Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Bra tänkt där.
Inget jag själv tänkte på men så kan det mycket väl ha varit. Ja Sandra måste ha förstått att Lars nu var i en riktig knipa och dessutom i ett land som Bulgarien. Hon förstod att personer var efter för att "ta honom". Dessa 500 euro vet vi inte om Sandra skickade och om hon gjorde det i s f vad hände med dessa pengar? Den okände "flygplatsarbetaren" måste ha varit droppen för Lars. Om Lars hade stannat kvar i flygplatsterminalen, så tror jag att han hade haft större möjligheter att ha klarat sig. Där befann sig en massa utländska turister och chansen var då mindre att "ta honom". Genom att klättra över staketet så var han helt oskyddad. Undrar varför Lars inte tog med sig sitt bagage, åtminstone där han hade sitt pass, och sprang ifrån dr Kostovs mottagning? Kan det ha varit flera personer som vi inte känner till närvarande? Hur som helst så verkar ingen ha försökt stoppa Lars då han sprang iväg.
Nej Lars började inte ett "nytt liv". Hade han klarat sig från solrosfältet så hade han helt riktigt dykt upp igen kanske redan samma dag eller dagen efter. Finns det något tyskt konsulat i Varna? En utav orsakerna till detta måste med stor sannolikhet har varit att han hade muckat gräl med en eller flera bulgarer. Jag tror att mycket kan ha berott på vad han hade sagt till dessa personer. Det skulle ha kunna ha varit något riktigt nedvärderande för en bulgar? Varför Lars tyckte det var trevligt att gå omkring och reta upp folk kan jag faktiskt inte förstå? Ett mycket mycket märkligt beteende. Hade han samma beteende hemma? Nej Sandra vet inte heller allt men hon vet med största sannolikhet mer än vad vi gör.
Spår från övervakningskameror, förutom det vi själva kan se, blev med stor sannolikhet förstört ganska snabbt. Inga spår finns numera kvar efter åren som nu gått. Lars Mittanks försvinnande är ett försvinnande som för alltid kommer att bli ouppklarat.
Jag tror tyvärr att du har rätt. Hans försvinnande kommet att förbli en gåta. Hittas han, är det av ren tillfällighet. Det här beteendet han hade i Varna verkar ha varit något han drog till med på semestern. Jag har svårt att tro att han höll på så hemma. Som sagt, hans vardag i Tyskland bestod nog av arbete på kraftverket och att hjälpa till hemma hos föräldrarna. Det sägs att han hade en flickvän, men hon kan inte haft så stor del i hans liv. Det har ju även spekulerats i att han rörde sig bland prostituerade. Det är ju samma där, när tusan skulle han ha tid med det?!?
Nej semestern i Varna var tydligen veckan då han gjorde allt han inte gjorde hemma. Och det blev så mycket att "bägaren rann över".
Visst kan han ha sagt fel saker och retat bulgarer. Det där med fotbollsbråk med Bayern München-fans håller jag för rent påhitt. Det var säkert bulgarer som följde efter till flygplatsen.
Vad som hände med pengarna som Sandra sa att hon skickat, vet vi inte.
Varför inte Lars tog med sig åtminstone passet när han sprang ut, kan ha berott på att någon därinne hos doktorn behöll hela hans bagage "i pant", alltså inklusive pass och resten. Situationen kan snabbt ha blivit hotfull och det fanns ingen möjlighet att snabbt ta grejerna. Fast som du säger... ingenting blev bättre av att rymma från flygplatsen och klättra över taggtrådstängslet för att sen hoppa ner bland solrosorna. På flygplatsen hade han mycket riktigt kunnat beblanda sig med andra turister och funnit större trygghet där än hos Kostov. Hur man än vänder och vrider på det så landar man hos denne doktor....Vad hände där? Eftersom det utan svårigheter gick att följa efter Lars tack vare taxichauffören, så finns den troliga kopplingen mellan uppretade bulgarer och dr Kostov samt "flygplatsarbetaren". Det som hände på solrosfältet hade inte kunnat hända på en flygplats full med folk...men Lars blev så uppskrämd att han inte såg det. Han ville bara bort.