2022-08-03, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Äntligen är jag utsläppt från Hispan!

Hello Joe Blow

2022-08-02, 14:44 länk
Gronalampan94

LÄNK
30 september 2014 17:30
https://www.allehanda.se/2014-09-30/oppnar-tatueringsstudio-i-kramfors
Öppnar tatueringsstudio i Kramfors
På onsdag öppnar tatuerings- och piercingstudion Devils Ink på Stationsgatan i Kramfors. Ett perfekt läge tycker ägaren Ove Jansson.
Från starten i Bollstabruk för nio år sedan har Devils Ink via Sollefteå och Härnösand hamnat i Kramfors.
Men roligast är när någon bara säger att den vill ha ett motiv i en viss stil och jag kan rita direkt på kunden.
– Många vill ha texter, ofta namn på familjemedlemmar. När det gäller bilder är det mycket från den mörka sidan, som demoner.
Devils Ink öppnade upp sin verksamhet i Kramfors onsdag den 1 oktober 2014, endast 15 dagar innan GN visade upp sin tatuering Förgör Du Mig ’ Förgör Jag Dig på Facebook den 16 okt 2014.

LÄNK
16 okt 2014
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152548128609081&set=p.10152548128 609081&type=3.

Sannolikheten är därför stor att det är Devils Ink som har gjort GN:s tatuering.

LÄNK
26 sep 2014
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152496958239081&set=p.10152496958 239081&type=3

GN:s bröst var otatuerad den 26 sep 2014.

Det är ju märkligt att vänta 28 år på att få tatuera sig.
28 år efter Eva mordet.
Eller 27 år och 3 veckor, 28e året.
Eva var inne på sitt 28e år när hon mördas, exakt 27,5 år hade Eva levt.
Kanske finns där någon symbolik?
Inlägget som postas 23.30 på kvällen, ungefär samma tidpunkt som mordet sker.
27 år och 3 veckor efter mordet.

Och vad har JoeBlow med saken att göra.
MR P och GN.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-03 kl. 12:18.
Citera
2022-08-03, 12:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är ju märkligt att vänta 28 år på att få tatuera sig.
28 år efter Eva mordet.
Eller 27 år och 3 veckor, 28e året.
Eva var inne på sitt 28e år när hon mördas, exakt 27,5 år hade Eva levt.
Kanske finns där någon symbolik?

GN hängde på låset och var nog en av DevilInk's första kunder. Det ökar sannolikheten för att tatueraren kommer ihåg honom. Bakgrunden till tatueringen och betydelsen av den kan ha diskuterats när den gjordes.
Citera
2022-08-03, 12:40
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
LÄNK
26 sep 2014
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152496958239081&set=p.10152496958 239081&type=3

GN:s bröst var otatuerad den 26 sep 2014.

LÄNK
DEN 7 OKTOBER 2014
https://www.instagram.com/p/t28J-rqyO8/?igshid=MDJmNzVkMjY=

GN:s bröst var otatuerad den 7 okt 2014.

2021-03-11, 22:17 länk
Sanninggerfrihet
Guran är sjuk och det har han varit i alla år. Anledningen till att han sade som han sade var att han alltid vill synas, höras eller ta plats.
Med tanke på att GN alltid vill synas, höras eller ta plats så tatuerades nog bröstet hos Devils Ink samma dag som bilden publicerades på hans sociala medier, torsdag den 16 oktober 2014.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-08-03 kl. 13:33.
Citera
2022-08-03, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
GN hängde på låset och var nog en av DevilInk's första kunder. Det ökar sannolikheten för att tatueraren kommer ihåg honom. Bakgrunden till tatueringen och betydelsen av den kan ha diskuterats när den gjordes.

Om tatueringen gjordes den 14e Oktober så hängde han nog inte på låset, kanske bokade han en tid så snabbt det gick.

27 år och 3 veckor efter mordet visades tatueringen upp för omvärlden på en Torsdag, den 25e September 2014 var en Torsdag.
27 år efter mordet. GN fick vänta 2 veckor på sin beställda tatuering ?
Nu skulle den göras, inför inspelning av Svenska fall för FBI ??

GN var inte tatuerad den 7e Oktober 2014 enligt Handfatstrallarens bild.

