2022-01-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte fan vet jag. Vad tror du själv?
Det finns ingenting som kan lösas här. Ni bara ältar en massa skräp
Citera
2022-01-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men jag har trots det, svarat.

■ @Toccooa80 ... kan det möjligtvis vara så, att du som sporadiskt inkommen skribent och trådpostare i L*na Wesstr*m-tråden känner dig lite orolig för Hertiginnan H*nna Davidss*n:s skull om att någon skall komma Golvbrunns-Drottningen HD på spåren med hennes tidigare förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj så som även, en bit in på dygns-växlingen till Tisdagen den 15 Maj 2018 ?

■ @Toccooa80 ... så länge som din kära Hertiginna av Nya Hj*rsta Ör*bro, det vill säga, H*nna S*fia Davidss*n håller munnen stängd så att inte❗hennes svarta grodor kan slinka ut ifrån hennes mun ... ja, så länge lär hon klara sig ifrån ett nytt polisbesök och ifrån en ny arrestering med polismotstånd, flyktförsök och panikartat gapskrikande.

■ Men❗skulle en och annan groda slinka ut ur munnen hos Hertiginnan H*nna Davidss*n, så är risken stor att någon kan dra nytta av grodorna, dom kväker nämligen rätt högt när dom väl sätter igång. 🐸 🐸 🐸 😲❗

■ Grodorna kan❗faktiskt slinka ut ur munnen ifrån Hertiginnan H*nna Davidss*n när hon minst anar det ... till exempel, när hennes tankeverksamhet tillfälligt går på lågvarv och att hon råkar ha fel❗person framför sig vilkens öron är grodälskare.

■ Det är nog säkrast, att Hertiginnan H*nna Davidss*n håller sina små kväkstudsare på plats in ór-am så dom inte ex-or-érar för då kan det faktiskt bli grodfest hos polisen i Ör*bro.

■ Både Golvbrunns-Drottningen H*nna Davidss*n och Skäggfrallan J*rry G*ay samt även den stora och mäktige Páter SOA, är samtliga tre kvalificerade skitstövlar vilka en del av L*na Wesstr*m-trådens medlemmar försvarar av all sin kraft.

Mvh/ JM.
Japp, det blir nog bra med det där. Lycka till
Citera
2022-01-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det stämmer att hon skrek och gjorde motstånd.
Och det stämmer att det skrevs i en artikel i NA som senare togs bort.
Det står heller inget i FUP.
Men som tur är så har jag såklart kopierat den artikeln.

Det stod såhär.

TITEL” Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan

"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

"Som NA tidigare har berättat om, grep polisen på tisdagen återigen den man som tidigare varit misstänkt för mordet.
Men i dag, onsdag, greps ytterligare en person som nu också är misstänkt för mordet.
Och det blev ett dramatiskt ingripande, berättar grannen. Den vanligtvis så lugna villagatan blev vittne till hur polisen tog fram handklovar för att få med sig personen från platsen.

– Vår granne gjorde sånt motstånd, skrek och försökte komma undan, berättar den här personen för NA några timmar efter händelsen, tydligt påverkad av de otäcka scenerna, berättar snabbt för att få med allt.
– Men polisen satte på handklovar och sedan åkte de iväg, och nu vet man inte vad man ska tänka - man känner sig inte riktigt trygg, säger grannen.”

OCH den tillika väldigt avslöjande försvunna URLen:
http://www.na.se/artikel/vittne-till...te-komma-undan

Tack.

Att hon väljer att bo kvar där i området efter allt som hänt är förvånande...

Vem orkar det?
Nån med väldigt starkt psyke eller nån utan förmåga att påverkas mentalt av social stigmatisering av andra skäl, tex medicinering. Eller nån slags diagnos...

Även om man är oskyldig så påverkas väl de flesta av vad omgivningen tycker och tänker om en om man inblandats i en historia där man misstänks för att ha betett sig grovt illa.

Allas prat och blickar borde få vem som helst att flytta illa kvickt.

