• 1
  • 2
2022-01-08, 16:14
Medlem
Hur farligt är det egentligen? Jag har somnat ett antal gånger men aldrig hamnat under ytan. Utan jag har alltid vaknat upp och har inte glidit ner med huvudet ytterligare i badkaret. Har även hänt att jag sovit drygt 7-8 h i badkaret. Badkaret brukar vara rejält fyllt.

Jag brukar dricka drygt 10-12 starköl blandat med bland annat Lyrica, Xanor, Diazepam, Imovane, Melatonin och eventuellt lite Seroquel när jag badar badkar ungefär en gång i veckan.

Finns det risk att somna och drunkna eller är det relativt safe? Borde jag inte vakna direkt om mitt huvud hamnar under ytan?
Vill absolut inte dö men så jävla skönt att bada badkar när man druckit och poppat lite piller.
Citera
2022-01-08, 16:17
Medlem
SittFints avatar
Låter som att det kan vara rätt farligt, och det är nog svårt att hitta statistik på det hela.

Men köp en uppblåsbar nackkudde. Det borde öka säkerheten markant. Och dessutom kanske det är bekvämare.
Citera
2022-01-08, 16:17
Medlem
snivlems avatar
Det är mer eller mindre "omedvetet självmordsförsök"

jag har själv gjort det för några år sen, inget badande inblandat.

men jag blandade tabletter med alkohol. hade spytt blod i sängen i sömnen.

blev lite räddare för mig själv än jag var innan. det är 4 år sen nu
Citera
2022-01-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Det är mer eller mindre "omedvetet självmordsförsök"

jag har själv gjort det för några år sen, inget badande inblandat.

men jag blandade tabletter med alkohol. hade spytt blod i sängen i sömnen.

blev lite räddare för mig själv än jag var innan. det är 4 år sen nu
Kanske får lägga av med badandet.

Spydde du blod när du blandade? Aldrig hänt mig, vilka substanser blandade du?
Citera
2022-01-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Låter som att det kan vara rätt farligt, och det är nog svårt att hitta statistik på det hela.

Men köp en uppblåsbar nackkudde. Det borde öka säkerheten markant. Och dessutom kanske det är bekvämare.
Ja det är svårt att avgöra hur farligt det är.

Bra idé med nackkudde!
Kanske skulle använda flytväst också.
Citera
2022-01-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittLennart
Hur farligt är det egentligen? Jag har somnat ett antal gånger men aldrig hamnat under ytan. Utan jag har alltid vaknat upp och har inte glidit ner med huvudet ytterligare i badkaret. Har även hänt att jag sovit drygt 7-8 h i badkaret. Badkaret brukar vara rejält fyllt.

Jag brukar dricka drygt 10-12 starköl blandat med bland annat Lyrica, Xanor, Diazepam, Imovane, Melatonin och eventuellt lite Seroquel när jag badar badkar ungefär en gång i veckan.

Finns det risk att somna och drunkna eller är det relativt safe? Borde jag inte vakna direkt om mitt huvud hamnar under ytan?
Vill absolut inte dö men så jävla skönt att bada badkar när man druckit och poppat lite piller.

Ring Whitney Houston och fråga henne istället. Nej, visst ja, hon dog ju i badkaret fullproppad med droger. Fråga hennes dotter istället. Nej, det går inte heller. Hon dog ju också i badkaret på exakt samma sätt.
Citera
2022-01-08, 16:50
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Flytväst även knarkare måste väl få bada tänker jag.
Citera
2022-01-08, 16:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Ring Whitney Houston och fråga henne istället. Nej, visst ja, hon dog ju i badkaret fullproppad med droger. Fråga hennes dotter istället. Nej, det går inte heller. Hon dog ju också i badkaret på exakt samma sätt.

Tänkte detsamma!

Otroligt korkat att bada med det där i kroppen. TS tar en stor risk. Men om han dör så blir det bara en siffra i statistiken och ingen bryr sig.
Citera
2022-01-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken-Ring-Inte
Flytväst även knarkare måste väl få bada tänker jag.
Herregud, med den där kan jag säkert gå över till vin och sprit istället för öl!
Kör öl för att vara på den säkra sidan.
Citera
2022-01-08, 17:01
Medlem
Niggwards avatar
Troll eller idiot.

”Nee, dåå. Inte farligt alls att tappa medvetandet i ett fyllt badkar. Vad kan gå fel?”

Pröva tills du inte vaknar igen så vet du säkert
Citera
2022-01-08, 17:04
Bannlyst
Det låter inte som en bra kombination! Gör inte det. Min vän! Men det vet du redan så klart.
Citera
2022-01-08, 17:36
Medlem
vitalsignss avatar
Vadå vill inte dö? Du är ju för fan så suicidal det går att bli, alternativt är du okunnig. En sån där cocktail kommer du förr eller senare att dö av, med elller utan badkar. Skippa åtminstone alkoholen när du drar i dig pillren.
Dra lite tjack i stället och gör nåt vettigt och livsbejakande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in