Scenario 1
GN hittar Mr P & BÅ på brottsplatsen, därför han cyklar som en tok för att se vad som hänt varpå han nästan krockar med UA.
Dom bestämmer om att vara tyst om händelsen, rädd att hundvittnet upptäckt något!

Mr P glömmer cykeln och kommer på sig mitt i natten
Han ringer GN som flyttar den

Scenario 2
Mr P hittar GN på mordplatsen när han åker runt med sin bil för att leta Eva.
Dom bestämmer om att vara tyst om händelsen
En överenskommelse om 10.000kr görs för att hålla tyst.

GN glömmer cykeln men kommer på sig framåt småtimmarna och ger sig ut när regnet lugnat ner sig igen.
Cykeln byts ut och mordcykeln dumpas.

När GN publicerar sin tatuering bestämmer han sig även för att skriva en liten story om det som hände där för över 27 år sedan.
Om mannen som ligger begraven med sin hund, kan vara Mr P han syftar på.

I scenario 1 kan man inte utesluta att BÅ mördar Eva
och att mordplatsen arrangeras för att se ut som ett sexualbrott. Något även Svenska fall för FBI var inne på!
Jag tror inte Mr P hade psyket att genomföra det på egen hand!

Dom 3 misstänkta
1. Mr P
2. GN
3. BÅ

I Svenska fall för FBI granskades bara Mr P

Förgör du mig förgör jag dig
PAB vill mina kusiner minnas = Mr P + BÅ
Gudfadern kallar sina vänner för kusiner
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-03 kl. 13:19.
Citera
2022-08-03, 14:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Scenario 1
GN hittar Mr P & BÅ på brottsplatsen, därför han cyklar som en tok för att se vad som hänt varpå han nästan krockar med UA.
Dom bestämmer om att vara tyst om händelsen, rädd att hundvittnet upptäckt något!

Mr P glömmer cykeln och kommer på sig mitt i natten
Han ringer GN som flyttar den.

Hur kunde GN hitta Mr P och Berit på mordplatsen?
Såg han verkligen ända bort till Långbackens början från sitt fönster?
GN valde sedan att cykla Kontorsvägen istället för Herrgårdsvägen trots att han inte skulle genskjuta dom? Han skulle bara "se vad som hänt?"
Det verkar både onödigt och dumt eftersom det hade gått fortare att cykla Herrgårdsvägen.

Det finns bara en enda anledning till att cyklisten valde att cykla via Kontorsvägen och det var för att kunna genskjuta Eva. Det fanns ingen annan anledning.
Därför går scenario 1 bort för mig.

Scenario 2 är betydligt mer sannolikt.
dvs. Mr P är ute med bilen runt midnatt och letar efter Eva. Han får då syn på GN som stryker runt i området kring mordplatsen.
GN hade en timme tidigare sett Eva kliva ur bilen ensam nedanför hans hus. Han gensköt henne med cykeln och mördade henne.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-03 kl. 14:20.
Citera
2022-08-03, 15:50
Medlem
Gronalampan94s avatar
Jag håller med, scenario 2 är mer sannolikt. Men vad skulle GN ha haft för motiv? Och vad hände med mordvapnet?
Citera
2022-08-03, 15:52
Medlem
2022-08-02, 18:14 länk
Joe Blow
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Välkommen ut. Du har inte missat någonting. Alla (utom Bigfoot?) är ännu mer misstänkta än någonsin.
Välkommen ut.
Vad? Jag kom ju för satan inte ut ur garderoben heller! Tackar dig likväl för välkomnandet.

Alla? Jisses! Ja, Bigfoot undantaget då, för den galningen lär ju knappast ha befunnit sig på mordplatsen vid tidpunkten för mordet på Eva S; såtillvida inte en viss R. Patterson åter dragit på sig sin postorderköpta gorilladräkt från 1967 och därtill härjat runt i Långbacken runt 23-blecket den 25 september 1987.

LÄNK
Senast uppdaterad: 8 juni 2022
https://moderskeppet.se/live/nar-bigfoot-kom-till-stan/

2022-08-03, 12:09 länk
BerraSWE
Anledningen till det är att Joe Blow inte sitter här och fabulerar till/med nya vansinniga ”fakta” i ärendet.

