2022-01-08, 10:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
När fear and gread index är på 80+ så tävlar alla om hur högt nästa ATH kommer vara, alla brukar få fel.

Nu är fear and gread index nere på 15(!) och domedags profeterna tävlar om vem som kan förutspå det värsta scenariot...
https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

Notera att vi är nere på 10 idag...
Alla tidigare gånger vi varit på dessa nivåer har det varit betydligt mer uppsida än nersida på USD grafen och ofta (alltid?) har det markerat en botten som sedan aldrig återbesökts.
Citera
2022-01-08, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Läs mitt inlägg en gång till, i synnerhet det jag fetat just för dig. För övrigt har risktagande inget med rättigheter att skriva på Flashback att göra.

Köp lågt sälj högt ska det naturligtvis vara.
Citera
2022-01-08, 10:32
Medlem
Ringhals3s avatar
BTC ner nästan 40% sedan toppen i November, rimligtvis ligger massa lycksökare för närvarande minus i sin investering men det skriver de väldigt lite om här.

Det intressanta är att krisen i Kazakstan anses pressa kursen nedåt. Landet har sedan miningförbudet i Kina seglat upp till en andraplats som bitcoinproducent.

Kursen har pressats ner av en nedsläckning av de Kazakiska miningnätverken samt gårdagen av FED kommunicerade ränteoro.

Köpläge eller kommer kursen fortsätta ner betydligt mer innan det vänder upp?

Och hur lång tid tror du det tar innan tappet från november 2021 är återhämtat?
Citera
2022-01-08, 10:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashraf88
Man vet att botten är nära när domedagsprofeterna dyker upp och meddelar att BTC är död för 1350606e gången

Jäpp! Precis som med aktieanalytiker som rekomenderar sälj när en storbanksaktie ligger under tio kronor och köp när den ligger på ATH.
Har aldrig fattat mig på dessa råd och agerar framgångsrikt tvärt om!
Citera
2022-01-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag är 50/50 .
Några 25k tror jag inte vi komer få se, det var vad priset låg på nästan i början av bullmarket.
Men nära 25k kan vi nog gå mycket tillfällligt.
30k tror jag men även det är lågt för att ligga nån längre tid.

Michael sailor köpte ju för miljarer på 24k förra året som exempel.
Tror att även detta år till stora delar komer va rätt tråkigt, någon extrem prisökning i närtid ser iaf inte jag pga redan nämnda inflation, covid, och osäkerheter som råder,(ryssland, kazakhztan etc).

Samt att vi 60k varit svårt att bryta och att hålla i närtid.
Hade vi varit på 60k för 6 år sedan hade jag varit betydligt mer bullish men nu har vi sett 2 gånger att 60k är högt.
Väldigt få insatta rusade för att köpa btc på 60k förra året och finns ännu rätt orealistiska förhoppningar om 200-300k.

Folk tenderar att glömma att bitcoin under långa perioder har varit väldigt tråkigt och att det i det store hela väldigt sällan gjort stora prisökningar.
De största ökningarn kommer månaderna efter halveringen.

OK, men varför tror du på 30k? Är det något i prisgrafen/TA som får dig att dra den slutsatsen eller är det fundamentala faktorer?
Citera
2022-01-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
OK, men varför tror du på 30k? Är det något i prisgrafen/TA som får dig att dra den slutsatsen eller är det fundamentala faktorer?

Vi såg att det var botten i sommras.
Elon musk buyzone ligger också därikring.
Samt att bitcoin gick från 30-65k på några månader och alcoins exploderade då.
Citera
2022-01-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jäpp! Precis som med aktieanalytiker som rekomenderar sälj när en storbanksaktie ligger under tio kronor och köp när den ligger på ATH.
Har aldrig fattat mig på dessa råd och agerar framgångsrikt tvärt om!

Och dom har fel varje gång eller? Nej

Att gå mot marknaden kan vara bra, men man måste även kunna inse när det är som andra säger.
I våras var det många som insåg att bullmarket kunde vara över eller en period av svalka.
Du kanske satt och trodde btc skulle rusa upp direkt igen när vi drog ner mot 47k men det bröt support efter support och det är samma sak nu, att förneka riskerna är aldrig bra heller för då kan det sluta me att man sitter där med 70% förlust i några år, vilket vi sett flera gånger förut redan.

