2022-01-06, 12:50
Medlem
Varför så jävla säker på att de var i källaren
Citera
2022-01-06, 12:55
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
Varför så jävla säker på att de var i källaren

Utredningen är inte klar än, det är bara spekulationer från medlemmar.
Citera
2022-01-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikman
Tja. Lyckades hitta den allra sista bilden på dem innan de dog. Fotot sägs vara upplagt den 25 December runt 00.25 men det behöver inte innebära att fotot är taget just då. Förmodligen kan det vara eftermiddag eller tidig kväll på bilden eftersom många öppnar paketen efter Kalles julafton. Nu vet vi ju inte om de vuxna ens tittade på det men barnen kan ha gjort det.

https://delafil.se/a2443e1254ad139a/last_picture_alive.jpg

Vi är nog ganska ensamma här i Norden med att fira jul den 24:e. Nästan hela övriga världen firar den 25:e men när den här familjen brukade fira vet vi ingenting om. Kan ju vara den 25:e med tanke på de oöppnade paketen. Intressant att fundera kring när det gäller brandorsaken.
Citera
2022-01-06, 13:34
Medlem
welcometorealitys avatar
Tragiskt som bara den, för två veckor sen så levde hela familjen, de visste inte vad som skulle ske sen efter Julafton som de hade sett så mycket framemot.Skolan ska börja på Måndag då saknas det två elever.
Citera
2022-01-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nej, det var bara intressant eller hur man nu kan uttrycka det, måste ju vara lite ovanligt i Sandviken eller så är jag fördomsfull.

Jag beklagar att du förlorat en vän o dennes familj

Ja lite fördomsfull är du nog allt
Citera
2022-01-06, 16:11
Medlem
det finns en video där vi hör mamman och pappan samt eventuellt något av barnen sjunga med i en låt. Är nog enda klippet där man hör dem faktiskt. Alla TikTok videor är ju någon annans röst med. Man ser lite av andra delar av köket som man inte sett på tidigare videor. Jag delar med mig av videon för de som vill se mer av husets kök. Man ser diskmaskinen också.

https://delafil.se/75a4cf2f3f448113/dance_and_sing_along.mp4

Hur som helst oerhört tragiskt att de dog. Livet är bra skört. Inte alla som ens tänker på det.
Man får hoppas att de slapp plågas i alla fall.
Citera
2022-01-06, 21:11
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Väldigt många hus på 70-talet har källare, bor själv i ett 1 1/2 plans med källare som byggdes -73 med gillestuga/tvättstuga/pannrum/dusch/Bastu/förråd i källaren, va snarare vanligare med än utan källare och här har alla hus i samhället som byggdes början på 70-talet källare oavsett 1 eller 1 1/2 eller 2 planshus.
Tyckte även de syntes källarfönstrr i nån av bilderna i media

Ja, ett hyfsat stort källarfönster syns i en av deras videor. Förutsätter då att den är inspelad i deras hus då alla deras andra videor verkar vara det. Uppfattar det som att pappan sitter vid ett skrivbord där.
Citera
2022-01-06, 21:12
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Jag tänker mig att det kanske inte alls är så konstigt att 3 var där nere och 1 inte var med dem. Mannen låg nog på övervåningen och sov. Kvinnan och barnen kan ju ha varit i källaren för att ha ett trevligt avslut på julafton och tittade på film. Inget ovanligt att man har ett extra vardagsrum i källaren. Eftersom det var så sent hade de nog somnat där nere och sen när branden var så utvecklad kom de inte därifrån.

Fanns källarfönster som var rätt stort.
Citera
2022-01-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tragiskt som bara den, för två veckor sen så levde hela familjen, de visste inte vad som skulle ske sen efter Julafton som de hade sett så mycket framemot.Skolan ska börja på Måndag då saknas det två elever.

Hann knappt äta upp julmaten innan de själva grillades. Blir inte mer brutalt. Men det är väl guds vilja som det heter.
Citera
2022-01-06, 21:17
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Runt HELA huset?

Det är ingen konspirationsteori, bara en undran vad som kan ha hänt eftersom de lyckats ringa men inte lyckats slänga ut barnen eller sig själva.
Väldigt tragiskt såklart. Stackars barn.

Ja, visst är det lätt att tycka att det är konstigt. Men de/någon har upptäckt branden när huset i stort sett var övertänt vad det verkar. Inte lätt att röra sig då i ett sådant hus. Giftig rök,, 800 (??) grader...
Ja, så tragiskt.. (
Citera
2022-01-06, 21:22
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
På hennes tiktok ser man ju klart o tydligt en brandvarnare ovan trappen iallafall.

Japp också sett den. Känner dock inte igen modellen. Sitter EV en i hallen med, men kan vara något annat. Eller så hänger nåt i brandvarnaren.
Citera
2022-01-06, 21:34
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Jag tänker mig att det kanske inte alls är så konstigt att 3 var där nere och 1 inte var med dem. Mannen låg nog på övervåningen och sov. Kvinnan och barnen kan ju ha varit i källaren för att ha ett trevligt avslut på julafton och tittade på film. Inget ovanligt att man har ett extra vardagsrum i källaren. Eftersom det var så sent hade de nog somnat där nere och sen när branden var så utvecklad kom de inte därifrån.

Allting är ju möjligt, men har barn i samma åldrar och vi har aldrig somnat i soffan allihop.. Vi föräldrar var för sig en stund, visst, men aldrig småbarn och föräldrar ihop. Och speciellt inte vid den tiden, då man nattar sina mindre barn bra mycket tidigare än att alla slocknar i soffan. Men visst, allt kan ske. Blir dock lite konstigt ändå, då jag som sagt sett källarfönster...rök stiger...källaren borde varit bästa platsen för överlevnad? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in