2021-12-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeydjey
Ursäkta, men det är faktiskt lite smått löjeväckande hur du fortfarande i november 2021 kan ta Metoo-förtalen på allvar. Du ska heller inte tro att "alternativhögerns egen #metoo" är mer trovärdigt än det etablerade. Faktum är att Nya Riks gjorde ett ordentligt bra gräv om just dessa anklagelser som du verkligen borde läsa innan du fortsätter sprida dessa rykten vidare:
https://web.archive.org/web/20210705232523/https://www.nyariks.se/kvinnan-som-sankte-svenskarnas-parti-och-svartmalade-althogern/

Citerar nu de viktigaste utdragen gällande Hugin även om jag råder dig att helst läsa hela artikeln från början till slut:

Gällande skärmdumparna dem emellan har jag personligen inte ens sett dem och har heller inget intresse i att se dem. Jag konstaterar bara att den här kvinnan på ett hänsynslöst sätt först väldigt målmedvetet och utstuderat har lurat in (bl a) Hugin i en ren honungsfälla, och sedan när hon inte lyckades styra honom dit hon ville läckte hon som hämnd ut skärmdumparna i syfte att förnedra och förtala honom. Jag har som sagt inte sett skärmdumparna och formuleringarna där själv, men i egenskap av man själv så vet jag att man knappast behöver vara någon ständig incel för att ibland ragga kanske måhända lite plumpt. Den man som förnekar att han någonsin har raggat på ett mindre lyckat sätt antingen ljuger, eller så har han noll erfarenhet av att ragga överhuvudtaget. Skillnaden är att vissa har oturen att ragga plumpt på galna metoo-kvinnor som sedan försöker karaktärsmörda dem och tyvärr till viss del lyckas. Izabella har dessutom knappast gjort intrycket av att hans eventuella raggningsförsök var särskilt ovälkomna.

Ja det har aldrig någonsin varit någon tvekan om att den kvinnan var fullkomligt från vettet. Jag märkte det själv som 19-åring när jag började lyssna på vita pillret och aktiverade mig i deras twitter-sfär. Hon var hemskt dåligt plastikopererad och fanns alltid i Christoffer Dulnys och Gustav Hörngrens mentions. Det var så uppenbart att hon desperat sökte efter uppmärksamhet och hade någon form av mental störning

Att detta var så otroligt uppenbart för mig, för fyra-fem år sedan när jag var 19 bast men inte uppenbart för denna så otroligt begåvade Hugin är bara pinsamt. Antigen är han helt jävla dum i huvudet eller bara pinsamt desperat efter fitta. Alla som har sett bilder på Hugin och även lyssnat på honom i VP borde kunna dra slutsatsen att det är en kombination av båda.
Citera
2021-12-11, 19:54
Medlem
Crapmagics avatar
.
Senast redigerad av Crapmagic 2021-12-11 kl. 20:02.
Citera
2021-12-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatlifts
Ja det har aldrig någonsin varit någon tvekan om att den kvinnan var fullkomligt från vettet. Jag märkte det själv som 19-åring när jag började lyssna på vita pillret och aktiverade mig i deras twitter-sfär. Hon var hemskt dåligt plastikopererad och fanns alltid i Christoffer Dulnys och Gustav Hörngrens mentions. Det var så uppenbart att hon desperat sökte efter uppmärksamhet och hade någon form av mental störning

Att detta var så otroligt uppenbart för mig, för fyra-fem år sedan när jag var 19 bast men inte uppenbart för denna så otroligt begåvade Hugin är bara pinsamt. Antigen är han helt jävla dum i huvudet eller bara pinsamt desperat efter fitta. Alla som har sett bilder på Hugin och även lyssnat på honom i VP borde kunna dra slutsatsen att det är en kombination av båda.

Vet inte om Hugin är begåvad inom någonting alls. Men han är absolut inte begåvad när det kommer till motsatta könet. Detta leder till brist på framgång med kvinnor som leder till desperation. Så båda dina alternativ är rätt.

Normala män ser varningsflaggorna på en mils avstånd och undviker helt enkelt kaoskvinnor. Men i nationella kretsar finns gott om män som både är idioter och desperata. Innan hon var altright-hangaround så skapade hon kaos i det numera begravda Svenskarnas parti.
Citera
2022-01-06, 11:57
Medlem
baggebo1s avatar
Richard Spencer är nu fullt ut vaccinkommunist. Hans favoritpolitiker är Macron, och efter dennes hat mot ovaccinerade retweetade Spencer ut sitt medhåll. Han menar att det som försiggick för ett år sedan var ett försök till statskupp, och stöder den tortyr de naiva människorna som följde med in i Kapitolium nu utsätts för. Spencer är en narcissistisk pajas med storhetsvansinne. En otroligt illojal pajas.