Följ trenden om du vill spela lite mer säkert.
Citera
2022-01-08, 14:53
Medlem
Citat:
BTC ner nästan 40% sedan toppen i November, rimligtvis ligger massa lycksökare för närvarande minus i sin investering men det skriver de väldigt lite om här.

Det intressanta är att krisen i Kazakstan anses pressa kursen nedåt. Landet har sedan miningförbudet i Kina seglat upp till en andraplats som bitcoinproducent.

Kursen har pressats ner av en nedsläckning av de Kazakiska miningnätverken samt gårdagen av FED kommunicerade ränteoro.

Köpläge eller kommer kursen fortsätta ner betydligt mer innan det vänder upp?

Och hur lång tid tror du det tar innan tappet från november 2021 är återhämtat?

https://www.bbc.com/news/world-europe-59879760

Kosovo gjorde likadant som Kazakstan (MIningförbud) Även om Kosovo är ett litet land läste jag mig till att dom per capita minar mest BTC i Europa per capita - Kazakstan som god tvåa...

Lägg där till röd börs på det. Lägg där till FED och räntan.

Lägg där till Omikron och Covid-19.

Lägg där till att ett krig / invasion hänger i luften omkring Ryssland/Ukraina/Kazakstan.

Det har blivit en coctail av oroväckande saker och det kunde sett bra mycket värre ut än vad det faktiskt gör så vi ska nog ändå vara hyfsat nöjda!
Citera
2022-01-08, 14:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.bbc.com/news/world-europe-59879760

Kosovo gjorde likadant som Kazakstan (MIningförbud) Även om Kosovo är ett litet land läste jag mig till att dom per capita minar mest BTC i Europa per capita - Kazakstan som god tvåa...

Lägg där till röd börs på det. Lägg där till FED och räntan.

Lägg där till Omikron och Covid-19.

Lägg där till att ett krig / invasion hänger i luften omkring Ryssland/Ukraina/Kazakstan.

Det har blivit en coctail av oroväckande saker och det kunde sett bra mycket värre ut än vad det faktiskt gör så vi ska nog ändå vara hyfsat nöjda!

Ja det förklarar senaste veckorna men det har dalat sedan november!
Citera
2022-01-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ja det förklarar senaste veckorna men det har dalat sedan november!

Det hade dalat även utan dessa dåliga nyheter, kanske inte lika mycket och lika snabbt men dalat hade det gjort.
Det finns helt enkelt inte volym nog vide 60k
Citera
2022-01-08, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Och dom har fel varje gång eller? Nej

Att gå mot marknaden kan vara bra, men man måste även kunna inse när det är som andra säger.
I våras var det många som insåg att bullmarket kunde vara över eller en period av svalka.
Du kanske satt och trodde btc skulle rusa upp direkt igen när vi drog ner mot 47k men det bröt support efter support och det är samma sak nu, att förneka riskerna är aldrig bra heller för då kan det sluta me att man sitter där med 70% förlust i några år, vilket vi sett flera gånger förut redan.

Följ trenden om du vill spela lite mer säkert.

Det kan gå upp och det kan gå ner. Bra tips. Förmodligen ingen som tänkt på det tidigare.

Säljer man inte sitter man inte med förluster, men du sålde med förlust, för att inte, som du skriver, sitta med förlust i några är förstår jag?
Citera
2022-01-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det kan gå upp och det kan gå ner. Bra tips. Förmodligen ingen som tänkt på det tidigare.

Säljer man inte sitter man inte med förluster, men du sålde med förlust, för att inte, som du skriver, sitta med förlust i några är förstår jag?

Jag sålde med förlust för jag trodde det skulle gå ner ännu mer och jag köpte in mig mycketnära botten, är det svårt att förstå?

Du verkar tro att bara för man säljer med förlust är man helt blåst i huvet med svaga händer och inte kan ta igen det snabbt när priset är ännu lägre.

Det har varit precis samma sak senaste 2 månaderna.
65-56k, då var det bara en dipp enligt många.
56-53k. Samma sak.
53-49k, support håller så vi är fortfarande bullish, priset går upp snart.
46k, så länge det inte bryter ännu lägre komer priset gå upp i veckan.
Och så här håller folk på och vägra sälja.

Vi har haft långa perioder av nergång många gånger förut där många frågar sig om bullmarket är över.
Detta är ett sådat tillfälle.
Ju längre tid vi går ner nu mer troligt är det.
Senast redigerad av hennevilljagknulla 2022-01-08 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in