2022-01-07, 16:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack🙌
Tyvärr får jag inte upp annat än ooops, fel länk,
Men, det är väldigt märkligt att NA valt att ta bort artikeln? Nästan så att de känns köpta? Varför har de släppt detta fall, Örebros största mest makabra med sluttwisten när själva Steffe dör och någon blir misstänkt för mord på honom?!

Här har du sökningen jag gjorde då. Har det mesta från fallet sparat. Iallafall fram tills fegisen tog livet av sig. Ska läsa ikapp, då jag ligger ett halvår efter er numera.

https://www.bildtagg.se/bild/w3vvchq7zk7anvanw73l3gu6

Hej igen på er alla, både vettiga och ovettiga!
Citera
2022-01-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Här har du sökningen jag gjorde då. Har det mesta från fallet sparat. Iallafall fram tills fegisen tog livet av sig. Ska läsa ikapp, då jag ligger ett halvår efter er numera.

Hej @fröken Sverige!

Kan inte öppna länken. Får bara upp ingressen.
Citera
2022-01-07, 17:03
Avslutad
Citat:

Tack, det är nytt år och nya friska tag.
Vi är ett gäng som tror och hoppas att rättvisan kommer ha sin gång.
Ironiskt att det poppar upp sura citroner som hävdar raka motsatsen.
Det har ältats till förbannelse, faktum är att inför hovrätten står det klart att Stefan ensam eller tillsammans med annan mördat Lena.
Citera
2022-01-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Kära nån. Varför citerar du ett två år gammalt inlägg, och dessutom klipper sönder det, och sen svarar med ett ösregnslångt inlägg som enbart repeterar dina tidigare skrivna inlägg?

■ Hertiginnan H*nna Davidss*n förstod så småningom att hennes make Hertig St*fan den Store hade skaffat sig en älskarinna, och hon visste att älskarinnan var, och hette L*na Wesstr*m.

■ Den store och mäktige Páter SOA tröstade sin dotter med orden "Alla kan ju begå ett misstag" och de orden förlitade sig dottern H*nna till och därför kunde hon aldrig känna något hat mot sin make Hertig St*fan den Store von Davidss*n.

■ H*nna Davidss*n började så småningom att dricka vatten ur floden Styx, det vill säga, hatet:s flod och sålunda kunde H*nna Davidss*n känna allt mer och mer hat mot sin rival L*na Wesstr*m.

■ När H*nna Davidss*n hade fått i sig tillräckligt med hatet:s vatten ur floden Styx, var hon så full av hat mot sin rival L*na Wesstr*m att det bara fanns en enda utväg, hon hade mord i blicken, hon hade mord i sinnet och hon hatade L*na Wesstr*m av all sin inre kraft.

■ Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 utsattes plötsligt L*na Wesstr*m för en ursinnig och brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Dödsmisshandeln mot och på L*na Wesstr*m uppvisade ett starkt och kraftfullt hat som hade inriktats mot henne vid det aktuella tillfället.

■ Efter mordet på L*na Wesstr*m började H*nna Davidss*n plötsligt att dricka vatten ur floden Lethe, det vill säga, glömskan:s flod, ju mer hon drack ur floden Lethe, ju glömskare blev hon.

■ Enligt ovan skrivet: En dag hämtade polisen in Hertiginnan H*nna Davidss*n för att förhöra henne i konnektion med mordet på sin rival L*na Wesstr*m, men, efter som H*nna Davidss*n hade druckit vatten ur floden Lethe hade hon sålunda vid det aktuella polisförhöret tappat bort sitt minne fullständigt.

■ MinnesGudinnan Mnemosyne förvisade H*nna Davidss*n till den djupaste botten av sjön Sottern för att sålunda försäkra sig själv om att inte få tillbaka sitt minne från hennes tidigare förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Under tiden som mordrättegången pågick i Göta Hovrätt mot H*nna Davidss*n:s före detta make Hertig St*fan den Store offrade hon till segerns Gudinna Nike och hon blev bönhörd, L*na Wesstr*m var ju redan död och borta, därefter dog Hertig St*fan den Store von Davidss*n som sedan kremerades till aska och utspreds av H*nna Davidss*n på ytan av sjön Sottern.

