2022-01-08, 17:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ändrade det något jag skrev, om hur många det gäller i absoluta tal? Särskilt om man exkluderar riskgrupper, vilket statistiken du hänvisar till inte gör. Och den har också samma lömska fotnot som alltid:

Där vi vet att det är väldigt vanligt att insjukna i närtid efter att man vaccinerats.

Den exkluderar samsjuklighet vid vård för covid . Även absoluta tal .

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/
Citera
2022-01-08, 17:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det finns ju ett långcovidregister som sådana som du trodde skulle få hundratusentals registrerade fall men inte kommit ens i närheten och långcovidkliniker har lagts ned för att problemet inte var så stort och i många fall inte ens berodde på corona.. Så vakna upo nu ellee förbli pinsam för evigt..

Jag till skillnad från dig läser vetenskapliga artiklar. Läste precis att finländarna uppskattar att minst 20% av alla covidfall i landet är kroniska fall. Många studier visar dock på mer än 30%.
Citera
2022-01-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja ha! Alltså, inte bara pandemin utan också den grova brottsligheten är alltså bara en "konspiration" i din sk. "värld". Så vad är inte en konspiration? Att vissa högerextremister känner sig "förtryckta" bara för att de inte får "gasa ett visst folk"?

Haha, så lätt det är att förkasta obekväma sanningar
Citera
2022-01-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Försök att ha flera saker i huvudet på en gång, jag förstår att det är svårt men försök. 30% får kroniska besvär av sjukdomen. Förstår du vad kronisk sjukdom är? Slå upp ordet i ordboken och lär dig något.

Har du någon grund för detta du kan länka till?
Långtidscovid definition är väl inte helt solklar.
Folk som tappar lukt i ett par veckor och sedan blir helt bra räknas väl tex in?
Att 30% skulle få det låter helt osannolikt.
Kanske 30% av dom som fått söka sjukhusvård.
Citera
2022-01-08, 17:29
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Försök att ha flera saker i huvudet på en gång, jag förstår att det är svårt men försök. 30% får kroniska besvär av sjukdomen. Förstår du vad kronisk sjukdom är? Slå upp ordet i ordboken och lär dig något.

Jag tror faktiskt inte att typ 25% av befolkningen i SA är kroniskt sjuka i covid
Citera
2022-01-08, 17:29
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Den exkluderar samsjuklighet vid vård för covid . Även absoluta tal .

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-om-slutenvard-av-patienter-med-covid-19/

Min poäng var ju alltså att det i absoluta tal inte är så farligt, för ovaccinerade heller. Det finns ingen hållbar anledning att försöka tvinga folk att ta ett vaccin de inte vill ha.
Citera
2022-01-08, 17:30
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Troligen fler? 3 miljoner smittade på en dag. Ha ha. Att du inte inser att detta jävla vaccin inte hjälper. Omikron är för olik ursprunget. Ni som lovprisade skrek att kommer nya varianter så uppdateras vaccinet. Men ni kör på med samma. Tror du mässling vaccin hjälper mot vattkoppor också?

Ja, det är faktiskt lite märkligt. Ett av Modernas säljargument var ju hur enkelt det var att byta innehåll i mRNA-sprutorna.
Citera
2022-01-08, 17:37
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Min poäng var ju alltså att det i absoluta tal inte är så farligt, för ovaccinerade heller. Det finns ingen hållbar anledning att försöka tvinga folk att ta ett vaccin de inte vill ha.

Ne visst är det så . De flesta slipper ju sjukhusvård. Vaccinationstvång är väl endast någon i periferin i Sverige som förespråkar.
Citera
2022-01-08, 17:46
Medlem
Citat:
Jag till skillnad från dig läser vetenskapliga artiklar. Läste precis att finländarna uppskattar att minst 20% av alla covidfall i landet är kroniska fall. Många studier visar dock på mer än 30%.
OK du verkar mer godtrogen än de flesta! Men hur förklarar du att det svenska långcovidregistret inte blev större? Myndigheterna ville ju verkligen få in så många fall som möjligt!
Citera
2022-01-08, 17:47
Medlem
Citat:
För dig räcker det nog inte att lära dig vad bara det ordet betyder. Du bör lära dig allt om sjukdomen du inte vet mycket om!
Citera
2022-01-08, 17:47
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ne visst är det så . De flesta slipper ju sjukhusvård. Vaccinationstvång är väl endast någon i periferin i Sverige som förespråkar.

Sverige lyder ju gärna EU-direktiv, även när de inte ens är direktiv, så att von der Leyen tycker att det borde vara vaccintvång i EU, och att det finns andra länder i EU som redan infört det, är högst oroande.

Och Magdalena Andersson är ordförande för IMF:s rådgivande organ. I april-21 så meddelade hon att hela världen måste vaccineras och vara med på The Great Reset ("Den ekonomiska omstarten").

https://archive.is/XjhUM

Så det finns all anledning att vara uppmärksam på vad de hittar på.
Citera
2022-01-08, 17:48
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Kronisk är att ta i.. Det innebär någonting som man inte blir frisk ifrån.
Många ~30% får långdragna symptom som varar upp till någon månad, och en del längre. Allt från långvarig snuva, tappat luktsinne och liknande symptom, och tyvärr får en del problem med lungorna.

Finns ingenting som tyder på att vaccinet skulle hjälpa mot detta heller.
Frågan är om du vet vad kronisk betyder?

Det är en ren och skär lögn att 30% får kroniska besvär, du måste lära dig hålla isär begreppen.

Varsågod https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2021-4-7351.pdf
Läs på lite vad postcovid betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in