Citat:
Ursprungligen postat av
13579111317
Bulgarien har inget pantsystem för aluminiumburkar som vi är vana vid, men det är vanligt att fattiga samlar t.ex. Kartong och metallskrot ur sopcontainrar som de sedan kan sälja till skrot- och lumphandlare för några stotinki per kg.
Vintrarna innebär snö och i alla fall i inlandet ordentligt kallt, ner mot minus 15-20 grader är inte alltför ovanligt. Vid kusten oftast något mildare. Däremot kommer våren tidigare och i mars är det ofta ganska behagliga temperaturer.
Har inte någon insyn vad gäller hjälp till hemlösa, denna är nog i så fall ganska minimal.
Tack för din information när det gäller hemlösa/fattiga samt vädret i Bulgarien.
Skulle det visa sig att Mittank ev. skulle ännu vara i livet så har han väl överlevt genom att bl. a. sälja skrot. Kanske har han i s f även överlevt på gammal kasserad mat?
Är det han som bor i den omtalade skogen så antar jag att det inte faller snö där? Om det skulle göra det lär det inte vara mycket. Varna ligger ju vid kusten. I vilket fall som helst så måste han ha haft tre mycket svåra och tuffa år bakom sig.
Nu tror jag inte att detta är den försvunne som privatdetektiven menar att det är 50% chans att det skulle vara Lars. Precis som dubbelbottnad skrev så blev en annan man tidigare utpekad att denne skulle vara han. Det visade sig sedan vara en bulgar som tydligen hade vissa likheter med Mittank utseendemässigt.
Jag tror inte heller att det förekommer någon hjälp från myndigheternas sida till hemlösa och fattiga. Ev. något lite ibland men det är nog det lilla i s f.