2022-01-05, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Tack för svar
Och det har ju gått ut i media att inget brott misstänks.
Jag har samma källa som jag skrivit ifrån hela tiden… ifrån fruns filippinska familj och vänner. Sen måste väl inte brott begåtts för att mamman vill hålla om sina barn?
Senast redigerad av Rickard12345 2022-01-05 kl. 06:19.
Citera
2022-01-05, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Jag har samma källa som jag skrivit ifrån hela tiden… ifrån fruns filippinska familj och vänner. Sen måste väl inte brott begåtts för att mamman vill hålla om sina barn?

Man får hoppas att det som allmän media går ut med stämmer.
Citera
2022-01-05, 08:10
Medlem
Vem vill ta över tomten nu efter detta och bygga sitt hus där, kanske
blir minnesplats eller nåt, vore nog det bästa. / r.i.p /
Citera
2022-01-05, 18:52
Medlem
Tja. Lyckades hitta den allra sista bilden på dem innan de dog. Fotot sägs vara upplagt den 25 December runt 00.25 men det behöver inte innebära att fotot är taget just då. Förmodligen kan det vara eftermiddag eller tidig kväll på bilden eftersom många öppnar paketen efter Kalles julafton. Nu vet vi ju inte om de vuxna ens tittade på det men barnen kan ha gjort det.

Man ser att det är presenter till och med i kakelungen eller vad det heter. Det kan ju ha tagits bort senare men frågan är om de ens eldade något den kvällen. Jag börjar mer och mer tro att det handlar om att laddaren till mobilen eller paddan fattat eld. Kanske det har legat på laddning i soffan eller nåt. Då kan det sprida sig rätt snabbt.

På tiktok kan man se att de hade relativt stor TV med hemmabio i vardagsrummet. Undrar om de hade en i gillesstugan också även om TV bränder inte är så vanliga nuförtiden. Självklart kan det varit ett vanligt stearinljus som glömts bort men man ser mer och mer att många använder batteridrivet "Ljus" just för att minska eldrisken. Omöjligt att veta om denna familjen hade sådana eller vanliga ljus.

En annan känd brandstartare i hus är torktumlare och vissa diskmaskiner. Tror inte att torktumlaren varit i gång men diskmaskinen kan ha varit på. Bosch och Siemens hade några modeller som kunde antända bara sådär. Vet ej om de hade en sådan.

https://delafil.se/a2443e1254ad139a/last_picture_alive.jpg
Citera
2022-01-05, 19:21
Medlem
Hade de inga brandalarm? Vad är vanligaste orsaken till att ett hus börjar tokbrinna på det sätt som verkar ha skett i detta fall då ingen verkar ha agerat i tid.
Citera
2022-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Hade de inga brandalarm? Vad är vanligaste orsaken till att ett hus börjar tokbrinna på det sätt som verkar ha skett i detta fall då ingen verkar ha agerat i tid.
Spisen i köket. Absolut vanligaste orsaken.
https://www.brandskyddsforeningen.se/brandsakerhet-i-hemmet/sa-har-forebygger-du-en-brand-i-din-bostad/

ska man satsa pengar är det på den.
Citera
2022-01-05, 20:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Vem vill ta över tomten nu efter detta och bygga sitt hus där, kanske
blir minnesplats eller nåt, vore nog det bästa. / r.i.p /
Tänker på samma sätt, är det någon som vågar eller vill bygga sitt hus där.

En minnesplats är fint. En minnesplats där man låter marken vara orörd och växa till en vacker stor grönyta, en blomsteräng. En plats där grannar, vänner och andra kan vara på för att hedra och minnas familjen.
Citera
2022-01-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Fruns familj finns väl på Filippinerna?
Så du har alltså direkt kontakt med hennes familj där?
Citera
2022-01-05, 22:38
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tänker på samma sätt, är det någon som vågar eller vill bygga sitt hus där.

En minnesplats är fint. En minnesplats där man låter marken vara orörd och växa till en vacker stor grönyta, en blomsteräng. En plats där grannar, vänner och andra kan vara på för att hedra och minnas familjen.

Finns ALLTID människor som inte bryr sig nämnvärt.
Ta t ex huset i Bjärred där föräldrarna valde att ta båda döttrarna av daga för att sen ”döda sig själva”. Huset såldes till rejält högt pris med tanke på ”vad huset varit med om” även om det tog ett tag…
Ett annat exempel är när pappan till två små söner först sköt ihjäl sönerna, varpå han sen gjorde en livestream på Facebook.
Vänner larmade och när han såg att polisen närmade sig huset avslutade han sin livestream och sköt även ihjäl sig själv i bubbelpoolen på altandäcket.
Även detta hus var till salu en tid men togs sedermera över utan hans egen syster….
(Med detta sagt så finns det folk som defakto inte bryr sig om vad som hänt).
Citera
2022-01-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitgrejer
Han var från tyskland och hon fillipinerna men dom var svenska medborgare. Jag lärde känna honom för 15-20 år sedan så dom var inte nyligen hit flyttade vad det nu skulle spela för roll🤔
Nej, det var bara intressant eller hur man nu kan uttrycka det, måste ju vara lite ovanligt i Sandviken eller så är jag fördomsfull.

Jag beklagar att du förlorat en vän o dennes familj
Citera
2022-01-06, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Finns ALLTID människor som inte bryr sig nämnvärt.
Ta t ex huset i Bjärred där föräldrarna valde att ta båda döttrarna av daga för att sen ”döda sig själva”. Huset såldes till rejält högt pris med tanke på ”vad huset varit med om” även om det tog ett tag…
Ett annat exempel är när pappan till två små söner först sköt ihjäl sönerna, varpå han sen gjorde en livestream på Facebook.
Vänner larmade och när han såg att polisen närmade sig huset avslutade han sin livestream och sköt även ihjäl sig själv i bubbelpoolen på altandäcket.
Även detta hus var till salu en tid men togs sedermera över utan hans egen syster….
(Med detta sagt så finns det folk som defakto inte bryr sig om vad som hänt).

Huset i Hjo där en person dödade sina föräldrar renoveras för fullt för att så småningom öppna som vandrarhem/bed & breakfast.
Citera
2022-01-06, 10:03
Medlem
Pappan låg nog och sov efter en lång härlig julafton .. Mamman och barnen hade myspys i källaren. Det började brinna på mitten våning och ner mot. Källaren. Dom kunde inte ta sig ut... Pappan somnade in av rökutveckling... Vila ifrid. Fina familj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in