2022-01-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja hans försvinnande kommer att förbli en gåta och jag tror inte ens att en tillfällighet kommer att göra att den försvunne hittas.

Där tror jag du slog huvudet på spiken. Bägaren kom att rinna över under hans semester. Han kände sig fri utan Sandras vakande ögon. Jag tror att han mycket väl kan ha sagt saker till bulgarer som gjorde att de blev mycket upprörda och arga. Tror inte att Lars hade några spärrar när han kände sig fri som fågeln.

Varför Lars inte bl. a. inte tog med sig passet när han sprang iväg skulle kunna tyda att bagaget hölls som "pant". Nej det blev verkligen inte bättre av att springa därifrån och klättra över ett högt staket. Jag tror att hade han stannat kvar i flygplatsterminalen så hade detta inte hänt. Där var det fullt med utländska turister. De som ville "ta honom" hade inte gjort det bland alla dessa som fotar och filmar för fulla muggar. Jag tror att Lars hade kommit iväg hem om han stannat kvar bland alla de övriga i terminalen. Man kan fråga sig om något om detta hade hänt om han inte hade besökt dr Kostovs mottagning. Ja precis hur man vänder och vrider på detta så hamnar vi hos dr Kostov. Vad som kom att utspela sig hos dr Kostov lär vi med största sannolikhet aldrig få reda på.

Utan att Lars hade en aning om det så visste "de" var han befann sig hela tiden och vad han gjorde. Jag tror att han mycket väl kan ha sagt mycket obehagliga och otrevliga saker till bulgarer han stötte på bara för att mucka gräl. Hade Lars umgåtts mer med sina reskamrater och haft en trevlig och avkopplande semester så kanske detta som kom att hända honom aldrig ha inträffat.

Tror inte han hade kommit iväg hem. Jag tror det är just där skon klämmer. Bulgariska polisen var ute efter honom och Lars förstod att de skulle ta honom vid gaten om inte förr. Han var rädd att hamna i bulgariskt fängelse.
Kanske hade han en förhoppning om att lyckas ta sig hem på egen hand genom Europa som en anonym person.
Citera
2022-01-07, 19:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hade Mittank blivit gripen vid gaten?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverllejf
Tror inte han hade kommit iväg hem. Jag tror det är just där skon klämmer. Bulgariska polisen var ute efter honom och Lars förstod att de skulle ta honom vid gaten om inte förr. Han var rädd att hamna i bulgariskt fängelse.
Kanske hade han en förhoppning om att lyckas ta sig hem på egen hand genom Europa som en anonym person.

Du kan mycket väl ha rätt i detta du tur upp.

Om inte förr så hade de tagit honom gaten. Om nu det var på det sättet att den bulgariska polisen var efter honom vad hade egentligen Mittank gjort? Måste ju ha varit något riktigt allvarligt. Han hade all anledning att frukta att hamna i bulgariskt fängelse.

Senast redigerad av Skaraborg2 2022-01-07 kl. 19:25.
Citera
2022-01-08, 16:30
Medlem
Kan man få fram fakta om han nu har varit sökt av polis? Det finns väl korrupta poliser med i Bulgarien kan jag tänka mig.
Citera
2022-01-08, 19:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen kommer någonsin att berätta något.

Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kan man få fram fakta om han nu har varit sökt av polis? Det finns väl korrupta poliser med i Bulgarien kan jag tänka mig.

Visst finns det korrupta poliser i Bulgarien men ingen kommer någonsin att berätta något.

Varför skulle någon berätta? Det här fallet är ett sådant som kommer att förbli ouppklarat.
Citera
2022-01-09, 17:05
Medlem
Det tror jag med tyvärr. Jag åsyftade på om det kan finnas något på youtube. Frågan är hur mycket Sandra vet? Facebooksidan Findet Lars Mittank har inte uppdaterats på länge.
Citera
2022-01-09, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sandra vet betydligt mera än vad vi gör men inte allt.