Osmakligt av Dulny att ge den här idioten luft. Men Dulny imponeras kanske av Spencers "sköna" attityd mot de mindre intelligenta men välvilliga raskamraterna. Dulny har också alltid haft lite av ett förakt mot vanliga människor.
Citera
2022-01-07, 05:32
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Richard Spencer är nu fullt ut vaccinkommunist. Hans favoritpolitiker är Macron, och efter dennes hat mot ovaccinerade retweetade Spencer ut sitt medhåll. Han menar att det som försiggick för ett år sedan var ett försök till statskupp, och stöder den tortyr de naiva människorna som följde med in i Kapitolium nu utsätts för. Spencer är en narcissistisk pajas med storhetsvansinne. En otroligt illojal pajas.

Osmakligt av Dulny att ge den här idioten luft. Men Dulny imponeras kanske av Spencers "sköna" attityd mot de mindre intelligenta men välvilliga raskamraterna. Dulny har också alltid haft lite av ett förakt mot vanliga människor.

Spencer har alltid haft det där narcissistiska draget, men frågan är om inte alla hans motgångar nu har fått honom att börja glida över i rent vansinne. Han är hursomhelst irrelevant, bara ännu en pajas att ignorera.

"Irrelevant" är för övrigt en bra beskrivning av hela den amerikanska "althögern", "vita nationalismen" eller vad man nu ska kalla dem. Vi är just nu på väg att stängas in i ett globalt fängelse. Massvaccineringarna med de tillhörande vaccinpassen är första steget i den processen, som går fort. Snart kommer möjligheterna att göra motstånd vara mycket begränsade.

Skriver "althögern" om denna dramatiska och katastrofala utveckling? Nej, i deras värld är det som om ingenting har hänt. Greg Johnson på Counter-Currents fortsätter att publicera filmrecensioner och artiklar om varför det är viktigt att komma ihåg någon obskyr författare eller annan kulturpersonlighet som dog för länge sedan. På The Occidental Observer har man precis publicerat en "kritisk granskning av de polska pogromerna 1914-1920". Jared Taylor fortsätter väl, får man anta, att i vanlig ordning tjata på om att svarta minsann har lägre IQ än vita. Men om vaccinerna intet.

Motståndet mot det globala tyranniet hittar man på helt annat håll, bland libertarianer, vissa delar av vänstern och helt vanliga, tidigare opolitiska människor som plötsligt har vaknat upp och ser vad som pågår.
Senast redigerad av Stabskapten 2022-01-07 kl. 05:36.
Citera
2022-01-07, 06:05
Avslutad
Citat:

Exit nazism för Spencer således. Klokt beslut.
Citera
2022-01-07, 08:29
Medlem
Noterar den totala bitterheten hos flashbacknazisterna när deras tidigare idol erkänner att altright blev ett fiasko som bara drog till sig kufar med sydstatsflaggan och memkrigare på 4chan.

Vem kunde tro att det skulle bli en kufmagnet? Grymt otippat....
Citera
2022-01-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Spencer har alltid haft det där narcissistiska draget, men frågan är om inte alla hans motgångar nu har fått honom att börja glida över i rent vansinne. Han är hursomhelst irrelevant, bara ännu en pajas att ignorera.

"Irrelevant" är för övrigt en bra beskrivning av hela den amerikanska "althögern", "vita nationalismen" eller vad man nu ska kalla dem. Vi är just nu på väg att stängas in i ett globalt fängelse. Massvaccineringarna med de tillhörande vaccinpassen är första steget i den processen, som går fort. Snart kommer möjligheterna att göra motstånd vara mycket begränsade.

Skriver "althögern" om denna dramatiska och katastrofala utveckling? Nej, i deras värld är det som om ingenting har hänt. Greg Johnson på Counter-Currents fortsätter att publicera filmrecensioner och artiklar om varför det är viktigt att komma ihåg någon obskyr författare eller annan kulturpersonlighet som dog för länge sedan. På The Occidental Observer har man precis publicerat en "kritisk granskning av de polska pogromerna 1914-1920". Jared Taylor fortsätter väl, får man anta, att i vanlig ordning tjata på om att svarta minsann har lägre IQ än vita. Men om vaccinerna intet.

Motståndet mot det globala tyranniet hittar man på helt annat håll, bland libertarianer, vissa delar av vänstern och helt vanliga, tidigare opolitiska människor som plötsligt har vaknat upp och ser vad som pågår.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Noterar den totala bitterheten hos flashbacknazisterna när deras tidigare idol erkänner att altright blev ett fiasko som bara drog till sig kufar med sydstatsflaggan och memkrigare på 4chan.

