2022-01-07, 21:36
Bannlyst
Svenskar är ett horfolk som inte ens kan stå lojala till sin egna kultur och principer, de säljer ut sig själva till EU och muslimer och uppmuntrar till horeri i allmänhet. Ett horfolk som horar runt.. oj vad förvånad man blir
Citera
2022-01-07, 21:41
Medlem
Otrohet ingår iallafall inte i min kultur, fast jag kanske är en otypisk svensk iofs? Tvärtom anser jag det ovärdigt, respektlöst och gränslöst.

För några år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Men först för 2 månader sedan blev jag informerad om att två kollegor haft en otrohetsaffär bakom min gifta kollegas makes rygg. På mitt tidigare arbete en liknande händelse, så helt ovanligt är det nog inte.

Men jag ogillar sådana människor, de är enligt min mening svekfulla och opålitliga. Omöjliga att respektera, då de visar att de saknar självrespekt.
Citera
2022-01-08, 03:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Deep state (judarna) hatar kristendomen den västerländska civilisationen och alla dess forna dygder.

De kommer dansa på dess grav med största sannolikhet.
Citera
2022-01-08, 05:31
Medlem
Svenska kvinnor vill inte ha en och samma kuk.

Singel eller inte!
Citera
2022-01-08, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag tycker mig att ha fått den uppfattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester. Svenska medelklassfolk har som kultur att det måste vänsterprasslas. Eller?

Det börjar säkert bli så på en del håll i samhället. Det hör till utvecklingen av dekadens i Sverige och andra progressiva länder. Kvinnor tar inte bara över männens arbetsplatser och politiken, de vill vara som män sexuellt också. Manlig sexualitet är normen för den moderna svenska kvinnan.
Citera
2022-01-08, 07:19
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Jag tycker mig att ha fått den uppdattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester.

Svenska medelklassfolk har som kultur att det måste vänsterprasslas. Eller?

Vad finns det för egenvärde att vara "trogen"?

Vi har väl lämnat medeltiden eller?

Vill du ha tillbaka häxbränning också, eller?
Citera
2022-01-08, 07:40
Medlem
Nja tycker jag inte. Däremot i Kina är 99,9% otrogna mot varandra. Kvinnan knullar runt mer än mannen i Kina. Kinesiska kvinnor är besatta av sex, aldrig sett något liknande i Sverige.
Citera
2022-01-08, 08:47
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Nja tycker jag inte. Däremot i Kina är 99,9% otrogna mot varandra. Kvinnan knullar runt mer än mannen i Kina. Kinesiska kvinnor är besatta av sex, aldrig sett något liknande i Sverige.
Hur vet du det? Har du själv varit där och drabbats av den så kallade gula febern?
Citera
2022-01-08, 08:54
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Kan vara så. Ffa bland yngre mänskor. Men Sverige är nog inte ensamt om det. Och värre är kanske när det är ett tvång på att man måste vara gift.

Svenskar verkar i hög grad vara mänskor som separerar och vill separera dom delarna av någon som dom gillar och plocka dom, och sedan plocka lite andra delar av någon annan. Instant satisfaction och ser inte och kanske inte kan förstå vad det innebär att utveckla och bygga något djupare eller ha en starkare känsla av samhörighet, på andra grunder än "instant satisfaction".

Sedan är det väl många svenskar (och andra nationaliteter) som bara är gifta eller ihop pga av status- och ekonomimässiga skäl, samtidigt som dom förväntar sig att nya fräscha objekt ska stå på tur.
Citera
2022-01-08, 09:30
Medlem
HasseBanans avatar
Polyamori och öppna förhållanden är ju något som media försökt göra till en trend de senaste 10 åren. Det blir väl upphetsade när de föreställer sig hur folk blir mer och mer lössläppta. Sexuell dekadens går dessutom ofta hand i hand med ett samhällsförfall, vilket kan dras tydliga paralleller mellan idag.

Majoriteten lär föredra det traditionella, monogama förhållandet, även om en del kanske känner sig "tvungna" att utåt försöka verka toleranta och accepterande när det gäller nya relationstrender. "Alla får göra och leva som de vill så länge det inte skadar någon annan" brukar folk säga. "Om de trivs med att leva så så är det väl okej" osv. Idag får du inte ha reaktionära/ gammaldags åsikter om något utan att få en stor mobb av toleransvurmare efter dig. Prova att i ett större umgänge t.ex. säga rakt ut att du känner äckel av homosexuella, och de kommer att se dig som ondskefull och intolerant, även om vissa av dem själv kanske innerst inne delar din uppfattning.

Faktiskt så har det ju blivit en sorts motreaktion bland de yngre idag på föräldragenerationens lössläppta attityd till det mesta, och det har blivit inne att gifta sig och många unga åberopar traditionella ideal, från en tid då de inte själva var påtänkta men som de är nyfikna på och ser i ett nostalgiskt skimmer. Det är ett ljus i mörkret.
Citera
2022-01-08, 11:07
Medlem
Citat:
Jag tycker mig att ha fått den uppdattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester.

Svenska medelklassfolk har som kultur att det måste vänsterprasslas. Eller?

3-4 "knullkompisar" man playar samtidigt ingår. När man blir sur på den ena knullar man den andre. Att nöja sig med en fitta resten av livet nej de går inte
Citera
2022-01-08, 12:12
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Sen är det nog lite svenskt att det i hög grad anses vara en personlig fråga. Konsekvenserna blir på det mellanmänskliga planet. I många andra länder så är otrohet skäl för avsked t.ex. (även om det inte skett på arbetsplatsen).

Skånelagen tillät en man att döda (med vittnen) en karl som togs på bar gärning med att ha sex med dennes husfru. Skåningarna ville behålla sin lag efter kriget. Svensk kultur har ofta halkat in i extrempositioner av att antingen omfamna eller förkasta det götiska. I detta fallet föreslår jag att en del av förkastandet av straff mot äktenskapsbrott beror på ett avståndstagande mot skånelagen i samband med dess avskaffande under 1600- och 1700-talen. En snabb sökning får upp en sida om svensk historia som berättar bl a att "1653 ändrades också lagen [d.v.s. svensk lag, min anm.] så att enkelt hor straffades med enbart böter och böterna skulle dömas ut redan på tinget och rådstugor". Så det fanns en tendens mot mjukare straff i uppsvensk rättstradition redan innan freden i Roskilde.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Vad finns det för egenvärde att vara "trogen"?

Det är en stor nackdel för barnen att inte ha en stabil familj att växa upp i. Det är också lättare att engagera sig i samhället eller i ett företag om man kan vara säker på att inte ha främmande fientliga personer i sitt hem när man är på jobbet. Visst, fördelarna kommer den andre/a parten till godo eller tredje part i form av barnen. Det är därför det krävs ett trossystem, en kyrka, synagoga eller liknande för att besegra game-theory-problematiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Manlig sexualitet är normen för den moderna svenska kvinnan.

Om de vill vara som mig ska de inte ha sex med någon alls. Fast det hade ju varit bättre om någon av dem vore med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in