• 2
  • 3
2022-01-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Vad finns det för egenvärde att vara "trogen"?

Vi har väl lämnat medeltiden eller?

Vill du ha tillbaka häxbränning också, eller?

Haha jämföra trohet med häxbränning. Du får nog försöka förstå en sak, vilket jag tvivlar på att du kan. Men det finns en stor del av befolkningen som väljer att vara trogna för att dom faktiskt vill vara det. De vill inte såra sin partner etc, vill ha djup kvar i relationen. Har du aldrig upplevt riktig kärlek med familj och barn?
Citera
2022-01-08, 16:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Haha jämföra trohet med häxbränning. Du får nog försöka förstå en sak, vilket jag tvivlar på att du kan. Men det finns en stor del av befolkningen som väljer att vara trogna för att dom faktiskt vill vara det. De vill inte såra sin partner etc, vill ha djup kvar i relationen. Har du aldrig upplevt riktig kärlek med familj och barn?

Jo.
Jag är inte otrogen. Har aldrig varit.

Fast hade jag velat så ska ingen moralisera över det.
Citera
2022-01-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jo.
Jag är inte otrogen. Har aldrig varit.

Fast hade jag velat så ska ingen moralisera över det.
Om folk moraliserar över det så kan du inte göra ngt åt det. Om du slår, lurar ngn på pengar etc så kommer folk att molarisera då med
Citera
2022-01-09, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Hur vet du det? Har du själv varit där och drabbats av den så kallade gula febern?

Jag bor där och nej, ingen gul feber. Men ibland får man förfrågningar av random folk om sex...jag föredrar helt klart vita tjejer. Men klart man har provat då det är så lätt tillgängligt.
Citera
2022-01-09, 03:12
Medlem
neuron-drones avatar
Trohet är det som är underförstått. Man måste inte tala om trohet om man gifter sig, det ingår. Om man vill ha ett öppet förhållande är det det man måste tala om. Dvs normen är trohet.

Däremot ser man det som individens sak. Vi har inga straff för otrohet. Man blir inte stenad.
Citera
2022-01-09, 03:21
Medlem
AdMortems avatar
Nej men de otrogna tycks uppfatta det som normalt. På nätdejtingssidor dyker det alltid upp psykfall som vill ha med en in i deras relationer eller som är otrogna. Sannolikt får jag väldigt lite sådana kontaktförsök jämfört mot unga kvinnor. På Tinder tycks de härja iallafall. Den senaste jag läste var däremot intresserad av att hitta en upptagen kvinna. Väldigt irriterande även om det kanske rör sig om 10-20 profiler. Med tanke på att det är inom några dagar så uppfattar man sådant som mycket.
Citera
2022-01-09, 03:30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jag tycker mig att ha fått den uppdattningen att det ligger i svenskars kultur att det är mer normalt att vara otrogen och ha öppna förhållanden, än att inte ha det. Det är normalt och svenskt att knulla någon annan på firmafesten. Maken/frugan förstår helt och gör likadant på sina firmafester.

Svenska medelklassfolk har som kultur att det måste vänsterprasslas. Eller?

Har du varit i Frankrike?
Citera
2022-01-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Hur vet du det? Har du själv varit där och drabbats av den så kallade gula febern?

Jag bor där och nej, ingen gul feber. Men ibland får man förfrågningar av random folk om sex...jag föredrar helt klart vita tjejer. Men klart man har provat då det är så lätt tillgängligt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in