyckas få upp kursen till en miljon så måste dom börja prata om 10 miljoner osv.
2022-01-09, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Kan förstå dig, jag blev lite förlöjligad här men inte föga förvånande, så hade jag rätt. Experternas förutsägelser fick man inte såga, det gjorde jag, hade rätt två gånger på raken. Kommer även ha rätt med min vadslagning till 2026 och 2030, enkelt.

Vissa tror ju att Bitcoin kommer stå i 6 miljoner dollar 2026. Andra tror på 10 miljoner dollar till 2030.

Vissa verkar inte besitta förmågan att tänka logiskt. Bitcoin har 4 år på sig nu att stiga med 138 gånger pengana.. helt sinnes att vissa tror på det.

Aja, har lovat att hålla denna del av forumet saklig.

Tio miljoner till 2030 är inte mycket till ökning om du jämför med föregående tio år. Du har för övrigt inte haft rätt någonstans i denna tråd.
2022-01-10, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tio miljoner till 2030 är inte mycket till ökning om du jämför med föregående tio år. Du har för övrigt inte haft rätt någonstans i denna tråd.

Du är ju helt utvecklingsstörd om du tror det är samma sak att en tillgång går från 1 dollar till 2 dollar som att något går från 1 miljon till 2 miljoner dollar..
2022-01-10, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Du är ju helt utvecklingsstörd om du tror det är samma sak att en tillgång går från 1 dollar till 2 dollar som att något går från 1 miljon till 2 miljoner dollar..

Du har uppenbarligen inte förstått att krypto är ett helt nytt finanssystem som kommer att först flippa guld och sedan all Fiat förutom dollarn och möjligen en till två andra valutor. Förstår man inte detta, eller tror man inte på detta så hamnar man säkert i sådant nonsens som du ägnar dig åt, men jag och några andra tråden tror på detta. Minst tio miljoner dollar 2030 är mitt bud.
2022-01-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ja jag vet vad pengar är, BTC är inte pengar. Ja, jag förstår matematiken bakom det hela, dom som köper tidigt ska bli rika på att rekrytera nya köpare.
Inget av det du skriver påvisar att du förstår vad BTC är. Din sista mening får dig framstå som helt obildad om vad BTC är.

Med din logik så funkar guld likadant: Dom som köper tidigt ska bli rika på att sälja dyrare till nya köpare
Precis som med aktier. Det säger fortfarande ingenting om vad du vet om BTC. Finns det något någon investerar i för att kunna sälja till lägre pris än de köpte för?
Senast redigerad av david-taxi 2022-01-10 kl. 02:45.
2022-01-10, 03:30
Medlem
Citat:
Inget av det du skriver påvisar att du förstår vad BTC är. Din sista mening får dig framstå som helt obildad om vad BTC är.

Med din logik så funkar guld likadant: Dom som köper tidigt ska bli rika på att sälja dyrare till nya köpare
Precis som med aktier. Det säger fortfarande ingenting om vad du vet om BTC. Finns det något någon investerar i för att kunna sälja till lägre pris än de köpte för?

Aktier köper man för att man förväntar sig att bolaget kommer öka eller fortsätta gå med vinst och därmed betala utdelningar till dig årligen eller kvartalsvis, såvida man inte är en daytrader. Bitcoin ger aldrig en utdelning och kommer aldrig göra det, det förblir en värdelös datakod.

Ingen köper guld för att bli rik, guld följer inflationen över hundratals år, folk köper det snarare för att bevara en rikedom om dom vill hålla sig utanför börsen osv.
2022-01-10, 03:32
Medlem
Citat:
Aktier köper man för att man förväntar sig att bolaget kommer öka eller fortsätta gå med vinst och därmed betala utdelningar till dig årligen eller kvartalsvis, såvida man inte är en daytrader. Bitcoin ger aldrig en utdelning och kommer aldrig göra det, det förblir en värdelös datakod.

Ingen köper guld för att bli rik, guld följer inflationen över hundratals år, folk köper det snarare för att bevara en rikedom om dom vill hålla sig utanför börsen osv.
Om du hade köpt guld tidigt hade du blivit rik på USD. Idag är guld som BTC, inget du kan bli rik av, men värdet kommer stiga mycket mot USD. Så vad är skillnaden?

Värdet av guld har dessutom gått ner senaste 10 åren mot USD. "Skitbra" hedge.
2022-01-10, 03:44
Medlem
Citat:
Om du hade köpt guld tidigt hade du blivit rik på USD. Idag är guld som BTC, inget du kan bli rik av, men värdet kommer stiga mycket mot USD. Så vad är skillnaden?