■ Enligt ovan skrivet: Som löken på laxen fick H*nna Davidss*n till sist Hertigen:s boningshus vid Bet*sv*gen etta-fyra Bertil där hon nu mera regerar och håller i taktpinnen.

■ H*nna Davidss*n trivs nu mera som Sillen i vattnet, hon strålar som en sol och livet leker för henne som aldrig förr. Hon tokloggar i det stora och mäktiga Geo-caching-riket så gott som dagligen och njuter av drycker från Olympens Gudar, Nektar så som Ambrosia.

■ Vilken❗stor seger som H*nna Davidss*n slutligen fick, men, en vacker dag kommer Erinyerna och hälsar på H*nna Panna Pannkaka i hennes hus vid Bet*sv*gen etta-fyra Bertil.

Mvh/ JM.
Citera
2022-01-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du har helt rätt.
Det är helt frivilligt att delta i tråden och även att läsa den. Och det är fritt av var och en att tycka precis vad man vill om det som skrivs här, och av nån anledning så kan man inte släppa den här skiten utan man kikar in då och då precis som Du och Jag gör ibland.

Problemet just nu är att Hanna kom så fruktansvärt lindrigt undan trotts att väldigt väldigt mycket pekar på att hon på nåt sätt är inblandad i mordet på Lena. En del anser att hon bara deltagit marginellt och en del (inkl jag själv) är övertygad om att hon var med bakom planket och aktivt deltog. Och eftersom hon nu springer fri, trotts att det i en dels ögon finns otroligt många övertygande indicier som pekar på att hon borde utredas ordentligt och få en prövning i domstol.
Det är inte bara lite märkliga saker runt Hanna utan det är rejält med konstigheter som sammanträffar och olika saker hon inte kan svara på.

Problemet började när Åsa valde att plocka in Hanna.
Hanna plockades in "skäligen misstänkt för mord" men den egentliga anledningen var att hon inte skulle försöka förstöra bevis och på annat sätt hjälpa Stefan.
Så istället får att just då ordentligt utreda Hanna så valde åklagaren att släppa henne efter bara en vecka.
Till och med Hannas bekanta misstänkte henne.
Bekymret som då uppstod när Hanna släpptes var att åklagaren spelade försvaret rakt i händerna med att det kan finnas en annan gärningsman och allt blev 10 ggr svårare att utreda. Och det är en av anledningarna till att Stefan friades i T-rätten.
Åkl borde istället gått stenhårt mot Hanna, för om Stefan till slut kunde dömas med lite bevisning och massor av starka indicier, så hade åkl med en ordentlig utredning kunna fälla Hanna med, för det finns mängder med indicier pekar negativt mot Hanna.
Den sammantagna bilden runt Hannas alla tokigheter pekar entydigt åt ett enda håll, vilket är att hon gemensam och i samförstånd med Stefan har mördat Lena på ett eller annat vis.

Bara för att nämna några vattendroppar i detta hav av indicier mot Hanna.
* Hanna hatade på riktigt Lena.
* Hanna ville att Lena skulle försvinna.
* Hanna hade väldigt starka motiv.
* Hanna hade inget alibi vid tidpunkten.
* Hanna visste saker som bara en mördare vet.
* Hanna samarbetar inte vid förhör.
* Hannas vänner misstänkte Hanna.
* Hanna undanröjde spår och bevis.
Detta är bara pyttelite av allt som presenteras här i tråden och det finns massor med mer.

Det är en omöjlighet att Hanna inte är inblandad.
Den enda vinnaren i detta fall är Hanna för 1. Hennes otrogna man är död 2. Lena som raderade hennes 17 loggar två ggr och knullade hennes man i sex år är död 3. Hon kan nu ägna sig helhjärtat åt att fusklogga geo-burkar och knulla andra samtidigt som hon får uppmärksamheten av att ha varit i centrum av denna händelse, och hon älskar det. THE Queen of Geo får all uppmärksamhet.
Hon vann. .... .Och det retar mig/oss här i tråden.
Tyvärr får vi nog leva med det, och det enda man kan göra är att hoppas på att nån säger..
- Nä, detta stämmer inte Jag får fan ta en titt på den där Hanna och se vad hennes roll egentligen var.
Men den chansen är minimal och rättsväsendet accepterar att endast Stefan dömdes för mordet på Lena.
Självklart är det jättemånga i Hannas bekantskapskrets som är inne här och läser av ren nyfikenhet, och det är nog nyttigt att dom får se hur denna hemska människa uppfattas av andra.