Vem kunde tro att det skulle bli en kufmagnet? Grymt otippat....

Man går ge Dr. Spencer Ph.D. att han i varje fall försökte. I pratet med Dulny så var han tydlig med att han inte brydde sig om någon staty. Han var där som huvudtalare och i kraft av sin person och stödtrupperna/kufarna skulle han fortsätta uppåt och vidare uppåt.

Och Charlottesville var den största nazist-demonstrationen sedan sent 30-tal/tidigt 40-tal i USA då German-American Bund höll på.
Citera
2022-01-07, 11:04
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Ja, det är bara att avskriva honom nu.

Citat:

(Du är lite hård mot CC som faktiskt publicerar en hel del i ämnet tycker jag men låt gå)

Jag är likt dig förundrad över detta. Det finns några undantag men i sin helhet är jag förbluffad över hur amerikanska nationalister reagerar på det som pågår nu. Även TRS/NJP med Enoch och Striker har jag fått intryck av i princip negligerar den sjuka utvecklingen just nu (rätta mig om jag har fel, lyssnar inte på deras poddar längre eller är med på Telegram men ser en del de skriver på omvägar). Den där Enoch har jag sett upprepade gånger kalla COVID-19 för en "distraktion". På deras partihemsida och nyhetssidan National-Justice - inte ett ord.

Mycket kan man kalla det, men att den internationella judenheten använder/utnyttjar pandemin för att omstöpa världen och som du säger införa ett slags globalt fängelse är näppeligen en "distraktion". Jag kan inte komma på någon större och viktigare händelse i mitt liv hittills. Detta trumfar 9/11. All energi bör i dagsläget läggas på att informera och upplysa människor om vad som pågår, varför det pågår och vilka som ligger bakom det.

Negerbrottsligheten kan faktiskt få sitta och vila en stund på avbytarbänken nu. Alla vet redan.
Citera
2022-01-07, 12:51
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tror mycket av det här handlar om den jakt på positioner och framförallt "heta tagningar" som kännetecknat mycket av den så kallade "alternativa högern" de senaste åren. Det blir en sorts metakamp i ett eget universum, där det som händer på marken allt mindre spelar någon som helst roll. "Boomers", "konservativa" och andra är de som i USA reagerat mest på hela den här Covid-grejen, automatiskt blir då såna "tagningar" "iskalla". Spencer verkar ju ha utvecklat en sorts politisk kompass som i princip enbart går ut på att tycka tvärtom mot konservativa. Det hela är väldigt ytligt och fånigt.
Citera
2022-01-07, 13:56
Medlem
Citat:
Illojal mot vem? Spencer har alltid varit kollektivist och starkt ogillat konspirerande kufar, ingenting av det han nu ger uttryck för är nytt. Det som är lustigt med senaste avsnittet är hur Dulny ljuger om att de "sverigevänliga" (nationalister) är delade 50/50 kring vaccinfrågan. I realiteten har nästan hela den nationalistiska rörelsen blivit ett gäng rasistiska liberaler som gråter om muh freedom, muh 1984. Dulny själv påstår sig vara likgiltig i frågan, men skriver samtidigt tweets med antivaxx budskap. Viktigt att inte bita den hand som föder en.

Citat:

Vem visste att libertarianerna i slutändan skulle få rätt?
Citera
2022-01-07, 17:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ID2
Illojal mot vem?
Spencer verkar vara illojal mot alla som kommer i hans väg. Greg Conte t.ex. Även hans beteende mot Keith Woods fick mig att förstå vilken typ han är. Han är som en parodi på såna här självutnämnda minidiktatorer med grav narcissism och egoproblem. "I rule the fucking world!" Fy FAN, vad pinsamt.
Citat:
Spencer har alltid varit kollektivist och starkt ogillat konspirerande kufar, ingenting av det han nu ger uttryck för är nytt. Det som är lustigt med senaste avsnittet är hur Dulny ljuger om att de "sverigevänliga" (nationalister) är delade 50/50 kring vaccinfrågan. I realiteten har nästan hela den nationalistiska rörelsen blivit ett gäng rasistiska liberaler som gråter om muh freedom, muh 1984. Dulny själv påstår sig vara likgiltig i frågan, men skriver samtidigt tweets med antivaxx budskap. Viktigt att inte bita den hand som föder en.
Spencer har en del intressanta idéer och tankar men i slutändan är han en figur som bara bryr sig om hur hans egen position påverkas av vad han påstår sig tycka och tänka för stunden. Det finns ingen genuin kärna där.

Och "muh freedom". Tänk att säga så, och samtidigt vilja få andra att tro att man är en arier. Tänk att säga så, när judarna håller på att införa det totala kontrollsamhället. Du verkar lika störd som Spencer, så jag förstår att du gillar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in