2022-01-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
MN sålde/gav bort GNs bil i somras och slängde en cykel på släpet.
Fanns på Facebook annonser.
Intressant. Även det där med tatueringen. Jag tror att man skriver något sådant för att sätta sig i respekt hos någon som man inte vill ska prata bredvid mun. Vad saken gäller kan man ju spekulera om men varför tatuera in "Förgör du mig så förgör jag dig"? Det är väl lite konstigt budskap.
Citera
2022-01-05, 21:54
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok då var det inte B*ckman jag träffade på. Den här kufen brukar synas till i Bollsta och Kramfors, han bär alltid arbetskläder och brukar ha en liten mössa på huvudet. Stor, lång och pratar med mörk bullrig stämma.
Den här kufen brukar synas till i Bollsta och Kramfors, han bär alltid arbetskläder och brukar ha en liten mössa på huvudet. Stor, lång och pratar med mörk bullrig stämma.
Micke Moj” kallas han väl för?

Syns ofta ståendes utefter vägarna med sin cykel.

Arbetshandskarna brukar dingla på varsitt cykelhandtag.

Han brukar stå och ”bullra” för fullt inne på Dollarstore och Willys.

Redan innan mordet på Eva sågs han cykla omkring med väldig fart utmed vägarna.

Det ryktas om att polisen tog han för fortkörning på cykeln.

2009-02-01, 09:09 länk
rytterstedt
Det finns två stycken som skulle kunna kallas "cykelmannen" i Kramfors, men vad jag vet är det bara en av dem som kallats till förhör och det är Sture.
2016-11-10, 23:19 länk
Timeout
Här har vi en till, rytterstedt, som skrev i tråden redan 2009-02-01 och hen var inloggad senast 2016-09-08 så där är kanske chansen större att vi får svar på vem hen menade var den andre cykelmannen.
Kan hen mena en cyklande brevbärare kanske?
2017-04-06, 23:54 länk
rytterstedt
Nej. Den andra personen är en förståndshandikappad man som kallas för "Micke Moj". Han har aldrig varit misstänkt för något brott och skulle troligen inte kunna göra en fluga förnär heller. Alla som känner till honom gillar honom.
2017-04-11, 00:19 länk
Vidje
Ingen i Kramfors skulle misstänka "Micke Moj" för detta.
Tordes vara ofarlig för sin omgivning, men man vet ju aldrig?

Bodde i Lästa, Bollstabruk på 80-talet.

Hade Eva överhuvudtaget någon kontakt med Micke Moj?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-05 kl. 22:07.
Citera
2022-01-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ok då var det inte B*ckman jag träffade på. Den här kufen brukar synas till i Bollsta och Kramfors, han bär alltid arbetskläder och brukar ha en liten mössa på huvudet. Stor, lång och pratar med mörk bullrig stämma.
Det var väl runt 15-20 år sedan jag bodde i stan och träffade på B*man. Han var väl inte extremt lång tror jag, men rätt så kraftigt byggd. Tror inte han var obegåvad men det var nåt annat fel fel på han, men jag är ingen expert. Ville dock inte ha något med han att göra.
Citera
2022-01-05, 22:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Den här kufen brukar synas till i Bollsta och Kramfors, han bär alltid arbetskläder och brukar ha en liten mössa på huvudet. Stor, lång och pratar med mörk bullrig stämma.
Micke Moj” kallas han väl för?

Syns ofta ståendes utefter vägarna med sin cykel.

Arbetshandskarna brukar dingla på varsitt cykelhandtag.

Han brukar stå och ”bullra” för fullt inne på Dollarstore och Willys.

Redan innan mordet på Eva sågs han cykla omkring med väldig fart utmed vägarna.

Det ryktas om att polisen tog han för fortkörning på cykeln.

2009-02-01, 09:09 länk
rytterstedt
Det finns två stycken som skulle kunna kallas "cykelmannen" i Kramfors, men vad jag vet är det bara en av dem som kallats till förhör och det är Sture.
2016-11-10, 23:19 länk
Timeout
Här har vi en till, rytterstedt, som skrev i tråden redan 2009-02-01 och hen var inloggad senast 2016-09-08 så där är kanske chansen större att vi får svar på vem hen menade var den andre cykelmannen.
Kan hen mena en cyklande brevbärare kanske?
2017-04-06, 23:54 länk
rytterstedt
Nej. Den andra personen är en förståndshandikappad man som kallas för "Micke Moj". Han har aldrig varit misstänkt för något brott och skulle troligen inte kunna göra en fluga förnär heller. Alla som känner till honom gillar honom.
2017-04-11, 00:19 länk
Vidje
Ingen i Kramfors skulle misstänka "Micke Moj" för detta.
Tordes vara ofarlig för sin omgivning, men man vet ju aldrig?

Bodde i Lästa, Bollstabruk på 80-talet.

Hade Eva överhuvudtaget någon kontakt med Micke Moj?

Nej det är inte Micke Moj jag menar, jag vet mycket väl vem han är. Mannen jag tänkte på är lång, storväxt och äldre än MM.

Hur gammal var Micke Moj när Eva mördades? Han ser ut att vara i 55 års åldern i dagsläget.

Nä, kan inte tänka mig att Micke skulle vara mördaren.. det finns inte på kartan
Citera
2022-01-05, 23:17
Avslutad
Citat:
Nej det är inte Micke Moj jag menar, jag vet mycket väl vem han är. Mannen jag tänkte på är lång, storväxt och äldre än MM.