Har man barn så dubblar det ju känslan. Man borde väl vilja skydda dem mot blickar och tissel tassel. Eller att nån säger något rakt ut.

Eller har de mycket stöd av grannar tro.
Citera
2022-01-06, 07:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tack.

Att hon väljer att bo kvar där i området efter allt som hänt är förvånande...

Vem orkar det?
Nån med väldigt starkt psyke eller nån utan förmåga att påverkas mentalt av social stigmatisering av andra skäl, tex medicinering. Eller nån slags diagnos...

Även om man är oskyldig så påverkas väl de flesta av vad omgivningen tycker och tänker om en om man inblandats i en historia där man misstänks för att ha betett sig grovt illa.

Allas prat och blickar borde få vem som helst att flytta illa kvickt.

Har man barn så dubblar det ju känslan. Man borde väl vilja skydda dem mot blickar och tissel tassel. Eller att nån säger något rakt ut.

Eller har de mycket stöd av grannar tro.
Den enda anledning att flytta tillbaks för HDs del, är att visa att hon "vann".
LW och SD hade planer om att bo tillsammans i huset.
Att HD inte känner obehag över att bo där LWs dömde mördare huserat, är för att HD vet exakt vad som hände. Hon hjälpte till att städa bort spår.
Hon smög runt på tomten, gömde sig i skogen osv
Hennes far har skött tomten, trots avspärrningar.
Undrar varför...tror detta var exakt vad som var planen från början, att bli av med LW och SD samt återta "sitt" hus.
Citera
2022-01-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den enda anledning att flytta tillbaks för HDs del, är att visa att hon "vann".
LW och SD hade planer om att bo tillsammans i huset.
Att HD inte känner obehag över att bo där LWs dömde mördare huserat, är för att HD vet exakt vad som hände. Hon hjälpte till att städa bort spår.
Hon smög runt på tomten, gömde sig i skogen osv
Hennes far har skött tomten, trots avspärrningar.
Undrar varför...tror detta var exakt vad som var planen från början, att bli av med LW och SD samt återta "sitt" hus.

Är väldigt svårt att sätta sig in i hur hon resonerar.
Hennes ex hade sex där med älskarinnan när de var gifta. Han målade väggarna i ett rum i älskarinnans ära under samma tid.
Enda anledning jag skulle kunna förstå är om barnen uttryckligen bett henne behålla huset.
Men är det skälet så finns ju alternativet att hyra ut, tills den dag någon eller båda barnen ev. vill ha huset som sin egen bostad som vuxen.

Visste hon att LW var död när hon loggade om de cacher som LW raderat för henne pga påstått fusk?
Citera
2022-01-06, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Är väldigt svårt att sätta sig in i hur hon resonerar.
Hennes ex hade sex där med älskarinnan när de var gifta. Han målade väggarna i ett rum i älskarinnans ära under samma tid.
Enda anledning jag skulle kunna förstå är om barnen uttryckligen bett henne behålla huset.
Men är det skälet så finns ju alternativet att hyra ut, tills den dag någon eller båda barnen ev. vill ha huset som sin egen bostad som vuxen.

Visste hon att LW var död när hon loggade om de cacher som LW raderat för henne pga påstått fusk?
Det visste hon.
Det är blodigt allvar, på liv och död.
Hade LW inte oskadliggjorts, så skulle hon raderat och dessutom kunnat få HD och SD uteslutna från geocaching, med den vetskap om geotouren hon besatt.
För HDs del är det uppenbart att LW var det största hotet, den enda som skulle kunna stoppa hennes mål
Citera
2022-01-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det stämmer att hon skrek och gjorde motstånd.
Och det stämmer att det skrevs i en artikel i NA som senare togs bort.
Det står heller inget i FUP.
Men som tur är så har jag såklart kopierat den artikeln.

Det stod såhär.

TITEL” Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan

"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

"Som NA tidigare har berättat om, grep polisen på tisdagen återigen den man som tidigare varit misstänkt för mordet.
Men i dag, onsdag, greps ytterligare en person som nu också är misstänkt för mordet.
Och det blev ett dramatiskt ingripande, berättar grannen. Den vanligtvis så lugna villagatan blev vittne till hur polisen tog fram handklovar för att få med sig personen från platsen.

