2022-01-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om det är jämnt om sistaplatsen tycker jag det är rimligt. Brukar annars klagas på att det finns för lite amerikansk vinnarmentalitet i svensk idrott. Då är det väl bra om man kör med amerikansk uttagning om den sista platsen.

Nja,du är ju alltid utan undantag auktoritetsslav..så det är ju ledningens för dagen mening som gäller för dig.
Personligen så tänker jag själv,och vad som eventuellt passar amerikanskt kynne(och även det är i sanning ytterligt tveksamt då amerikanska uttagningar genom åren via Eugene resulterat i idiotuttagningar)passar inte med nödvändighet SWE.

Det är snarast tvärtom,skulle jag vilja påstå.
Att enskild händelse får råda över annan helhetsbild är ett rättvisemått som jag aldrig kommer att skriva under på.
Citera
2022-01-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nja,du är ju alltid utan undantag auktoritetsslav..så det är ju ledningens för dagen mening som gäller för dig.
Personligen så tänker jag själv,och vad som eventuellt passar amerikanskt kynne(och även det är i sanning ytterligt tveksamt då amerikanska uttagningar genom åren via Eugene resulterat i idiotuttagningar)passar inte med nödvändighet SWE.

Att enskild händelse får råda över annan helhetsbild är ett rättvisemått som jag aldrig kommer att skriva under på.

Det där med rättvisa är knepigt i Sverige helt uppenbart.

Men likväl så pågår precis sådana uttagningar och kvalificeringar som du verkar tro inte finns.

Må bästa man/kvinna vinna i uttagningarna.
Citera
2022-01-07, 18:09
Medlem
Citat:

Det låter snarast som många här har problem med just "auktoriteter".

Nu är det ju så att det är vissa som bestämmer. Och det får man liksom räkna med och finna sig i.
Det är liksom inte så att alla får rösta vem som ska vinna.
Citera
2022-01-07, 18:09
Medlem
OweGbgs avatar
Är det en jämn och hög nivå i ett lag kommer det alltid att vara diskussioner om laguttagningar.
Så har det varit länge i de norska lagen och nu har vi den nivån i vårt damlag.
Jag är helt säker att nästa uttag som blir till ett VM kommer bli ännu tajtare och heta diskussioner om rätt eller fel uttag.
Citera
2022-01-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Är det en jämn och hög nivå i ett lag kommer det alltid att vara diskussioner om laguttagningar.
Så har det varit länge i de norska lagen och nu har vi den nivån i vårt damlag.
Jag är helt säker att nästa uttag som blir till ett VM kommer bli ännu tajtare och heta diskussioner om rätt eller fel uttag.

Så är det. Och så ska det vara.

Tur att det finns de som är ansvariga ("auktoriteter") som fattar beslut och tar ansvar.

Utkräva ansvar kan man göra i efterhand när man vet utfallet
Citera
2022-01-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman

Tur att det finns de som är ansvariga ("auktoriteter") som fattar beslut och tar ansvar.

Men kritisera bör man göra på förhand..annars är man inget annat än en liten lort.
Citera
2022-01-07, 18:19
Medlem
Citat:
Men kritisera bör man göra på förhand..annars är man inget annat än en liten lort.

Jag har inte riktigt koll på hur stor skillnad det egentligen gör....
Citera
2022-01-07, 18:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det finns inga auktoriteter i detta sammanhang. De är alla skuggfigurer som agerar som om de var med i Mupparna. Det kommer inte finnas något ansvar att utkräva. Går det inte bra hittar de på något. Uppseglande sjukdom, vikande formkurva eller dåligt vallat.
Citera
2022-01-07, 18:20
Medlem
Citat:
Jag har inte riktigt koll på hur stor skillnad det egentligen gör....

Helt avgörande,helt avgörande.
Billigaste saken i världen att kritisera after the fact.
Alltid det oärliga sättet att frambära kritik...och hur jävla progressivt är det egentligen att komma rapandes efter det att allt redan är fakta?

Sånt sysslar bara mindervärdiga individer med,de som vill ha en ryggdunk på alla andras bekostnad.
Senast redigerad av Lookalike 2022-01-07 kl. 18:27.
Citera
2022-01-07, 18:39
Medlem
Citat:
Helt avgörande,helt avgörande.
Billigaste saken i världen att kritisera after the fact.
Alltid det oärliga sättet att frambära kritik...och hur jävla progressivt är det egentligen att komma rapandes efter det att allt redan är fakta?

Sånt sysslar bara mindervärdiga individer med,de som vill ha en ryggdunk på alla andras bekostnad.

Så du menar att du gör oändligt antal inlägg på Flashback på allt du tycker är fel verkligen ändrar verkligheten t ex uttagningar till OS i längdskidor? Eller resultat i loppen?

Det är kanske är att dra det ett steg för långt.
Citera
2022-01-07, 19:00
Medlem
Citat:
Så du menar att du gör oändligt antal inlägg på Flashback på allt du tycker är fel verkligen ändrar verkligheten t ex uttagningar till OS i längdskidor? Eller resultat i loppen?

Det är kanske är att dra det ett steg för långt.

Så här blir det när obildad pöbel svarar..:-)
Citera
2022-01-07, 19:11
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Nej, jag tänker självständigt och tänker inte falla in i någon slentrianmässig kritik av ledningen bara för att ett antal högröstade personer på olika forum tycker så. Ibland gör ledningen fel och ibland gör ledningen rätt. Jag kommer även fortsättningsvis bilda mig en självständig uppfattning om vad som har gjorts rätt och fel.

Angående när USA kör med amerikanska uttagningar i olika idrotter så är det intressant att de amerikanska idrottarna alltid försvarar dessa även om omvärlden är kritisk och inte alla uttagna sedan levererar i mästerskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in