Värdet av guld har dessutom gått ner senaste 10 åren mot USD. "Skitbra" hedge.

Som jag sa så är guld något som över många decennier bevarar värde, nu pratar vi 30-40 år och längre, inom dessa decennier så finns ju upp och nedgångar. Vi vet varför det finns ett golv i gulds pris och det är för att om du tar bort all monetär efterfrågan så finns det alltid efterfrågan från smycken och industri osv. I bitcoin finns det inget golv, eftersom alla som köper bitcoin gör det för att tjäna pengar.. Det enda guld jag äger är i min dator och telefon och jag förväntar mig inte att tjäna pengar på det guldet.

Varför tror du att btc för alltid ska gå upp? finns ingen efterfrågan i grunden, ingen behöver bitcoin för att vara glad.. Och varför skulle folk inte köpa ethereum eller nån annan datakod som har en historisk mycket högre kursökning än bitcoin?
2022-01-10, 08:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ganska samma med Bitcoin det vill säga då?

Fast Bitcoin är, till skillnad från guld, i förhållandevis tidigt barnstadium fortfarande. Men mekaniken är densamma.

Citat:
Vi vet varför det finns ett golv i gulds pris och det är för att om du tar bort all monetär efterfrågan så finns det alltid efterfrågan från smycken och industri osv.
Golvpriset är helt ointressant att spekulera i.
Däremot kan du prata om att guld har ett sekundärt värde iom att det används i industrin. Men detsamma kan sägas om Bitcoin - nätverket jämfört med Bitcoin - tillgången.

Citat:
Varför tror du att btc för alltid ska gå upp? finns ingen efterfrågan i grunden
Du ser tydligt på prisutvecklingen att det finns en stor efterfrågan. Du bara inte förstår den. Sedan när vi förklarar detta tydligt för dig så upprepar du dig som en trasig skiva.
Senast redigerad av Leaston 2022-01-10 kl. 08:28.
2022-01-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ganska samma med Bitcoin det vill säga då?

Fast Bitcoin är, till skillnad från guld, i förhållandevis tidigt barnstadium fortfarande. Men mekaniken är densamma.

Golvpriset är helt ointressant att spekulera i.
Däremot kan du prata om att guld har ett sekundärt värde iom att det används i industrin. Men detsamma kan sägas om Bitcoin - nätverket jämfört med Bitcoin - tillgången.

Du ser tydligt på prisutvecklingen att det finns en stor efterfrågan. Du bara inte förstår den. Sedan när vi förklarar detta tydligt för dig så upprepar du dig som en trasig skiva.

Men vadå? nätverket är ju inte en efterfrågan i sig? Det finns ingen som behöver bitcoin, alla behöver olja, metaller, trä osv för att leva ett bra liv.

Har aldrig stött på någon person som ägt bitcoin av annan anledning än som en trisslott för att bli rik.
Ska du säga till mig nu att du inte äger bitcoin för du tror du ska bli rik på det?
2022-01-10, 09:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Men vadå? nätverket är ju inte en efterfrågan i sig?
Om jag kan påvisa ett värde i nätverket, håller du isf med mig om att det är ett sekundärt värde hos Bitcoin?

Citat:
Det finns ingen som behöver bitcoin, alla behöver olja, metaller, trä osv för att leva ett bra liv.
Det verkar som du förstått att det finns enorm efterfrågan av "store of value", för du förstår värdet hos guld, aktier, fonder, fastigheter och annat.
Bitcoin gör med allt detta vad Spotify gjorde med hela musik industrin, dvs digitaliserar det. Det finns enorma fördelar att digitalisera sådant som går att digitalisera.

Titta på FANG företagen (världens största företag), dom har gjort just detta, digitaliserat sådant som var fysiskt. Idag har du hela uppslagsverk, alla världens kartor, all världens musik, all världens film, all din mail, dina banktjänster och otroligt mycket mer bara ett par knapptryck bort.
Jämför allt detta med hur det var för 20 år sedan, innan Google, Facebook, Apple, Microsoft, Amazon gjort detta tillgängligt i en smartphone? Hur lätt var det att när som helst försöka få tag på en kartbok, ett uppslagsverk, skicka ett brev, göra bankärende m.m?

Kan du ta in detta, så börjar du förstå vad Bitcoin gör för Store of value.

Citat:
Har aldrig stött på någon person som ägt bitcoin av annan anledning än som en trisslott för att bli rik.
Ska du säga till mig nu att du inte äger bitcoin för du tror du ska bli rik på det?
Det samma gäller väl för en aktie eller en fond eller annat värdepapper som jag tror presterar bättre än att ha mina värden i madrassen? Jag äger Bitcoin av samma anledning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in