Citat:
Det tror jag med tyvärr. Jag åsyftade på om det kan finnas något på youtube. Frågan är hur mycket Sandra vet? Facebooksidan Findet Lars Mittank har inte uppdaterats på länge.

Sandra vet betydligt mera än vad vi gör men hon vet långt ifrån allt.

Innerst inne har hon säkerligen sina misstankar om vad som hände Lars och varför. Att Facebooksidan inte har blivit uppdaterad på länge, själv har jag inte varit inne där på ett bra tag, betyder att det finns inget att uppdatera om. Åtminstone sådana uppdateringar som Sandra går med på skall publiceras.
Citera
2022-01-10, 22:57
Medlem
just_a_girls avatar
Det finns inga kameror som filmat då han faktiskt tagit sig över stängslet på flygplatsen, bara att han klättrade upp. Inte omöjligt han sköts ned av polis, de flesta länder i världen tar hårt på att man springer ute på flygplatsområdet. Min teori är att han lagt sig i något han inte skulle lägga sig i enligt bulgarerna t.ex försvarat en prostituerad som blev slagen av pimp eller polis. Därav skadan i örat. Doktorn sa förmodligen till honom att han inte fick flyga hemma och skulle kanske ringa polisen för skydd om han berättat att han hade personer efter sig, han får då panik då han misstänker eller vet det är myndighetspersoner som jagar honom. Han flyr men de tar honom redan vid stängslet, sorglig historia.
Citera
2022-01-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Minns du på vilket sätt fru Dimitrova visade sig ev. vara litet skum?

Inget förvånar mig längre gällande detta fall. Även Sverige har konsulat i Varna.

Har letat för att hitta vad det var med denna fru Dimitrova men hittar inte stället just nu..
Tror det hade med informationen ang CCTV att göra, hon förmedlade nog det som framfördes av flygplatsledningen (att det "inte fanns" något material att visa från vissa kritiska ställen som dörren in till Dr Kostov t ex). Trots att det lät konstigt så ifrågasatte inte denna fru D någpnting, utan bad Sandra acceptera demna story utan frågor. Alla skyddar alla liksom.
Men jag kollar upp det inom kort, och ser om jag kan hitta källan!
Citera
2022-01-13, 21:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Alla verkar ha skyddat varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Har letat för att hitta vad det var med denna fru Dimitrova men hittar inte stället just nu..
Tror det hade med informationen ang CCTV att göra, hon förmedlade nog det som framfördes av flygplatsledningen (att det "inte fanns" något material att visa från vissa kritiska ställen som dörren in till Dr Kostov t ex). Trots att det lät konstigt så ifrågasatte inte denna fru D någpnting, utan bad Sandra acceptera demna story utan frågor. Alla skyddar alla liksom.
Men jag kollar upp det inom kort, och ser om jag kan hitta källan!

Ja alla verkar ha skyddat varandra - även denna fru Dimitrova på tyska konsulatet i Varna.

Inget som förvånar mig. Jättebra att du kollar upp ifall du kan hitta den här källan.
Citera
2022-01-14, 17:51
Medlem
Har FBI varit aktuellt på detta fall? Nu vet jag inte vad det heter i Europa med polisen som agerar internationellt? CIA? Någon borde ju sitta på fakta.
Citera
2022-01-15, 16:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyska konsulatet i Varna.

Citat:
Kan även konsulatet vetat och mörka ner? Jag betvivlar inget, Bulgarien är Bulgarien.

Det kan ha varit möjligt att tyska konsulatet i Varna kan ha känt till mera om fallet och sedan mörkade.

Konsulatet sköttes, och sköts tydligen fortfarande, av en bulgarisk kvinna vid namn fru Dimitrova.

(FB) Flykt i panik: Lars Mittank, Varna, Bulgarien, 2014.
Citera
2022-01-15, 17:18
Medlem
Frågan är vad som hände? På den tiden fanns ju knappt inte mobiltelefoner som det gör nu. Hur kunde eventuellt inblandade få snabbt få kontakt med varandra på den tiden? Hur kunde de kartlägga Lars taxiresor och eventuell kontakt med flygplatspersonal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in