Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Finns en del där de inte får immunitet på grund av olika orsaker.
Har en bekant som hade covid våren 2020 och gav inget svar på antikroppar vid senare test några månader efter.
Även bedrägligt att tro man är skyddad om immunförsvaret inte fungerar som det bör göra.
Men de flesta verkar få ett hyffsat skydd mot allvarlig sjukdom.
Hur läge det varar vet varken du eller jag, ja ingen idag.
Och skyddet mot Omicron verkar inte var speciellt bra mot symptomatisk sjukdom.
Det finns så många "experter" inom detta så jag tycker man bör vara ödmjuk i sina påståenden.
Finns säkert de med nedsatt immunitet, sjuka osv som inte får normalt skydd av infektion men detta är nog inte vanligt.
Är inte bara antikroppar som påverkar immuniteten, Tcell minne spelar stor roll för hur immunförsvaret handskas med virus och det ska vara väldigt mycket längre och effektivare än vaccinen när man får tcellminnet ifrån genomgången vaccination har jag läst, ibland är det livslångt vet dock ej om det gäller det med covid. Jag får inte ihop det du säger, att vaccinen skyddar mot svår sjukdom i längden då fler vaccinerade dör utav covid än icke vaccinerade enligt officiell statistik jag sett med egna ögon.
Jag tänker att FHM antingen samarbetar med dessa läkemedelsbolag, för direktiv och tvingas och säga saker av högre instanser som samarbetar med dem eller så tror dem att de vill mänskligheten väl. Vill man dem väl så brode man säga som det är, att vaccinen är inte så effektiva och säkra som man trott men rekommenderas till dem i riskzonen. Samt att vitamin d3, zink är viktigt och att det finns andra alternativ för dem som inte kan vaccineras (ivermektin, andra örtbaserade kostillskott såsom ashwagandha, CBD, svartkummin bl.a. som också har vetenskapskapligt stöd för användning i kampen mot denna relativt milda smitta). Unga och barn är det tvärtom en dålig idé att vaccinera då riskerna är större än nyttan.