2022-01-02, 04:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag kommer ihåg en intervju med en upprörd hundförare. Han var irriterad för att han fick order att avbryta söket, som utgick från hennes bostad. Jag tror att det kan ha varit någon lokal-TV? Det försvann i alla fall fort. Det tystades väl ner eftersom det var kritik mot polisen. Antagligen därför det inte är med i FUP?
Utredning pågår, tack för input.

1.Tre hundpatruller fanns det totalt enligt MR.
2. Två hundar med namngivna förare ​ses i fup via pm-rapporter.
3. Blev den tredje utrangerad via ett obekvämt uttalande?

15 maj är R Eriksson YB.
16-18 maj devetjainte vem det var.
19 maj är det M Öhman som är YB. Han lämnar troligen Vivallaskogen* och åker till BP och är först på plats.

* Fanns nån video som visade att de sökte i skogen, möjligen AB. Med reservation trött, får dubbelkolla.
Öhman kanske berättar i ljudfil fr TR?

De rastar ju hundar i huvudsak i Vivallaskogen.
Nåt du minns ang datum när hundföraren uttalade sig?
Citera
2022-01-02, 05:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Utredning pågår, tack för input.

1.Tre hundpatruller fanns det totalt enligt MR.
2. Två hundar med namngivna förare ​ses i fup via pm-rapporter.
3. Blev den tredje utrangerad via ett obekvämt uttalande?

15 maj är R Eriksson YB.
16-18 maj devetjainte vem det var.
19 maj är det M Öhman som är YB. Han lämnar troligen Vivallaskogen* och åker till BP och är först på plats.

* Fanns nån video som visade att de sökte i skogen, möjligen AB. Med reservation trött, får dubbelkolla.
Öhman kanske berättar i ljudfil fr TR?

De rastar ju hundar i huvudsak i Vivallaskogen.
Nåt du minns ang datum när hundföraren uttalade sig?

Jag har för mig att det var i början av utredningen. De utgick från hennes bostad och sökte utåt. Det kan ha varit i samband med att brottsrubriceringen ändrades som de fick nya direktiv.

Jag kommer ihåg att PJ skyllde ifrån sig och sa att han förutsatt att närområdet var avsökt när han fick ta över fallet.
Citera
2022-01-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007

Lika illa är de vänner som under hennes liv övergav och mobbade henne likt JG.

■ 1: ) Mest illa är att SD i ev samförstånd med HD mördade henne, sedan hjälper JG till genom vara nyttig idiot.

■ 1: ) Citat Kammaråklagaren Å*a H*ding: "St*fan Davidss*n har, antingen själv, eller i samförstånd med annan person bragt L*na Wesstr*m om livet" (under Måndagskvällen den 14 Maj 2018) ... slut citat/

■ Det var inte bra på något sätt att man riktade in allt fokus på den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n ... sålunda tappade man bort H*nna Davidss*n:s inblandning i mordet på L*na Wesstr*m.

■ Sedan därutöver sagt skall tilläggas, att H*nna Davidss*n behandlades som en liten skör hundvalp med silkeshandskar av både polisen så som åklagarna vilket i sin tur ledde till att H*nna Davidss*n med mycket stor enkelhet kunde slinka igenom rättvisans nät och ut på andra sidan.

■ Hertiginnan av Nya Hj*rsta, det vill säga, Golvbrunns-Drottningen H*nna Davidss*n är smart och slug så det räcker och blir över.

Extra tillägg: Beträffande sjön Sottern där H*nna Davidss*n tidigare över ytan spred askan efter sin före detta make KosmoYóda, St*fan den Store och även sagt, före detta Hertig av Nya Hj*rsta så har det tidigare hittats avlidna människokroppar i sjön Sottern, en person, en man från Polen hittades avliden bland vassen och antogs vid det aktuella tillfället ha drunknat.

■ Sottern, en sjö som tycks ha en del med döden att göra.

■ Ytterligare tillägg beträffande sjön Sottern.

■ Det finns en lång vandringsled vid Sotternsjön och utmed den leden kanske KosmoYóda, St*fan den Store och Hertiginnan av Nya Hj*rsta, H*nna Davidss*n tidigare hade satt upp flera Geocach-burkar, så sjön Sottern kanske är väldigt speciell just för Golvbrunns-Drottningen och St*fan Davidss*n och det var kanske därför som H*nna Davidss*n tidigare valde att sprida askan efter sin före detta make över ytan på sjön Sottern.