– Vår granne gjorde sånt motstånd, skrek och försökte komma undan, berättar den här personen för NA några timmar efter händelsen, tydligt påverkad av de otäcka scenerna, berättar snabbt för att få med allt.
– Men polisen satte på handklovar och sedan åkte de iväg, och nu vet man inte vad man ska tänka - man känner sig inte riktigt trygg, säger grannen.”

OCH den tillika väldigt avslöjande försvunna URLen:
http://www.na.se/artikel/vittne-till...te-komma-undan

Dig kan man lita på! Tack för att Du tog Dig tid att reda ut detta!
Citera
2022-01-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80

■ Det finns ingenting som kan lösas här. Ni bara ältar en massa skräp

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen men jag har trots det svarat.

■ Du kan över huvud taget inte förbestämma någonting om framtiden eller vad framtiden kommer att kunna utvisa när det gäller det gamla mordfallet L*na Wesstr*m ifrån 2018,

detta, varken beträffande skribenter och postare i L*na Wesstr*m-tråden så som du inte heller kan förbestämma något om vad som på framtidens väg skall komma för H*nna Davidss*n och J*rry G*ay samt den store och mäktige Páter SOA, den sistnämnde, vilken är fadern till Hertiginnan av Nya Hj*rsta i Ör*bro, det vill säga, H*nna S*fia Davidss*n alias Golvbrunns-H*nna, Tokloggarinnan, Blodbrunns-skurarinnan, Städpatrulls-initiativtagerskan, Sänghalms-pipperskan, Tant Gredelin och Döds-önskerskan beträffande hennes tidigare mycket hatade rival L*na Wesstr*m.

■ Du kan inte skåda in dig i den kommande framtiden, varken beträffande trådens skribenter och postare eller polisen och åklagarna i Ör*bro.

■ Vi alla som har ett intresse för det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 kan endast vänta och se vad framtiden har att utvisa, det gäller även dig @Toccooa80.

Mvh/ JM.
Citera
2022-01-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

■ Dig kan man lita på! Tack för att Du tog Dig tid att reda ut detta!

■ Precis och exakt vad jag tidigare i ett skrivet och postat inlägg framfört i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Vid det aktuella tillfället, samt vid polisens gripande av den då mordmisstänkta H*nna S*fia Davidss*n samt att att hon även var misstänkt för medhjälp till mord på L*na Wesstr*m, så försökte H*nna Davidss*n att fly ifrån polisens gripande, därtill gjorde även H*nna Davidss*n motstånd mot polisen vid gripningstillfället samt att hon skrek för full hals över halva bostadsområdet i Nya Hj*rsta Ör*bro

■ I och med H*nna Davidss*n:s mycket märkliga och säregna beteenden vid det aktuella gripningstillfälle gjorde sig till känna, komprometterade hon sig själv samtidig som hon klart och tydligt visade att hon inte hade rent mjöl i sin påse.

■ Enligt ovan skrivet: @Tufsankatt, du äger din fulla rätt att försvara H*nna Davidss*n:s alla tidigare säregna beteenden, jag @JokerMannen, gör det absolut inte, detta sagt med anledning av att jag känner till en hel del om Hertiginnan H*nna Davidss*n utanför själva förundersökningsprotokollet som en gång skrevs under polisens utredningsarbeten gällande mordet på L*na Wesstr*m.

■ Du @Tufsankatt, har också din fulla rätt till att tro, att jag @JokerMannen endast skriver och postar inlägg i L*na Wesstr*m-tråden för att sprida desinformation och för att sålunda sätta griller i huvudet på samtliga medpostare.

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, och en av anledningarna är att jag kände L*na Wesstr*m, en annan anledning är att jag vet, att St*fan Davidss*n inte var ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då hans älskarinna L*na Wesstr*m utsattes för en brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

Mvh/ JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2022-01-06 kl. 09:10.
Citera
2022-01-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Precis och exakt vad jag tidigare i ett skrivet och postat inlägg framfört i L*na Wesstr*m-tråden.