Hur gammal var Micke Moj när Eva mördades? Han ser ut att vara i 55 års åldern i dagsläget.

Nä, kan inte tänka mig att Micke skulle vara mördaren.. det finns inte på kartan

Mördaren skulle ju kunna vara någon som var sexuellt frustrerad och aldrig fick tjejer, en kvinnohatare.
SE, B*ckman passar nog in på dessa.
Socialt utstöta.
Kanske var han hemligt kär i Eva och fick reda på att hon skulle flytta.
Alternativt satte mördaren på hästarna när Eva kom förbi, därav kniven som försvarsredskap om hästarna skulle sparka bakut.
Citera
2022-01-06, 00:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mördaren skulle ju kunna vara någon som var sexuellt frustrerad och aldrig fick tjejer, en kvinnohatare.
Socialt utstöta.
Alternativt satte mördaren på hästarna när Eva kom förbi, därav kniven som försvarsredskap om hästarna skulle sparka bakut.

Ja det går inte att utesluta att Eva's baneman befann sig på platsen p.g.a. hästarna. Antigen för att förlusta sig eller för att skada/skända dom.
Om det var något som skulle kunna få Eva att reagera starkt så var det nog en okänd man inne i hästhagen vid den tidpunkten på dygnet.
Citera
2022-01-06, 01:06
Medlem
Alltså vilken debatt och vilka spekulationer trots alla år som gått, och bara en massa kvalificerat skitsnack och höftskott

Ni borde väl förstå att detta mord aldrig kommer att klaras upp

Ingen av er har någonsin nämnt en blandmissbrukare från den tiden, La*sse Nystr*öm...

Han fälldes för våldtäkt av en utvecklingsstörd tjej/kvinna i början av 90-talet...

Rykten från initierade källor vill att han var på Bruket samma kväll som mordet...

Dom han umgicks med trodde att det var han men han nekade i förhören eftersom inget bevis fanns annat än
misstankar, dessutom hade han varit väldigt påtänd den kvällen

Den våldsamme Ro*land 'Flax' Jöns*son avskydde Eva enl rykten, han hade dessutom misshandlat lillasyster Anne*li vid ett flertal tillfällen

Båda dessa gentlemän är nu tack och lov döda sen länge

Programserien Svenska fall för Fbi torde nog vara det sämsta underhållningsprogrammet som visats på tv
Citera
2022-01-06, 08:15
Medlem
Citat:
Hahahaahah
Fy fan vad tragiskt egentligen, han bor väl hemma med mamma också.

Visste kände han Eva på den tiden.

Jag har faktiskt hört att han kallats för Eva mördaren när jag var i Kramfors 2016 då SVFBI gick på TV.
Verkar ha flera lösa skruvar.

Du förlöjligar en person som är sjuk. Det säger allt om dig som person, är det någon som har en skruv lös är det du. Du har fan ingen på plats.
Citera
2022-01-06, 08:25
Medlem
Citat:
Socialt utstöta.

Precis som i Brattås tråden syns och hörs du mest men kan minst. Brattås tråden dränkte du med en massa fantasifullt skitsnack på samma sätt som du gör i den här tråden.
Citera
2022-01-06, 09:43
Medlem
2022-01-06, 01:06 länk
nyfikenmedvetskap
Ingen av er har någonsin nämnt en blandmissbrukare från den tiden, La*sse Nystr*öm...

Han fälldes för våldtäkt av en utvecklingsstörd tjej/kvinna i början av 90-talet...

Rykten från initierade källor vill att han var på Bruket samma kväll som mordet...

Dom han umgicks med trodde att det var han men han nekade i förhören eftersom inget bevis fanns annat än
misstankar, dessutom hade han varit väldigt påtänd den kvällen
La*sse Nystr*öm

Det är faktiskt första gången jag hör talas om det namnet i samband med mordet på Eva Söderström.

I tråden (FB) Man knivskuren Kramfors GM Gripen omnämns La*sse Nystr*öm.

2013-05-07, 20:47 länk
Helgumsgatan
Citat:
Ursprungligen postat av Helgumsgatan
Töcke törnlund, Danne sjödin o Ågren? Sven hultin o Lasse Nyström har ju lämnat in.
Lasse Nyström har ju lämnat in.
Lasse Nyström

2013-05-08, 11:09 länk
Forbliranonym
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Vilka är dessa personer? Lämnat in? Vad menar du?

Kom ihåg att du måste maska namnen.
Tex F*rbliranonym *=o
Vilka är dessa personer? Lämnat in? Vad menar du?
Vem var Lasse Nyström?

Och vilka är/var Töcke törnlund, Danne sjödin o Ågren och Sven hultin?

Är det någon av dem som är Eva Söderströms mördare?
Citera
2022-01-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Vem var Lasse Nyström

Var det han?

Citera
2022-01-06, 10:11
Medlem
[quote=Handfatstrallaren|78592294]2022-01-06, 01:06 länk
nyfikenmedvetskap

Där ser man ju hur lite du vet om personer runt omkring det hela. Men att fara fram som en jävla skvallerkärring tillsammans med många andra här i tråden går bra!

L*asse Ny*ström och Flax Jö*nsson var på den tiden två samhällsparasiter i Kramfors som levde på andra och lurade in ungdomar i knarkkretsar.

Dessa två idioter skulle kunna vara Evas banemän, tillsammans eller var för sig!

Ni alla här i tråden, lär er att granska och källforska innan ni sprider en massa skit och egna fantasier som absolut ingen har nytta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in