2022-01-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hur tror du vallateamet testar produkterna då?
För att testa produkterna behöver man inte ha åkarna själva inblandade.
Produkterna som tas fram är det som ska ge bästa glid och bästa fäste, oberoende på vilken åkare det är.
Sedan gör den personlige vallaren det specifika för just sin åkare tex att Ebba och Kalla vill ha "berg"fäste m..en man utgår från vad vallateamet/testarna har kommit fram till.

I förhållanden som är "svåra" kan man ha flera olika alternativ som åkarna får prova tex ruggskidor eller skidor med fästvalla.
Senast redigerad av smokieknife 2022-01-31 kl. 22:19.
Citera
2022-02-01, 09:13
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Tolkar detta som att Poromaa vill köra lagsprint. Jag har tidigare spekulerat att han är det bästa valet på de ojämna sträckorna så får den med bäst form av Calle, Oskar eller möjligen Häggas köra avslutningen.
Citat:
– Stafetten är en bra tävling för oss. Sprintstafetten tror jag vi har goda chanser i. Calle har vaknat till liv och jag känner mig väldigt pigg så jag tror vi har bra chanser på de flesta tävlingarna.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/k61P5B/vagen-mot-os-william-poromaa-den-morka-uppladdningen
Citera
2022-02-01, 10:08
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Tolkar detta som att Poromaa vill köra lagsprint. Jag har tidigare spekulerat att han är det bästa valet på de ojämna sträckorna så får den med bäst form av Calle, Oskar eller möjligen Häggas köra avslutningen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/k61P5B/vagen-mot-os-william-poromaa-den-morka-uppladdningen

Det tror jag är att övertolka citatet. Tycker mer att Wille räknar upp de sträckor som Sverige har goda chanser i. Men man vet ju aldrig.
Citera
2022-02-01, 10:10
Medlem
Citat:

Poromaa brukar ha en förmåga att ramla eller tappa skidor i en vanlig masstart!
Citera
2022-02-01, 10:23
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du får hjälpa mig att komma ihåg när de hänt förutom på VM-skiathlonen.
Citera
2022-02-01, 11:29
Medlem
Citat:
Du får hjälpa mig att komma ihåg när de hänt förutom på VM-skiathlonen.

I går kolliderade han med Jevgenij Belov.

I dag körde William Poromaa omkull i sprinten och blev utslagen i kvartsfinal.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/william-poromaa-foll-i-sprinten
Citera
2022-02-01, 13:20
Medlem
Såg idag att Martin Norrgård ska bli stadsdirektör i Nykarleby efter säsongen, det blev en kort sejour tillbaka i det svenska vallateamet. Det blev tydligen klart redan i september men kan inte minnas att jag sett det tidigare.
Citera
2022-02-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Kommentar: Hansson och Lindström är givna att åka sprint och distans. Lindström medaljkandidat i båda loppen tillsammans med Hansson i sprinten.

Moa Hansson imponerade väl inte alls i Torsby? Orolig att hon är helt ur slag…
Citera
2022-02-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Faller väl samman ganska bra när Norge blev ett rikare land än Sverige. Olympiatoppen startade man nånstans där i början på 90-talet inför Lillehammer. Och dom drar sig fortsatt inte för att investera i idrott, statliga pengar, om man säger så. Just nu finns det väl ingenting som talar för att den ekonomiska pendeln kommer svänga. Norge är starkast och Sverige är "bara" en av dom starkaste. Vilket innebär att för att Sverige ska slå Norge måste vi investera varje krona lite bättre. Det kan ske men det troligare är nog att mildra dominansen som Surgubben-Jan är inne på, antingen via väldigt bra jobb eller tillfälligheter i form av nämnda cykler.

Husker det var helt krise og store forandringer etter '88 OL, så kom resultatene i '92, og så har vel Norge vært på topp siden (ikke alltid aller best kanskje men helt i toppen).

Når det gjelder økonomien så husker jeg en artikkel fra noen år tilbake, ca.5 år vil jeg tippe, der det sto at hvis du tok vekk laget med nest størst budsjett (må vel ha vært Russland eller Sverige?) så hadde det norske landslaget større budsjett enn alle de andre lagene til sammen.
Citera
2022-02-01, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Det är ett gäng klantskallar i längdlandslaget.

Ebba, Frida, Maja, Jonna, Linn, Calle, Poromaa, Kalla..det är väl bara Oskar Svensson som har ett riktigt skidhuvud..
Citera
2022-02-01, 20:16
Medlem
https://www.dn.se/sport/linn-svahn-langt-fran-en-comeback-otroliga-smartor/

Svahn tränar fortfarande utan stavar, Ravald hoppas på tävling nästa säsong.
Citera
2022-02-01, 20:57
Medlem
Har en känsla av att vi kommer få sen en del avslutade säsonger efter OS. Tror många är rätt slut mentalt efter en rätt speciell uppladdning. Och bland de som tävlar vidare lär det bli fler positiva tester, det kommer inte bli lika viktigt att hålla avstånd från folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in