2022-06-07, 20:02 länk
Joe Blow
Citat:
Lycka till med att styra upp den här helt jävla urspårade tråd. En handfull idioter sitter nära nog på heltid och fabulerar samt hetsar varandra till/med nya vansinniga "fakta" i ärendet. Att Laban begick ett utökat självmord är ju en mycket mer trolig hypotes än allt som skrivits här de senaste åren.

* Såtillvida inte att …

2019-12-06, 18:32 länk
Joe Blow
Citat:
????? Har du glömt att Eva blev bestialiskt mördad? eller har du svängt och numera tror på en galning ute efter vem som helst och som dessutom var bekant med Laban?
Har du glömt att Eva blev bestialiskt mördad?
2019-12-06, 20:45 länk
Joe Blow
Citat:
Då minns du fel. Jag tror som du att "pojkvännen" gjorde det i vredesmod. Antingen sa Eva något strax innan dom lämnade lägenheten eller så glömde hon anteckningsblocket hos honom och i denna stod något som "pojkvännen" fann ytterst förnedrande och for efter Eva för att konfrontera henne. Om detaljerna i övrigt har jag ingen närmare hypotes.

Edit. Jag ser nu att Eva tydligen hade med sig blocket i bilen.
Jag tror som du att "pojkvännen" gjorde det i vredesmod.
* … även Joe Blow fabulerade samt hetsade oss tro till/med nya vansinniga "fakta" i ärendet att ”pojkvännen” bestialiskt mördade Eva i vredesmod.

Förutom ”pojkvännen” så tror även jag på att det var en galning som var bekant med Laban som bestialiskt mördade Eva S.

Vad tror Joe Blow själv idag?

Edit: Jag håller i övrigt med det mesta av det Joe Blow skriver om i tråden, tummen upp!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-08-03 kl. 16:33.
Citera
2022-08-03, 19:37
Avslutad
Handfatstrallaren har ju själv varit med och bidragit till konspirationsteorierna, eller sviktar minnet på ålderns höst, kanske för mycket medicinering.

Därför som han glömde lösenordet till sin gamla profil.
Utan handfatstrallarens hjälp hade vi inte hittat GNs tatuering.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-08-03 kl. 19:39.
Citera
2022-08-03, 20:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Utan Handfatstrallarens hjälp hade vi inte hittat GNs tatuering.

Utan Handfatstrallaren - Ingen GN
Tänk att han hittade GN, vilken slump - eller inte
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-03 kl. 20:11.
Citera
2022-08-03, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Utan Handfatstrallaren - Ingen GN
Tänk att han hittade GN, vilken slump - eller inte

Eller kommit på att hundvittnet var gårdsgranne, något han var inne på redan 2021.

Det finns ju bara en person som tjänar på att misstänka alla andra och det är mördaren själv.
Citera
2022-08-03, 20:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Eller kommit på att hundvittnet var gårdsgranne, något han var inne på redan 2021.

Det finns ju bara en person som tjänar på att misstänka alla andra och det är mördaren själv.

Frågan är varför ingen annan har nämnt GN sedan trådstarten?
En legendarisk dåre som bor precis vid platsen där Eva släpptes av men ingen i hela stan har gjort kopplingen?

Sen kan man ju alltid undra varför varför hans namn dök upp först efter han åkte dit för misshandeln och vidare in på hispan?

Men det är givetvis en slump att GN's namn inte droppades i tråden innan han sattes bakom lås och bom.

Och ingen känner någon?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-08-03 kl. 20:59.
Citera
2022-08-03, 21:27
Medlem
Citat:
Menar du Joe Blow?

2022-08-02, 18:14 länk
Joe Blow
Citat:
Alla (utom Bigfoot?) är ännu mer misstänkta än någonsin.
Enligt Joe Blow är alla ännu mer misstänkta än någonsin.

2021-12-28, 20:23 länk
Joe Blow
Citat:
Till och med jag blev misstänkt som banemannen av Kramfors allra skarpaste.
Smart BerraSWE!

Joe Blow är mördaren!

Fallet är nu löst, BerraSWE tillhör Kramfors allra skarpaste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in