2022-01-08, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
För övrigt känner jag personal i räddningstjänsten som var på plats ute vid gården. Så jag vet exakt vad som hände där. Av respekt för familj och vänner kommer jag naturligtvis aldrig berätta det här. Ni trådnissar får fortsätta leka privatspanare och slösa bort er tid på meningslöst ältande
😂

Ååh, vi blir jättejätteimpade.
... Och fortsätter skriva, i huvudsak om mordet, till ditt stora förtret.

Be brandmannrn spruta vatten på HD så hon inte självantänder, men varna om att han bör ha koll på sin slang.
Citera
2022-01-08, 20:08
Medlem
Lova33s avatar
Tänker på detta fall mellan varven och då framförallt på hur jävla onödigt mordet var på alla jävla sätt och vis. Varför tog inte SD-helvetet livet av sig direkt istället om han nu inte klarade av att leva med den förlorade kontrollen över LW?!
Varför skada tre oskyldiga barn för sitt eget egoistiska nöjes skull?!!
Helt sjukt att dessa äckliga psykopater ens existerar från början, vad i helvete går fel i huvudet på dessa individer?! Usch!!!
Citera
2022-01-08, 20:14
Medlem
Just. Hanna har inte varit inne här och läst de senaste 2 åren.
Citera
2022-01-08, 20:18
Medlem
Citat:

Kanske inte. Men nu gör hon visst det.
Citera
2022-01-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men nu gör hon väl det?
Haha nä
Citera
2022-01-08, 20:27
Avslutad
Citat:
Hur kan du vara så säker på det?
Citera
2022-01-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack för ditt trevliga svar. Alltid kul när någon kan diskutera på ett lungt o trevligt sätt. Inget konstigt alls att vi har olika åsikter om samma sak.
Till skillnad från dig så känner jag ingen avsmak mot Lena utan i mina ögon så var hon otroligt populär bland vänner och kollegor och jag hade själv gärna lärt känna henne. En sprudlande glad och livfull pastor från Örebro som hittade på massor med saker med massor av människor. En härlig tjej helt enkelt som gillade att leva livet trotts att hon var en pastor.
Självklart var väl hennes sjukliga åtrå till Stefan inte bra på nåt sätt och hon borde såklart ha backat undan.
Men det lilla problemet "kärleken" kom emellan.
Men förutom det, så ser jag inget annorlunda med henne jämfört med andra tjejer som är som hon. Nädå, jag hade gärna lärt känna denna pastor.
Sen så kommer jag inte att ändra åsikt om Hanna.
Det skaver rejält runt henne och det är helt enkelt alldeles för mycket som pekar på att hon är delaktig (utan att rabbla upp allt det igen)
Och när jag nu har fått in den sammantagna bilden i huvudet så är den solklar.
Visst, det pågår såklart ingen utredning mot henne och det kommer heller inte att starta någon så det är bara att leva vidare med att hon kom undan. (i mina ögon)
Men en sak är i alla fall säker....
En mördare är fortfarande en mördare, även om hon inte blir dömd.
Tack för ett trevligt inlägg.!
// Avd.9

Jag förstår att det finns frustration kring fallet och kanske även Hanna. Hon är dock inget monster. De som kände Stefan är så klart chockade att en person kan gå långt som han gjorde. Det finns de som fortfarande tror på hans oskuld. Ja monstret är kombon av Stefan och Lenas relation var sjuk och destruktiv där Hanna fick svälja ganska mycket skit. Om Hanna har varit delaktig så bär hon det med sig hela sitt liv nu och framöver. Hon ska leva med detta och är helt övertygad om att det med största sannolikhet skaver då hon är inte ett monster.

Lycka till med er jakt men dämpa era elaka kommentarer om varför hon gör si eller så i livet. Hon kan lika gärna vara oskyldig!
Citera
2022-01-08, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Jag förstår att det finns frustration kring fallet och kanske även Hanna. Hon är dock inget monster. De som kände Stefan är så klart chockade att en person kan gå långt som han gjorde. Det finns de som fortfarande tror på hans oskuld. Ja monstret är kombon av Stefan och Lenas relation var sjuk och destruktiv där Hanna fick svälja ganska mycket skit. Om Hanna har varit delaktig så bär hon det med sig hela sitt liv nu och framöver. Hon ska leva med detta och är helt övertygad om att det med största sannolikhet skaver då hon är inte ett monster.

Lycka till med er jakt men dämpa era elaka kommentarer om varför hon gör si eller så i livet. Hon kan lika gärna vara oskyldig!
Vad tror du själv, tror du att hon var ovetandes? Steffe som i sitt egna tal, bedyrade att han borde svarat som en kriminell på polisförhören, lite så som HD gjorde kanske? Han babblade och flinade som värst när han blev påkommen.
HD körde på minnesförlust/ingen kommentar..
Citera
2022-01-08, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:

Vad innebär monster?
Citera
2022-01-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

■ JG är mjuk och har en rättskänsla i ryggen. Han slipper idag SDs styrande. Och för sitt samvetes skull hade han berättat allt han vet. Och det kanske han gjort. Det får vi inte veta. Nej, jag tror inte JG har kunskap om något som idag är viktigt.

■ En del av L*na Wesstr*m-s-tråden:s medlemmar tror, att J*rry G*ay var livrädd för St*fan den Store von Davidss*n och därtill sagt, så har jag sedan länge förstått att du @Picasso2, är en av de trådmedlemmar som tror så.

■ Folk tycks ha en kraftfull förmåga att inbilla sig att St*fan Davidss*n totalt och fullständigt hade söndermanipulerat sin kamrat J*rry G*ay och fick honom sålunda till sist att bli ett vandrande nerv-vrak ... jag har också läst sagan om Rödluvan och Vargen.

