Ju mera som framkommer desto märkligare blir fallet Lars Mittank.
Citat:
Jag tittade på Insolito’s video som du länkade till, Skaraborg2. Måste ha missat det första gången eller så var jag inte tillräckligt uppmärksam. När man gick igenom övervakningsfilmerna från flygplatsen så hade vissa ”kritiska” delar tagits bort!
Bland annat så hade det varit fullt möjligt att se (och identifiera) personen som öppnade dörren till Dr Kostovs mottagning. Utrymmet precis vid dörren utifrån var ingen blind spot!! För mig betyder detta att detta påstående var en ren lögn. (Dessa detaljer berättades av Sandra och någon som heter Rainer, som jobbar med fallet -båda fick tillgång till dessa manipulerade videoupptagningar).
Man hade även kunnat se om och när Lars gick för att tvätta av sig. Även detta ”var borta”. Betyder det, som jag nämnt tidigare, att Lars i själva verket var inne hos Dr Kostov när Sandra hörde ljudet av rinnande vatten och ett konstigt mumlande…? Vad tusan var det som hände därinne egentligen?!?
Lars var hela 3 timmar på flygplatsen innan han gick till läkaren. På övervakningsvideon som finns på Youtube ser det ut som han precis har anlänt då han går med sina väskor. Vad gjorde han innan - och varför finns inte detta att se?
Detta fall är liksom mystiskt på fler än ett sätt. Flygplatsen som döljer. Sandra som också döljer och förnekar saker om Lars.
De som verkar ärligast i denna historia är kompisarna…och möjligtvis också hotel Color. De kunde ju i alla fall visa från övervakningen att Lars hade gömt sig i en hiss samt gått fram och tillbaka i en hotellkorridor. Samt hade koll på att han lämnade hotellet under en timme mitt i natten. (Vad gjorde han då, måntro)?
Bland annat så hade det varit fullt möjligt att se (och identifiera) personen som öppnade dörren till Dr Kostovs mottagning. Utrymmet precis vid dörren utifrån var ingen blind spot!! För mig betyder detta att detta påstående var en ren lögn. (Dessa detaljer berättades av Sandra och någon som heter Rainer, som jobbar med fallet -båda fick tillgång till dessa manipulerade videoupptagningar).
Man hade även kunnat se om och när Lars gick för att tvätta av sig. Även detta ”var borta”. Betyder det, som jag nämnt tidigare, att Lars i själva verket var inne hos Dr Kostov när Sandra hörde ljudet av rinnande vatten och ett konstigt mumlande…? Vad tusan var det som hände därinne egentligen?!?
Lars var hela 3 timmar på flygplatsen innan han gick till läkaren. På övervakningsvideon som finns på Youtube ser det ut som han precis har anlänt då han går med sina väskor. Vad gjorde han innan - och varför finns inte detta att se?
Detta fall är liksom mystiskt på fler än ett sätt. Flygplatsen som döljer. Sandra som också döljer och förnekar saker om Lars.
De som verkar ärligast i denna historia är kompisarna…och möjligtvis också hotel Color. De kunde ju i alla fall visa från övervakningen att Lars hade gömt sig i en hiss samt gått fram och tillbaka i en hotellkorridor. Samt hade koll på att han lämnade hotellet under en timme mitt i natten. (Vad gjorde han då, måntro)?
Tack för synnerligen intressanta uppgifter.
Detta fall blir allt märkligare ju mera som framkommer. Jag trodde att då LM kom med sitt bagage så trodde jag att han då nyligen hade kommit flygplatshallen. Vad kunde han ha gjort där under hela tre timmar? Det finns ingen rim och reson. Träffade han någon/några under den här tiden?
Varför har dessa s. k. kritiska delar blivit borttagna? Kan det ev. berott på att LM sågs tillsammans med andra personer som de bulgariska myndigheterna ville skydda? Dr Kostovs mottagning var alltså ingen "blind spot" som det tidigare har sagts. Jag tror att den här personen som tittade in på mottagningen och pratade med honom skulle skyddas samt att det inte fick komma fram vad de båda hade pratat med varandra om. LM kunde ju inte förstå bulgariska men hade detta avsnitt visats så hade deras samtal översatts och vi hade med stor sannolikhet fått reda på vem den här mystiske mannen var. Kanske var han klädd i uniform av något slag? Vi har ju bara Dr Kostovs tre olika uppgifter vem denne var.
Då Sandra ringde upp honom för sista gången hörde rinnande vatten och ett konstigt mumlande så tror jag att LM redan var inne på Dr Kostovs mottagning. Hade Lars kunnat så hade han svarat Sandra. Vad exakt som hände där mellan de tre som befann sig på mottagningen vet vi inte men jag tror vad än detta var så skrämde det Lars så att han i panik sprang därifrån utan sitt bagage.
Jag tror att Mittanks försvinnande handlar om "tre delar". Han var själv inblandad i något som inte fick komma fram. Sandra ville inte att det skulle skrivas något negativt om sonen. De bulgariska myndigheterna ville inte heller att det skulle skrivas om hans försvinnande men då av helt andra orsaker.
Lars Mittank kan mycket väl efter att han klättrade över det höga staketet blivit mördad av personer från någon bulgarisk myndighet.