Det är svårt att släppa detta fall just för att en av dom ansvariga till Lenas död kommer undan mitt framför näsan på oss.

17 loggar, 17 slag som dödade Lena är ingen slump.

Hanna och Stefan har gemensamt och i samförstånd mördat Lena bakom planket och just nu hånflinar Hanna varje kväll åt oss innan hon somnar.

Jag har följt fallet och är givetvis oerhört ledsen att Lenas barn förlorat sin mor. All världens respekt för det. Det är fruktansvärt vad som blev. Det som är dock i detta fall märkligt att ingen kan förstå att Hanna inte gillade denna Lena. Kanske t o m förståeligt att önska en sådan person bort utan att vilja att denne död så klart. Det jag läst mig till om Lena så var det inte en ödmjuk person och jag får direkt avsmak för henne. Stefan och Lena skapade sin sjuka värld och nu är båda borta. Det kan vara så att Hanna är involverad, vad vet man, men att varje steg hon tar är det elaka kommentarer som hägrar här. Hon kan lika gärna vara totalt oskyldig!? Hon har gått vidare och med all rätt. Tror inte hon hånflinar. Det är inte i alla fall så jag känner henne. Hon ska inte blicka bakåt utan framåt. Livet är framför henne och hon har två barn som behöver en förälder. Igen, jag önskar inget ont till Lenas barn men den som dödade henne fick straffet och är nu borta.
Citera
2022-01-07, 17:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hej @fröken Sverige!

Kan inte öppna länken. Får bara upp ingressen.

Hittar tyvärr inte själva artikeln, men sökningen jag gjorde har du där.

Jag vet också personligen att det var så att hon skrek, gapade och gjorde motstånd i bästa Vivalla-stil.
Citera
2022-01-07, 17:41
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack, det är nytt år och nya friska tag.
Vi är ett gäng som tror och hoppas att rättvisan kommer ha sin gång.
Ironiskt att det poppar upp sura citroner som hävdar raka motsatsen.
Det har ältats till förbannelse, faktum är att inför hovrätten står det klart att Stefan ensam eller tillsammans med annan mördat Lena.

Du har helt rätt.

Åtalet "Stefan ensam eller tillsammans med annan mördat Lena..." hängde med ända till Hovrätten. Och det var inte ett misstag. Tyvärr räckte inte bevisen till, men det kan ju ändra sig. Det är många som gräver i detta ännu.

Jasså, är det nu sura citroner här igen?
Citera
2022-01-07, 17:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge HD ränner lös och ledig så är nystanet fortf trasigt. Men svårt att bevisa sånt som endast hon vet. Ex vis hur hon kunde veta att LW var försvunnen när SD messade först kl 11.00-ish om just det. Och hon svarade "oj då". De planterade men HD gjorde bort sig. Märkligt att man inte gick djupare på det. Hon vägrade massor av gånger att svara i förhören Det är hennes rättighet. Men är man oskyldig så svarar man.

"Jag hoppas att hon är död..."

Ja, det finns många lösa trådar här, Picasso2.... Känns skönt att ganska många nystar vidare.
Citera
2022-01-07, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Jag har följt fallet och är givetvis oerhört ledsen att Lenas barn förlorat sin mor. All världens respekt för det. Det är fruktansvärt vad som blev. Det som är dock i detta fall märkligt att ingen kan förstå att Hanna inte gillade denna Lena. Kanske t o m förståeligt att önska en sådan person bort utan att vilja att denne död så klart. Det jag läst mig till om Lena så var det inte en ödmjuk person och jag får direkt avsmak för henne. Stefan och Lena skapade sin sjuka värld och nu är båda borta. Det kan vara så att Hanna är involverad, vad vet man, men att varje steg hon tar är det elaka kommentarer som hägrar här. Hon kan lika gärna vara totalt oskyldig!? Hon har gått vidare och med all rätt. Tror inte hon hånflinar. Det är inte i alla fall så jag känner henne. Hon ska inte blicka bakåt utan framåt. Livet är framför henne och hon har två barn som behöver en förälder. Igen, jag önskar inget ont till Lenas barn men den som dödade henne fick straffet och är nu borta.

