2017-07-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det har inte det och därför tror jag inte heller på att detta skulle vara Lars. Jag tror först på detta när ev. det skulle bli 100% bekräftat. Tycker det hela låter både märkligt och otroligt.

Det bor tydligen en del hemlösa i detta skogsområde. Kanske är det dessa?

Jag vet inte när dessa vittnen hörde av sig men det låter ju troligt att det skulle ha skett efter att Sandra medverkade i bulgarisk TV. Vilket ju skedde för ett flertal år sedan.

Tack för ditt förtydligande. Det skulle vara intressant att fa veta hur hemlösa tar sig fram i ett land som Bulgarien. Har de möjlighet att panta burkar, och finns det kanske soppkök eller andra ställen där de kan fa ett gratis mal mat? Eller en sovsäck. Övernattning tror jag inte staten eller andra organisationer hjälper till med. Men a andra sidan är klimatet inte sa tufft där nere, sa det kanske finns en chans att Lars överlevt pa detta sätt.

Skogsomradet var ju kanske nagon kvadratmil stort, eller ännu större. Sa det är nog en väldigt svar uppgift att finkamma det. Sedan har ju Lars "setts" av atminstone en person i ett annat sammanhang - men det visade sig vara en, som var väldigt lik honom.
Citera
2017-07-04, 22:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lars hemlös i Bulgarien under tre års tid?

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Tack för ditt förtydligande. Det skulle vara intressant att fa veta hur hemlösa tar sig fram i ett land som Bulgarien. Har de möjlighet att panta burkar, och finns det kanske soppkök eller andra ställen där de kan fa ett gratis mal mat? Eller en sovsäck. Övernattning tror jag inte staten eller andra organisationer hjälper till med. Men a andra sidan är klimatet inte sa tufft där nere, sa det kanske finns en chans att Lars överlevt pa detta sätt.

Skogsomradet var ju kanske nagon kvadratmil stort, eller ännu större. Sa det är nog en väldigt svar uppgift att finkamma det. Sedan har ju Lars "setts" av atminstone en person i ett annat sammanhang - men det visade sig vara en, som var väldigt lik honom.

Jag vet inte heller hur de hemlösa klarar sig i Bulgarien. Kan tänka mig att det är att panta burkar, tigga och kanske ibland hjälp från olika frivilliga hjälporganisationer. Antar att även sådana finns i detta land. Denna hjälp kanske då består ibland av soppkök eller liknande.

Eftersom vädret där är betydligt varmare än här så sover kanske de hemlösa utomhus eller i hemmagjorda kojor m. m. året runt. Är detta möjligt?

Jag känner inte alls till vädret i Bulgarien men förekommer det inte snö i vissa delar av landet? I a f i Rumänien förekommer snö i delar av landet.

Visst kan möjligheten finnas att Lars har kunnat klara sig under tre års tid där men jag tycker det hela låter otroligt. Fast vem vet?
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-07-04 kl. 22:55.
Citera
2017-07-04, 23:37
Medlem
13579111317s avatar
Citat:
Jag vet inte heller hur de hemlösa klarar sig i Bulgarien. Kan tänka mig att det är att panta burkar, tigga och kanske ibland hjälp från olika frivilliga hjälporganisationer. Antar att även sådana finns i detta land. Denna hjälp kanske då består ibland av soppkök eller liknande.

Eftersom vädret där är betydligt varmare än här så sover kanske de hemlösa utomhus eller i hemmagjorda kojor m. m. året runt. Är detta möjligt?

Jag känner inte alls till vädret i Bulgarien men förekommer det inte snö i vissa delar av landet? I a f i Rumänien förekommer snö i delar av landet.

Visst kan möjligheten finnas att Lars har kunnat klara sig under tre års tid där men jag tycker det hela låter otroligt. Fast vem vet?

Bulgarien har inget pantsystem för aluminiumburkar som vi är vana vid, men det är vanligt att fattiga samlar t.ex. Kartong och metallskrot ur sopcontainrar som de sedan kan sälja till skrot- och lumphandlare för några stotinki per kg.

Vintrarna innebär snö och i alla fall i inlandet ordentligt kallt, ner mot minus 15-20 grader är inte alltför ovanligt. Vid kusten oftast något mildare. Däremot kommer våren tidigare och i mars är det ofta ganska behagliga temperaturer.

Har inte någon insyn vad gäller hjälp till hemlösa, denna är nog i så fall ganska minimal.
Citera
2017-07-05, 15:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Väder.

Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Bulgarien har inget pantsystem för aluminiumburkar som vi är vana vid, men det är vanligt att fattiga samlar t.ex. Kartong och metallskrot ur sopcontainrar som de sedan kan sälja till skrot- och lumphandlare för några stotinki per kg.

Vintrarna innebär snö och i alla fall i inlandet ordentligt kallt, ner mot minus 15-20 grader är inte alltför ovanligt. Vid kusten oftast något mildare. Däremot kommer våren tidigare och i mars är det ofta ganska behagliga temperaturer.

Har inte någon insyn vad gäller hjälp till hemlösa, denna är nog i så fall ganska minimal.

Tack för din information när det gäller hemlösa/fattiga samt vädret i Bulgarien.