■ Den store och mäktige Páter SOA kanske vet någonting om SOTTERN och DOTTERN ?

Mvh/JM.
Citera
2022-01-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Citat Kammaråklagaren Å*a H*ding: "St*fan Davidss*n har, antingen själv, eller i samförstånd med annan person bragt L*na Wesstr*m om livet" (under Måndagskvällen den 14 Maj 2018) ... slut citat/

■ Det var inte bra på något sätt att man riktade in allt fokus på den då mordmisstänkte St*fan Davidss*n ... sålunda tappade man bort H*nna Davidss*n:s inblandning i mordet på L*na Wesstr*m.

■ Sedan därutöver sagt skall tilläggas, att H*nna Davidss*n behandlades som en liten skör hundvalp med silkeshandskar av både polisen så som åklagarna vilket i sin tur ledde till att H*nna Davidss*n med mycket stor enkelhet kunde slinka igenom rättvisans nät och ut på andra sidan.

■ Hertiginnan av Nya Hj*rsta, det vill säga, Golvbrunns-Drottningen H*nna Davidss*n är smart och slug så det räcker och blir över.

Extra tillägg: Beträffande sjön Sottern där H*nna Davidss*n tidigare över ytan spred askan efter sin före detta make KosmoYóda, St*fan den Store och även sagt, före detta Hertig av Nya Hj*rsta så har det tidigare hittats avlidna människokroppar i sjön Sottern, en person, en man från Polen hittades avliden bland vassen och antogs vid det aktuella tillfället ha drunknat.

■ Sottern, en sjö som tycks ha en del med döden att göra.

■ Ytterligare tillägg beträffande sjön Sottern.

■ Det finns en lång vandringsled vid Sotternsjön och utmed den leden kanske KosmoYóda, St*fan den Store och Hertiginnan av Nya Hj*rsta, H*nna Davidss*n tidigare hade satt upp flera Geocach-burkar, så sjön Sottern kanske är väldigt speciell just för Golvbrunns-Drottningen och St*fan Davidss*n och det var kanske därför som H*nna Davidss*n tidigare valde att sprida askan efter sin före detta make över ytan på sjön Sottern.

■ Den store och mäktige Páter SOA kanske vet någonting om SOTTERN och DOTTERN ?

Mvh/JM.

Silkesvantar var väl att ta i! HD blev inhämtad och var inlåst en vecka som jag kommer ihåg det.

För övrigt kommer du som vanligt bara med en massa gammal skåpmat! Hur går din utredning? Något som är nytt?

Hur kom det sig att du började skriva en massa skit om din "vän" Lena långt efter hennes död?
Citera
2022-01-02, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Silkesvantar var väl att ta i! HD blev inhämtad och var inlåst en vecka som jag kommer ihåg det.

För övrigt kommer du som vanligt bara med en massa gammal skåpmat! Hur går din utredning? Något som är nytt?

Hur kom det sig att du började skriva en massa skit om din "vän" Lena långt efter hennes död?
Jag får nog vara benägen att hålla med om silkesvantar.
HD blev klemad med, det sattes ingen press på henne, inga tuffa utfrågningar.
Dessutom fick hon ersättning för det lidande hon utsattes för iom häktningen. Hon var misstänkt för medhjälp och eller skyddande. Vad som hände med det- nada.
Det var locket på och fullt ös på Stefan.
Att HD gled undan är pappsens förtjänst. Likaså att Stefans död är väl bevarad.
Av vilken anledning? För att skydda den numera välmående HD.
Jobbar hon nu?
Dementa patienter passar nog henne, de kan påstå så mycket konstigheter, ingen tar de på allvar. Tror inte att HD är en omtyckt sköterska.
Citera
2022-01-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Dessutom fick hon ersättning för det lidande hon utsattes för iom häktningen. Hon var misstänkt för medhjälp och eller skyddande. Vad som hände med det- nada.
Jobbar hon nu?
Dementa patienter passar nog henne, de kan påstå så mycket konstigheter, ingen tar de på allvar. Tror inte att HD är en omtyckt sköterska.

Som jag kommer ihåg det hela var HD intagen för allvarligare saker än medhjälp/skyddande, har för mig att det var mord (många blev förvånade i tråden).