Tack för ditt trevliga svar. Alltid kul när någon kan diskutera på ett lungt o trevligt sätt. Inget konstigt alls att vi har olika åsikter om samma sak.
Till skillnad från dig så känner jag ingen avsmak mot Lena utan i mina ögon så var hon otroligt populär bland vänner och kollegor och jag hade själv gärna lärt känna henne. En sprudlande glad och livfull pastor från Örebro som hittade på massor med saker med massor av människor. En härlig tjej helt enkelt som gillade att leva livet trotts att hon var en pastor.
Självklart var väl hennes sjukliga åtrå till Stefan inte bra på nåt sätt och hon borde såklart ha backat undan.
Men det lilla problemet "kärleken" kom emellan.
Men förutom det, så ser jag inget annorlunda med henne jämfört med andra tjejer som är som hon. Nädå, jag hade gärna lärt känna denna pastor.
Sen så kommer jag inte att ändra åsikt om Hanna.
Det skaver rejält runt henne och det är helt enkelt alldeles för mycket som pekar på att hon är delaktig (utan att rabbla upp allt det igen)
Och när jag nu har fått in den sammantagna bilden i huvudet så är den solklar.
Visst, det pågår såklart ingen utredning mot henne och det kommer heller inte att starta någon så det är bara att leva vidare med att hon kom undan. (i mina ögon)
Men en sak är i alla fall säker....
En mördare är fortfarande en mördare, även om hon inte blir dömd.
Tack för ett trevligt inlägg.!
// Avd.9
Citera
2022-01-07, 18:33
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Du har helt rätt.

Åtalet "Stefan ensam eller tillsammans med annan mördat Lena..." hängde med ända till Hovrätten. Och det var inte ett misstag. Tyvärr räckte inte bevisen till, men det kan ju ändra sig. Det är många som gräver i detta ännu.

Jasså, är det nu sura citroner här igen?

Det vore konstigt om det inte grävs vidare. SD blev helt enkelt tvingad till tystnad av HD och SOA, tror jag. Domen är garderad för att åtala HD. Hon är inte alls skyddad av någon preskriptionstid när det handlat om medhjälp i mord.

Flera vet detaljer och kanske de mår dåligt för att de har skyddat HD. Tänker på Sill*n, BA och storasyrran. SOA slinker undan allt.
Citera
2022-01-07, 18:57
Medlem
Citat:
"Jag hoppas att hon är död..."

Ja, det finns många lösa trådar här, Picasso2.... Känns skönt att ganska många nystar vidare.
Väldigt trevligt att se dig min vän. Ja, ibland kommer ett litet guldkorn där man höjer på ögonbrynet. Fortfarande. Men det är svårt att se kornen bland det brus som finns, och inlägg man inte orkar läsa. Det är synd att vissa gömmer sina guldkorn bland kilovis med spannmål.
Citera
2022-01-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Det vore konstigt om det inte grävs vidare. SD blev helt enkelt tvingad till tystnad av HD och SOA, tror jag. Domen är garderad för att åtala HD. Hon är inte alls skyddad av någon preskriptionstid när det handlat om medhjälp i mord.

Flera vet detaljer och kanske de mår dåligt för att de har skyddat HD. Tänker på Sill*n, BA och storasyrran. SOA slinker undan allt.
Jag tror att den ende som vet, utöver HD, är SOA. Han var en av få som SD pratade med. JG vet inget. Men de är tre initierade, och en av dom gillade inte tanken på åratal bakom galler. Nu är det bara två.

The case is closed. HDs och SOAs vetskap lär inte komma upp i ljuset. Orkar de leva med sina hemligheter tro? En intressant psykologisk situation. Hur länge ska SOA orka? Och när kommer Stefans döttrar ställa mamma mot väggen? Nu eller om fem år? Eller tio. Detta försvinner inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in