■ Vid det aktuella tillfället, samt vid polisens gripande av den då mordmisstänkta H*nna S*fia Davidss*n samt att att hon även var misstänkt för medhjälp till mord på L*na Wesstr*m, så försökte H*nna Davidss*n att fly ifrån polisens gripande, därtill gjorde även H*nna Davidss*n motstånd mot polisen vid gripningstillfället samt att hon skrek för full hals över halva bostadsområdet i Nya Hj*rsta Ör*bro

■ I och med H*nna Davidss*n:s mycket märkliga och säregna beteenden vid det aktuella gripningstillfälle gjorde sig till känna, komprometterade hon sig själv samtidig som hon klart och tydligt visade att hon inte hade rent mjöl i sin påse.

■ Enligt ovan skrivet: @Tufsankatt, du äger din fulla rätt att försvara H*nna Davidss*n:s alla tidigare säregna beteenden, jag @JokerMannen, gör det absolut inte, detta sagt med anledning av att jag känner till en hel del om Hertiginnan H*nna Davidss*n utanför själva förundersökningsprotokollet som en gång skrevs under polisens utredningsarbeten gällande mordet på L*na Wesstr*m.

■ Du @Tufsankatt, har också din fulla rätt till att tro, att jag @JokerMannen endast skriver och postar inlägg i L*na Wesstr*m-tråden för att sprida desinformation och för att sålunda sätta griller i huvudet på samtliga medpostare.

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, och en av anledningarna är att jag kände L*na Wesstr*m, en annan anledning är att jag vet, att St*fan Davidss*n inte var ensam under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då hans älskarinna L*na Wesstr*m utsattes för en brutal dödsmisshandel bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

Mvh/ JM.

Nu har du fel igen!
Visa ett inlägg där jag försvarar HD!

DU har under årens gång varit väldigt bestämd men med olika teorier:
Först var SD skyldig, sedan var han HELT oskyldig, och nu är han bevisligen skyldig. Oavsett har du varit lika bestämd hur det ligger till. Trovärdigt... nej!

Dessutom är du nu "vän" med LW, efter hennes död. Varför har du skrivit en massa smuts om din "vän" LW?

Ps Nu var inte mitt inlägg till dig där jag skriver tack för svar och dig går det att lita på... bara så ingen missförstår om de läser längre fram. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-01-06 kl. 09:32.
Citera
2022-01-06, 10:25
Avslutad
Citat:
Som jag kommer ihåg det hela var HD intagen för allvarligare saker än medhjälp/skyddande, har för mig att det var mord (många blev förvånade i tråden).

Nu gick det inte att bevisa och hon blev släppt.

Vad menar du med locket på? Vem la på locket?

Jag tror inte att HD hade med själva mordet att göra, däremot har hon betett sig väldigt märkligt och förmodligen försökt skydda SD. Varken SOA, HD eller JG trodde att SD kunde vara skyldig (och kanske en del polisvänner) iaf inte till en början, vad tiden gick tror jag dock att en del ändrade sitt "troende".

SD ville gärna åka till USA men han litade inte på LW längre. Därav hans tveksamhet de sista dagarna innan mordet.
Jag tror att på fredagen (när mållgan kom ivägen), var hans tanke att LW måste ur vägen innan vi åker. Det gick åt pipan och då skickade han sms till HD och i princip avsa sig resan. Nytt försök några dagar senare och då lyckades han ta livet av LW och då skulle resan bli såå bra.

Citat:
Ja jag har för mig att det var så vid tillfället hon blev inhämtad.

Vem menar du "la locket på"?
Här känns det onekligen som om du tar parti för HD
Citera
2022-01-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Det finns ingenting som kan lösas här. Ni bara ältar en massa skräp

Hoppas det inte stör dig att folk diskuterar. Det kommer nog mer i det här fallet men det kan dröja. Ha tålamod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in