■ Samma sak gäller också, och enligt ovan skrivet, så tror en del av L*na Wesstr*m-s-tråden:s medlemmar, att St*fan Davidss*n totalt och fullständigt även hade söndermanipulerat sin make H*nna Davidss*n så att hon till sist inte ens visste vad hon hette i sitt eget förnamn.

■ Picasso2, tror du verkligen på ditt fullständigaste allvar, att St*fan Davidss*n var någon sorts maskulin Empoýsa uppsänd av den underjordiska Gudinnan Hekáte för att skrämma livet ur sin bäste kamrat J*rry G*ay och få honom till att bli ett vandrande nerv-vrak som han sedan kunde styra och ställa med precis som han ville efter sitt eget behag ?

■ 1: ) J*rry G*ay raderade flera meddelanden ifrån sin mobila enhet vilket ägde rum mitt under ett då pågående polisförhör samt i konnektion med utredningen av mordet på L*na Wesstr*m och där hans bäste kamrat St*fan Davidss*n var misstänkt för att tidigare ha bragt L*na Wesstr*m om livet.

■ 2: ) J*rry G*ay Telegram-chattade mycket med sin bäste kamrat St*fan Davidss*n.

■ 3: ) J*rry G*ay fotograferade en gång i tiden sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterade bilden till sin bäste kamrat St*fan Davidss*n.

■ Frågan enligt ovan skrivet gällande 1-2-och-3.

■ Tror du verkligen @Picasso2, på ditt fullaste allvar, att J*rry G*ay betedde sig på grund av att han vid de olika tillfällena var totalt och fullständigt livrädd för sin kamrat St*fan den Store von Davidss*n ?

■ Enligt mig @JokerMannen, hade J*rry G*ay varit totalt och fullständigt livrädd för St*fan Davidss*n, så hade han aldrig❗vågat anlita St*fan Davidss*n, för att åt honom, få utfört en trappinspektion under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Beträffande Hertiginnan H*nna Davidss*n.

■ H*nna Davidss*n paketerade in sina förehavanden ifrån Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och även en bit in på dygns-växlingen till Tisdagen den 15 Maj 2018, sedan kallade hon på Hermés, Gudarnas budbärare vilken sedan bevingad flög med H*nna Davidss*n:s paket till Étna där en gång KonungaGuden Zeýs hade nedtvingat den eldsprutande draken Týfon, H*nna Davidss*n:s lille Hermés kastade ner paketet i hålet av Étna sålunda fick Týfon chansen att spruta ur sig lite eld ... absolut rena rama pelletsbrännaren, en sådan brännare hade St*fan Davidss*n i sitt hus vid Bet*sv*gen etta-fyra Bertil.

■ Både Golvbrunns-Drottningen H*nna Davidss*n och Skäggfrallan J*rry G*ay samt den store och mäktige Páter SOA sitter alla tre inne med mycket vetskap om den då aktuella händelsen som inträffade under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då den 45-åriga trebarnsmodern L*na Wesstr*m utsattes för en brutal och hänsynslös dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Tänk att det verkligen existerar så elaka människor som kan begå mord, och framförallt allt sagt, när offret är en moder till flera barn, det kallar jag för grymheten själv.

■ Det absolut värsta enligt mig är när en eller flera människor begår ett mord och sedan därefter lyckas med att komma undan.

Mvh/ JM.
Citera
2022-01-08, 22:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag förstår att det finns frustration kring fallet och kanske även Hanna. Hon är dock inget monster. De som kände Stefan är så klart chockade att en person kan gå långt som han gjorde.
S var heller inget monster, han hade mänskliga sidor han med. Som merparten av mänskligheten.
Av H:s reaktion och agerande kan ingen påstå att just hon blev chockad av sin makes våldskapacitet. De många hoten inklusive direkta dödshot, som förmedlades via meddelanden till L togs också upp i rättegången. Förutom att de finns fullt läsliga i FUP.

Nej en sund och naturlig reaktion i hennes fall vore att bli skrämd, backa rejält och ta fullständigt avstånd både från honom som person och det brutala mordet. Istället har de synts semestra ihop, sms:a kärleksfullt och fortsätta umgås ända tills det tragiska slutet.
Det är uppenbart att det fanns en vetskap från hennes sida om att något fruktansvärt hade hänt L, med tanke på kommentarer till både älskare och chef. Och detta samma f m.
Citat:
Det finns de som fortfarande tror på hans oskuld.
Ja, och så är det nog när det kommer till de allra flesta brott.
Citat:
Ja monstret är kombon av Stefan och Lenas relation var sjuk och destruktiv där Hanna fick svälja ganska mycket skit. Om Hanna har varit delaktig så bär hon det med sig hela sitt liv nu och framöver. Hon ska leva med detta och är helt övertygad om att det med största sannolikhet skaver då hon är inte ett monster.
Tveklöst har hon farit väldigt illa i den här destruktiva historien. Därför borde hon också ha sett till att samarbeta med polisen istället för att skydda en man som hade begått en ovanligt hänsynslöst kvinnomord. Häpnadsväckande.
Citera
2022-01-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad tror du själv, tror du att hon var ovetandes? Steffe som i sitt egna tal, bedyrade att han borde svarat som en kriminell på polisförhören, lite så som HD gjorde kanske? Han babblade och flinade som värst när han blev påkommen.
HD körde på minnesförlust/ingen kommentar..

Jag tror(!) hon visste vad Stefan hade gjort men ville/kunde inte skicka honom i fängelse av massa anledningar. Jag tror(!) det är blandade känslor hon bär. Hon är inte ett monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in