Nu gick det inte att bevisa och hon blev släppt.

Vad menar du med locket på? Vem la på locket?

Jag tror inte att HD hade med själva mordet att göra, däremot har hon betett sig väldigt märkligt och förmodligen försökt skydda SD. Varken SOA, HD eller JG trodde att SD kunde vara skyldig (och kanske en del polisvänner) iaf inte till en början, vad tiden gick tror jag dock att en del ändrade sitt "troende".

SD ville gärna åka till USA men han litade inte på LW längre. Därav hans tveksamhet de sista dagarna innan mordet.
Jag tror att på fredagen (när mållgan kom ivägen), var hans tanke att LW måste ur vägen innan vi åker. Det gick åt pipan och då skickade han sms till HD och i princip avsa sig resan. Nytt försök några dagar senare och då lyckades han ta livet av LW och då skulle resan bli såå bra.
Citera
2022-01-02, 11:52
Avslutad
Citat:
Som jag kommer ihåg det hela var HD intagen för allvarligare saker än medhjälp/skyddande, har för mig att det var mord (många blev förvånade i tråden).

Nu gick det inte att bevisa och hon blev släppt.

Vad menar du med locket på? Vem la på locket?

Jag tror inte att HD hade med själva mordet att göra, däremot har hon betett sig väldigt märkligt och förmodligen försökt skydda SD. Varken SOA, HD eller JG trodde att SD kunde vara skyldig (och kanske en del polisvänner) iaf inte till en början, vad tiden gick tror jag dock att en del ändrade sitt "troende".

SD ville gärna åka till USA men han litade inte på LW längre. Därav hans tveksamhet de sista dagarna innan mordet.
Jag tror att på fredagen (när mållgan kom ivägen), var hans tanke att LW måste ur vägen innan vi åker. Det gick åt pipan och då skickade han sms till HD och i princip avsa sig resan. Nytt försök några dagar senare och då lyckades han ta livet av LW och då skulle resan bli såå bra.
Ja, mordmisstänkt också.
Citera
2022-01-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ja, mordmisstänkt också.

Ja jag har för mig att det var så vid tillfället hon blev inhämtad.

Vem menar du "la locket på"?
Citera
2022-01-02, 12:15
Avslutad
Citat:
Ja jag har för mig att det var så vid tillfället hon blev inhämtad.

Vem menar du "la locket på"?
HDs del har inte utretts ordentligt, "vem" som är ansvarig för det är svårt att direkt peka på, då det är en sån sörja av ryggdunkare inblandade.
Citera
2022-01-02, 12:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jobbar hon nu?

Hon fick ersättning för tiden i häkte eftersom åklagarna kom fram till att hon var oskyldig till mord. Hon friades från alla misstankar gällande inblandning i mordet på Lena, Självklart har var och en som blir friad från misstankar rätt till ersättning för tiden som frihetsberövad.
Citera
2022-01-02, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hon fick ersättning för tiden i häkte eftersom åklagarna kom fram till att hon var oskyldig till mord. Hon friades från alla misstankar gällande inblandning i mordet på Lena, Självklart har var och en som blir friad från misstankar rätt till ersättning för tiden som frihetsberövad.
Att du hyser personligt agg mot mig, genom att ifrågasätta mina inlägg i olika trådar, vad får du ut av det?
Gällande HD i denna gröt av konstigheter, är det inte färdigutrett på långa vägar.
Karma, hämnden är en rätt som serveras bäst kall.
Det kommer visa sig, är min övertygelse, vad HD är för vider.
Citera
2022-01-02, 12:55
Medlem
Det förefaller som att samtliga på förhand hade bestämt sig för vem gm var vilket blir besvärligt då en alternativ gm, med till synes ännu högre motivbild, haft tillgång till samma lokaler.

https://www.na.se/2021-12-28/kriminalteknikern-om-aren-med-hjarstafallet-det-var-frustrerande

Utdrag ur artikeln:
"Göran Schwartz säger att han låter bevisen tala för sig själv. Han vet inte när han insåg att spåren pekade åt ett endaste håll.
– Vi pratade aldrig i de teorierna. Men någonstans så tänkte jag för mig själv, "för sjutton, det kan inte vara någon annan". Det gick inte att se någon alternativ gärningsman. All fakta pekade i en enda riktning."
Senast redigerad av KingKong90 2022-01-02 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in