Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Induktiv logik.
Så för att vända på din fråga, vad är det som säger eftersom vi inte kan veta att det inte skett övernaturliga händelser så måste vi förhålla oss till saker som om det kan ha hänt? Måste vi vara begränsade till Bibliska sådana eller ska vi även ha i åtanke andra skapelsemyter?
Man godkänner endast OBSERVATIONER. Det du efterfrågar är spekulation. Återkom med observation.
Ditt halmstrå är tämligen ointressant.
Evolution som förklaring för arternas mångfald är tämligen välgrundat. Det är knappast en "ursäkt".
Berätta exakt hur en parakonformitet skulle omöjliggöra evolution.
Jag kom ju med en observation, men det var tydligen helt ointressant. Så då ber du om en annan observation som jag förmodar att du kommer finna trist och fråga efter en annan alltmedan du emellanåt bekräftar mitt resonemang kring ditt resonemang.
Du påstår att du använder induktiv logik vilket verkar vara att finna större sannolikhet för något varje gång man observerar något som bekräftar detta något?
Det låter ju vettigt, men så ser man att det du menar bekräftas är tanken att idag verkande processer skapat allt vi ser. Men det är ju det ni kräver. - Att alla observationer måste tolkas utifrån den tanken...
Men är det induktiv logik?
Eller cirkelresonemang?
Tänk om det fanns något nedskrivet som kunde undersökas om det kunde stämma!
Då hade man på riktigt kunnat använda induktiv logik!