2021-12-26, 11:44
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evigtanonym
https://vm.tiktok.com/ZM8w1EPXk/
Här är hennes TikTok.
På hennes tiktok ser man ju klart o tydligt en brandvarnare ovan trappen iallafall.
Citera
2021-12-26, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Vet man något om grannen som hamnade på sjukhus? Kan han ha varit hos familjen?
Är det en granne mittemot eller vid sidan om ?
Tyckte jag såg på kartan att det ligger ett litet hus vid sidan om , men det kan vara ett garage. .
Det ligger ett större hus på andra sidan jämte, som inte ligger så nära inpå , den adressen är möjligtvis närmsta grannen.
Citera
2021-12-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det spekuleras. Flashback är ett forum för sånt.
I slutändan kommer händelseförloppet stå klart och allt är som det ska. Det är så det funkar.
Om man ej har mage för detta så behöver man ju inte hänga här eller?
Dessutom så kan de berörda ta åt sig lika mycket som de kan försvara sig om du fattar vad jag menar.
De vänner de har borde inte använda flashback som infokanal helt enkelt.
Lugna ner dig!

Men det är ändå helt tondövt att skriva ner såna knäppa spekulationer i en sån här verklig och allvarlig händelse.

Folk läser - även ungdomar - tankar går. Felaktiga illasinnade rykten som sprids kan göra släktingar och andra i familjens närhet illa.

Jag tycker man kan tänka två gånger innan man postar vad som helst om såna här tragiska olyckor.
Citera
2021-12-26, 11:50
Medlem
swedsters avatar
synd på en sån tjej om hon brann inne
Citera
2021-12-26, 11:56
Medlem
Kikar man på hennes FB får iaf jag känslan av att de var en "lycklig" familj. Tyvärr tror jag inte på äkta kärlek, men det vet jag inget om.

Fruktansvärt sorgligt i vilket fall som helst.

Tänker ändå att något hänt mer än "brand", för huset var hyfsat modernt men visst kan ljus och eldstad ställa till det...
Citera
2021-12-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard12345
Polisen har ringt fruns familj nu och bekräftat de hittat kroppen.

Ok, då är de väl döda. Usch då.
Citera
2021-12-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Men det är ändå helt tondövt att skriva ner såna knäppa spekulationer i en sån här verklig och allvarlig händelse.

Folk läser - även ungdomar - tankar går. Felaktiga illasinnade rykten som sprids kan göra släktingar och andra i familjens närhet illa.

Jag tycker man kan tänka två gånger innan man postar vad som helst om såna här tragiska olyckor.
Jag tror att det kommer vända i tonläge nu.
Om man ser hennes Tiktok så blir man berörd och hela familjen blir mer levande. Personliga.
Bra att någon lade ut. Det berör.
Det får nog folk att tänka både två OCH tre gånger.
Hoppas alla tittar på inlägg med hela familjen.
Citera
2021-12-26, 11:58
Medlem
darkSkyes avatar
Har hela familjen brunnit inne eller bara mamman?

Ifall alla har dött inne av branden, hur är det möjligt att ingen hann ut? Låter ju lite som mord och självmord. Är väl inte helt omöjligt nu i jultider.

Svensk pappa & ung thailändska med barn.

Väldigt tragiskt
Citera
2021-12-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye

Ifall alla har dött inne av branden, hur är det möjligt att ingen hann ut? Låter ju lite som mord och självmord. Är väl inte helt omöjligt nu i jultider.

Väldigt tragiskt
Om eld börjar nedervåningen och de sover uppe med endast en trappa upp. Trägolv som avdelar våningarna. Huset rasade ihop svårt kanske hinna göra något beroende på när elden upptäcktes.

Och det var deras gemensamma barn. Smink och operationer gör hon ser yngre ut än hon var. Lite mycket förutfattade meningar.
Citera
2021-12-26, 12:03
Medlem
Citat:

Väldigt tragiskt

Om alla sov så är det inte så konstigt att ingen hann ut.
Tycker inte alls det låter som mord och självmord.

Tysk pappa och Fillippinska med barn.

Håller dock med om det sista du skrev. Detta är tragiskt.
Citera
2021-12-26, 12:04
Medlem
Citat:

Väldigt tragiskt
Om någon vaknat innan röken slagit ut dem så var detta ett tvåvåningshus med sovrum upptill. Där låg de troligtvis och sov vid denna tiden. Om någon vaknat så har denne säker försökt att väcka sin familj samtidigt som denne är rökskadad. Alternativt kan branden blockera vägen. Barn skulle inte ge sig utan att få med en förälder. En förälder försöker troligtvis i panik rädda sin familj. Så konstigt är det inte.
Många svenska män lever med thailändskt och verkar må bra med det.
Citera
2021-12-26, 12:05
Medlem
Citat:

Väldigt tragiskt

En hel familj dog i lägenhetsbrand i Karlstad (?) för x antal år sedan. Grannar hörde hur de levde om i lägenheten i samband med branden och med tanke på att den låg på markplan, så borde de hunnit ut.

Röken gör offren förvirrade och viss rök dödar efter 1-2 andetag.

Visst, mord och självmord kan ju vara aktuellt men tror mer på eld- eller ljusslarv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in