Citat:
Ursprungligen postat av
GrenA
Jag har följt fallet och är givetvis oerhört ledsen att Lenas barn förlorat sin mor. All världens respekt för det. Det är fruktansvärt vad som blev. Det som är dock i detta fall märkligt att ingen kan förstå att Hanna inte gillade denna Lena. Kanske t o m förståeligt att önska en sådan person bort utan att vilja att denne död så klart. Det jag läst mig till om Lena så var det inte en ödmjuk person och jag får direkt avsmak för henne. Stefan och Lena skapade sin sjuka värld och nu är båda borta. Det kan vara så att Hanna är involverad, vad vet man, men att varje steg hon tar är det elaka kommentarer som hägrar här. Hon kan lika gärna vara totalt oskyldig!? Hon har gått vidare och med all rätt. Tror inte hon hånflinar. Det är inte i alla fall så jag känner henne. Hon ska inte blicka bakåt utan framåt. Livet är framför henne och hon har två barn som behöver en förälder. Igen, jag önskar inget ont till Lenas barn men den som dödade henne fick straffet och är nu borta.
Själv har jag inga problem med att begripa att Hanna måste ha hatat Lena.
Men det märkliga i såna här situationer kan jag tycka är att kvinnan oftast vänder sig mot den som har kommit emellan i ett äktenskap. Varför ställde hon inga krav på mannen, i detta fall Stefan? I stället gullade hon med honom. Var gift med honom i 20 år! Reste med honom, geocachade, städade hos honom och planterade blommor i hans trädgård. Trots att de hade separerat och hon hade flyttat.
Var hon rädd för honom? Eller närde hon en djävulsk plan för både SD och Lena? I så fall lyckades hon med det. Kanske därför hon verkar så nöjd numera (enligt de som har träffat henne)?
Att både SD och Lena var döda så måste det ha känts riktigt bra att strö SDs aska i sjön. Ett slut på allt och hemligheterna bevarade. Hade SD avtjänat sitt straff hade han antagligen snackat en jävla massa i fängelset och det kunde ha skadat de andras anseende.
Om HD triggade SD att "göra sig av med" Lena, det vete fåglarna. Men jag tror att hon gjorde det. På något sätt. Den pressade SD tog henne på orden och så som hans psyke var, så uppfattade han det som att döda Lena. Det var så mycket hon visste om paret Ds geocachingfusk och det fick INTE komma ut. Geocachingen var inte enbart ett fritidsintresse för dem, det var en mani.