• 1
  • 2
2022-01-07, 17:57
Medlem
Jag tycker mig att ha fått den uppdattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester.

Svenska medelklassfolk har som kultur att det måste vänsterprasslas. Eller?
Citera
2022-01-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag tycker mig att ha fått den uppdattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester.

Då har du tydligen fått din uppfattning om bakfoten. Hur många firmafester har man om året, och specifikt de senaste två åren?
Citera
2022-01-07, 18:17
Medlem
Var väl redan på 60 talet det pratades om syndiga Sverige?

Sen dess har det antagligen blivit tusen ggr värre, påeldat av feminismen som helt slutat skuldbelägga att kvinnor beter sig som horor.
Citera
2022-01-07, 18:22
Medlem
Googlar man lite på den stora mängd undersökningar som finns i ämnet, så ser man faktiskt att Sverige står sig rätt bra, i synnerhet med grannländerna. Däremot i Frankrike och Thailand ser det ut att vara en del av kulturen.
Citera
2022-01-07, 18:29
Medlem
Citat:

Otrohet sker i alla samhällsklasser och flesta känner nog till någon eller några som blivit utsatta för otrohet eller varit otrogna.

Sen måste myten vidmakthållas att det är män som är otrogna.
Öppna förhållande handlar nog mer om att den som vill ha det (drivande) har stora framgångar och den andra mer säger OKEJ för att inte riskera att förlora hela kakan.

Just nu är det väl mer swinga som gäller och att inte klara av att knulla frugan och annonsera efter "black man" och samtidigt bevisa att här finns ingen rasism och allt är multikulti.

Fast de överväldigande är helt vanliga monogama par som gillar ett riktigt hederligt arbetar-knull oavsett samhällsklass. Även drottningen har fått håret draget o lite markerat smisk över stjärten om sanningen ska fram. Döttrarna spottar nog inte i glaset.

Om jag får gissa.
Citera
2022-01-07, 18:35
Vem ska "Maken" vara otrogen med i Sverige? Bara om han är väldigt rik finns alternativ irl.

Det är därför kärnfamiljen har luckrats upp - av förmögna män för kvinnor till sig själva.

I mänsklighetens hela historia har allting på ett eller annat vis bara handlat om sex (makt). Från bibeln, koranen, Adolf Hitler till kapitalismen. Så även än mer nu.
Citera
2022-01-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Då har du tydligen fått din uppfattning om bakfoten. Hur många firmafester har man om året, och specifikt de senaste två åren?

Nog MEETO som dödat firmafesterna. Gissar nog mer på vad som händer efter firmafesten när det ska efterfestas.
Blandar man män o kvinnor tillsammans med alkohol kan det säkert bli en riktig baddare till cocktail. o mycket ångest att bära dagen efter.

Det man inte vet, har man inte ont av.
Citera
2022-01-07, 18:51
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:

Öhh, varför skulle det göra det?
Citera
2022-01-07, 18:57
Medlem
Citat:

Det är en del av svensk kultur, det förekommer alltså är det det. Om frågan är om det är socialt accepterat så skulle jag definitivt säga nej. Det förekommer men det är ju ingen man utan tvekan pratar om i fikarummet efteråt, eller hur?

Jag tror att svenskar i allmänhet är ganska dömande mot människor sin luras och bedrar. Jag har inga problem med att folk har öppna förhållanden men om en person i min närhet bedrog sin partner så skulle det definitivt påverka min syn på den personen.

Sen är det nog lite svenskt att det i hög grad anses vara en personlig fråga. Konsekvenserna blir på det mellanmänskliga planet. I många andra länder så är otrohet skäl för avsked t.ex. (även om det inte skett på arbetsplatsen).
Citera
2022-01-07, 20:07
Medlem
Citat:

Svensken tror sig vara "upplyst" och "rationell" och att kärlek och trohet är för svensken "ologiskt". Knulla vem man känner för stunden ingår i svenskens "logiska" och "moderna" värderingar. Enda som hindrar svenskar från att ha sexuellt umgänge med slumpmässiga människor är att svensken är så associal så att sociala och sexuella interaktioner för det mesta inte fungerar.

Den nutida svenskens livsrecept är naturlligtvis fint recept om man vill leva ett ensamt liv in mental misär.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-01-07 kl. 20:10.
Citera
2022-01-07, 20:08
Medlem
Fillesnors avatar
Ja, otrohet är en del av svensk kultur.

Våra kristna förfäder skulle förfasas av dagens gudlösa svensk som bryter mot samtliga budord och dygder.

En kultur där det är häftigt att bli av med oskulden vid 13, men oansvarigt att bli förälder innan 30 är dömd att gå under = Sverige av idag.
Senast redigerad av Fillesnor 2022-01-07 kl. 20:22.
Citera
2022-01-07, 20:21
Medlem
Casual-Cultures avatar
Ja i svensk tjej och blatte. Ingen vill ju ha en svensk tjej som e ihop med en blatte men det finns fortfarande efterblivna svenska tjejer som jagar upptagna blattar.
Svensken ännu en gång pissad på bakom ryggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in