Skulle det visa sig att Mittank ev. skulle ännu vara i livet så har han väl överlevt genom att bl. a. sälja skrot. Kanske har han i s f även överlevt på gammal kasserad mat?

Är det han som bor i den omtalade skogen så antar jag att det inte faller snö där? Om det skulle göra det lär det inte vara mycket. Varna ligger ju vid kusten. I vilket fall som helst så måste han ha haft tre mycket svåra och tuffa år bakom sig.

Nu tror jag inte att detta är den försvunne som privatdetektiven menar att det är 50% chans att det skulle vara Lars. Precis som dubbelbottnad skrev så blev en annan man tidigare utpekad att denne skulle vara han. Det visade sig sedan vara en bulgar som tydligen hade vissa likheter med Mittank utseendemässigt.

Jag tror inte heller att det förekommer någon hjälp från myndigheternas sida till hemlösa och fattiga. Ev. något lite ibland men det är nog det lilla i s f.
Citera
2017-07-14, 17:31
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Enligt privatdetektiven Wasserthal är det 50% chans att Mittank gömmer sig i en närliggande skog, i vilken det bor ett antal hemlösa. Flera av dessa har vittnat om att en ung man uppehåller sig i området och att denne man håller sig för sig själv. Wasserthal säger också att Mittank har god vana vid friluftsliv och kan klara att överleva utomhus.

Efter att Mittanks mor medverkat i Bulgarisk tv har också ett 15-tal vittnen hört av sig och sagt sig ha iakttagit Mittank i området mellan de c:a 15 kilometer som skiljer flyplatsen från skogen.

Detta ska wasserthal sagt i en intervju i mars i år.

Det är oklart vilken skog som avses men det finns flera tänkbara områden inom den angivna 15-km radien.

Källa: http://www.forensicweb.org/v/wMXsJY

Aldrig att han klarar en vinter i skogen i Bulgarien. Vintertid är typ lika kallt som i Norrland.
Citera
2017-07-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Aldrig att han klarar en vinter i skogen i Bulgarien. Vintertid är typ lika kallt som i Norrland.

Nää...vintrarna är kortare där nere. Och han kanske har sovsäck/bivack? Hur överlever hemlösa i Varna?
Citera
2017-07-14, 20:09
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nää...vintrarna är kortare där nere. Och han kanske har sovsäck/bivack? Hur överlever hemlösa i Varna?

Samma som i Sverige. Inne på toaletter, tunnelbana etc.
Att överleva som hemlös i Bulgarien går ju, men inte i skogen.
Citera
2017-07-14, 21:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Väderleken i Varna.

Väderleken i Varna under årets alla månader.

Även om vädret där inte är lika kallt som här så skulle det nog bli tufft att överleva i skogen under den bulgariska vintern. Det skulle gå men måste då ha en hydda eller dyl. för att kunna sova i. Utan tak över huvudet blir det nog inte så lätt.

Januari och februari är de kallaste månaderna och det kan då bli -1 till -2 grader och minst solsken under december.
Citera
2017-07-15, 19:58
Medlem
Pajosvs avatar
Jag minns inte om det nämnts tidigare i tråden, men kan man utesluta att Lars Mittank träffat en kvinna (eller man) och flyttat in hos denne/denna? Kanske en tvåspråkig partner...

Och det är inte säkert att myndigheterna måste ha fått kännedom om detta, i alla fall om han inte behövt uppsöka någon vårdcentral eller myndighet eller liknande. Men förr eller senare kommer det i så fall uppdagas.

Visst, detta låter knappast troligt, men man kan aldrig helt säkert veta...
Citera
2017-07-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag minns inte om det nämnts tidigare i tråden, men kan man utesluta att Lars Mittank träffat en kvinna (eller man) och flyttat in hos denne/denna? Kanske en tvåspråkig partner...

Och det är inte säkert att myndigheterna måste ha fått kännedom om detta, i alla fall om han inte behövt uppsöka någon vårdcentral eller myndighet eller liknande. Men förr eller senare kommer det i så fall uppdagas.

Med tanke pa det generellt laga löneläget i Bulgarien, och Lars situation, skulle den personen i sa fall väl vara tvungen att försörja Lars - nagot som känns mindre sannolikt. Dessutom var ju Lars allmäntillstand inte vidare gott.
Citera
2017-07-15, 21:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare en teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Nej detta har nog aldrig tagits upp tidigare tråden.

Visst kan den möjligheten finnas men jag tror inte på den teorin. Så fort han fick problem så vände han sig till sin mamma. Skulle han ha kunnat göra på detta ovan nämnda sätt? Jag tror inte det men man kan förstås aldrig säga aldrig eftersom ingen vet vad som hände honom.
Citera
2017-07-18, 02:18
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Väderleken i Varna under årets alla månader.

Även om vädret där inte är lika kallt som här så skulle det nog bli tufft att överleva i skogen under den bulgariska vintern. Det skulle gå men måste då ha en hydda eller dyl. för att kunna sova i. Utan tak över huvudet blir det nog inte så lätt.

Januari och februari är de kallaste månaderna och det kan då bli -1 till -2 grader och minst solsken under december.

Det blir ett genomsnittligt dygn den temperaturen som lägst. Köldrekordet ligger lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in