Citat:
Ursprungligen postat av
Gulblendkarringen
Jag tycker mig att ha fått den uppdattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester.
Svenska medelklassfolk har som kultur att det måste vänsterprasslas. Eller?
Otrohet sker i alla samhällsklasser och flesta känner nog till någon eller några som blivit utsatta för otrohet eller varit otrogna.
Sen måste myten vidmakthållas att det är män som är otrogna.
Öppna förhållande handlar nog mer om att den som vill ha det (drivande) har stora framgångar och den andra mer säger OKEJ för att inte riskera att förlora hela kakan.
Just nu är det väl mer swinga som gäller och att inte klara av att knulla frugan och annonsera efter "black man" och samtidigt bevisa att här finns ingen rasism och allt är multikulti.
Fast de överväldigande är helt vanliga monogama par som gillar ett riktigt hederligt arbetar-knull oavsett samhällsklass. Även drottningen har fått håret draget o lite markerat smisk över stjärten om sanningen ska fram. Döttrarna spottar nog inte i glaset.
Om jag får gissa.