2022-01-08, 18:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

https://viss.nu/kunskapsstod/vardprogram/postcovid---kvarstaende-eller-sena-symtom-efter-covid-19

Det lär inte skilja sig särskilt mycket i antal om man så hade följt 120.000 personer.

En jäkla bra bit ifrån dina "30% som får kroniska besvär".

Kan du inte bara erkänna att du är felinformerad?

Gå efter vetenskapliga studier istället för statlig propaganda.

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/least-one-long-term-symptom-seen-third-covid-19-patients-study-2021-09-29/
Citera
2022-01-08, 18:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag instämmer. Jag är varm anhängare av vaccinationer. Jag ska ta 3:e dosen när möjlighet ges. Men jag tycker inte att det är en bra idé att tvinga individer att ta vaccin mot sin vilja.

Är jag att betrakta som "antivaxxer" eftersom jag vill att individen ska få avgöra själv huruvida den vill ta vaccin?

(Vem har lagt in det konstiga ordet "vaccin-mandat" i svenska språket? Det låter jättedumt när någon använder ordet "vaccin-mandat". Jag är även emot ordet "antivaxxer" såvida det inte handlar om motstånd mot vax, alltså det material som framställs av bin.)

Jag är rätt säker på att hon var en antivaxxer. Orkar inte kolla upp det men jag satsar fem spänn iaf.
Citera
2022-01-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast det här vet de egentligen inte.

Innan vaccinet släpptes skulle man vara försiktig om man var allergisk mot jordnöt och getingstick bl a hette det.

Nu har läkarna inga riktlinjer att gå på, det sägs att de inte har någon kompetens att avgöra om någon har medicinska skäl.

Det finns mängder med människor med allt från svåra allergier, tidigare anafylaxier och autoimmuna sjukdomar som skulle kunna reagera kraftigare mot de här vaccinen, MEN de offras i den här vaccinfarsen. Eftersom alla ska med.

Vilka försiktighetsprinciper som gäller i samband med vaccinering är förvisso också intressant men nu var det mer frågan om huruvida det är många som inte vaccinerar sig på grund av medicinska skäl. Jag menar på att det inte rör sig om speciellt många personer. Minns inte vilken pressträff men även Anders Tegnell har hävdat att motsvarande personer är ytterst få till antalet. Slutsatsen bör då bli att de flesta som inte vaccinerar sig gör det för att de inte vill och inte för att de inte kan.
Citera
2022-01-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/least-one-long-term-symptom-seen-third-covid-19-patients-study-2021-09-29/
Den studien verkade inte veta så mycket! ” The study did not provide any detailed causes of long-COVID symptoms, their severity, or how long they could last”
Så din godtrogenhet och din okunskap om vad som kan ställa till det i kroppen förutom coronaviruset är alltså oförändrad.
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-08 kl. 19:06.
Citera
2022-01-08, 19:04
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Statlig propaganda.. Ena stunden följer ni det staten talar om för er, sen när det går emot er egen världsbild så är det bara propaganda, även om det kommer från samma kanaler. Skäms du inte människa?

Den där studien styrker ju det som Region Stockholm går ut med. Om än lite innehållsfattig.
Ja, 30% får s.k postcovid, det har jag aldrig argumenterat emot. Men hos den övergripande majoriteten >90% försvinner det efter någon eller några månader.
Då rör det sig INTE om någon kronisk sjukdom.
Citera
2022-01-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilka försiktighetsprinciper som gäller i samband med vaccinering är förvisso också intressant men nu var det mer frågan om huruvida det är många som inte vaccinerar sig på grund av medicinska skäl. Jag menar på att det inte rör sig om speciellt många personer. Minns inte vilken pressträff men även Anders Tegnell har hävdat att motsvarande personer är ytterst få till antalet.
De som dör med c19 är också väldigt få! Ser du kopplingen!
Citera
2022-01-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De som dör med c19 är också väldigt få! Ser du kopplingen!

Nej
Citera
2022-01-08, 19:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Stora protester i Frankrike idag mot att ledaren för ett påstått demokratiskt samhälle vill pissa på medborgarna.
Får se om samhällsfunktioner kommer sluta fungera av annan orsak än covid framöver.

Intressant att Frankrike som varit en demokratisk ledstjärna nu har en ledare som börjar uppföra sig som en kinesisk diktator.

Farlig väg att polarisera samhället o skuldbelägga en grupp. Börjar likna 30 talet.
Citera
2022-01-08, 19:10
Medlem
Har ni tänkt på att 1 person kan räknas flera ggr när de gäller PCR-testen. PCR-testen säger inget om att du är sjuk just nu. Såklart att smittotalen ökar när 1 person kan ha gjort 10 tester senaste året och alla kan visa att de är positiva pga att ett PCR-test ser om du va sjuk för flera månader sen.
Citera
2022-01-08, 19:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag instämmer. Jag är varm anhängare av vaccinationer. Jag ska ta 3:e dosen när möjlighet ges. Men jag tycker inte att det är en bra idé att tvinga individer att ta vaccin mot sin vilja.

Är jag att betrakta som "antivaxxer" eftersom jag vill att individen ska få avgöra själv huruvida den vill ta vaccin?

(Vem har lagt in det konstiga ordet "vaccin-mandat" i svenska språket? Det låter jättedumt när någon använder ordet "vaccin-mandat". Jag är även emot ordet "antivaxxer" såvida det inte handlar om motstånd mot vax, alltså det material som framställs av bin.)

Jag har tagit 3 doser Pfizer men är motståndare till att tvinga folk till vaccination genom vaccinpass mm.
I en demokrati måste folk få göra dumma val.
Citera
2022-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej
O K inte förvånande eftersom du sällan brukar se samband och kopplingar. Men om du tänker efter åtminstone lite så kanske du förstår att de som är i den högsta riskgruppen ligger extra pyrt till om de får influensa eller en lite tuffare förkylning..
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-08 kl. 19:19.
Citera
2022-01-08, 19:16
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Har ni tänkt på att 1 person kan räknas flera ggr när de gäller PCR-testen. PCR-testen säger inget om att du är sjuk just nu. Såklart att smittotalen ökar när 1 person kan ha gjort 10 tester senaste året och alla kan visa att de är positiva pga att ett PCR-test ser om du va sjuk för flera månader sen.

Om du har kvar två månader gammalt snor i näsan kanske du testar positivt för en gammal infektion;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in