Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-05, 22:39
Medlem
När jag bodde i stockholm bodde jag i mina föräldrars etta vid midsommarkransen, helt ok, inte så mycket mångkulturellt skräp!
Citera
2022-01-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
I många av dessa områden kan man inte få post, paketleveranser eller ens teckna en bilförsäkring. Ett tydligt tecken på att det inte är jättesäkert.

Har aldrig påstått annat. Det är många ställen som är rena getton där problemen hopar sig. Men att du skulle riskera ditt liv om du bosatte dig där som vanlig svenne är en enorm överdrift. Går du till jobbet på morgonen och kommer hem på eftermiddagen/kvällen och håller dig undan från alla dessa gäng som vistas ute på gatorna så kommer du troligtvis inte råka ut för något om du så väljer att köpa boende i Rinkeby.

Sen att det inte kommer vara trevligt där eller att du inte kommer känna dig hemma i ditt eget land är en annan femma. Men du blir knappast överfallen så fort du går utanför dörren någonstans i Sverige. Det är inte en favela i Rio De Janeiro direkt.
Citera
2022-01-05, 23:11
Medlem
Och så kom mörkerdrevet fram från under sina SD-stenar. En snabb titt på Hemnet och Booli får en del för två millar i ok områden. Men det blir ju inte stort, max 30 kvadrat, kanske 40. I t ex Årsta, Hökarängen, utkanten av Midsommarkransen, hyfsade delar av Solna och Sundbyberg, etc. Bagarmossen är det f ö inget fel på, bor där själv.
Citera
2022-01-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Blir nog att spara lite längre, har inte brottom alls. Vill helst inte bli skjuten när jag ska gå och köpa snus
Satsa på Nynäshamn där kan du göra ett Kap.
Eller Haninge med 73 an kommer du snart in till Sthlm men slipper stan på helgerna typ.
Citera
2022-01-05, 23:27
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FamilynameWeed
När jag bodde i stockholm bodde jag i mina föräldrars etta vid midsommarkransen, helt ok, inte så mycket mångkulturellt skräp!

De bättre delarna av Hägersten (Aspudden, Telefonplan, Midsommarkransen, Hägerstensåsen) lär man få lägga minst 65000/m2 om man köper en standard 30-50 tals lägenhet. Nyproducerat och sekelskifte nära tunnelbanan lär gå uppemot 90000/m2.

För 2 miljoner får man knappt en etta i ett populärt och säkert område.
Citera
2022-01-05, 23:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Hela norrort är fint. Vallentuna, Täby, Danderyd, Åkersberga fungerar också men får se som en nödlösning. Resten är bara att lägga ner.

Danderyd och Täby står väl ut av de du nämner. Vallentuna och Åkersberga ligger ju helt åt helskotta långt bort. I Mörby Centrum går det att få en bra trea, 70 -75 kvm för 4 mille. Blixtsnabb transport till Stockholms City med T-banan. Täby är också bra, cirka en halv miljon billigare än Danderyd generellt. Snackar vi Täby gäller de södra delarna (Täby C, Näsbypark, Roslags Näsby), Täby Kyrkby är rena landsbygden, undvik.
Citera
2022-01-05, 23:34
Bit ihop era föräldrar har ju röstat för dessa dyra bostäder
Citera
2022-01-05, 23:55
Medlem
Tylfos avatar
Undvik hela jävla söderort. Solna är fint
Citera
2022-01-06, 00:03
Bannlyst
Undvik no go zonerna, som Märsta, Flemingsberg, Järva fältet , hässelby gård. För 2 miljoner så får ni typ en bostadsrätt i ett socialgrupp 3 område. Vill man bo ibland socialgrupp 2 då får man gå upp lite i precis och vill man ibland socialgrupp 1 så bli det riktigt dyrt.

Hagalund även kallad Blåkulla är ett gamla miljonprogram område. Men om några år kan det bli något. Annars på Råsundavägen lika så där är det fint. Centrala Sundbyberg.

Vill man bo svartskallefritt, så måste man bosätta sej en bra bit ifrån Stan eller inne i stan.
Senast redigerad av 31G350125 2022-01-06 kl. 00:08.
Citera
2022-01-06, 00:06
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du målar verkligen ut stora delar av Stockholm som platser där man kommer bli överfallen och mördad bara man visar sig utanför dörren. Såsom Järfälla och Upplands Väsby. Det är väl kommuner i samma invånarantal som en medelstor svensk stad? Skulle hela kommuner vara ställen där man riskerar att bli mördad menar du? Är ungefär som att säga att vad du än gör, flytta inte till Helsingborg. Trots att det säkert finns både bra och mindre bra ställen i kommunen.

Finns flera ställen du räknar upp i din lista som jag skulle säga är helt OK faktiskt. Sanningen är nog den att du knappast riskerar att bli mördad på någon plats. Däremot gör du nog rätt i att inte säga till folk på skarpen för att de röker hasch i ditt trapphus om du väljer att bosätta dig i Rinkeby eller Alby. Men att du skulle riskera livet är bara en sån överdrift. I Bandhagen, Fruängen och Farsta? Gamla tanter som går runt med rullator verkar inte frukta för sina liv på dessa orter i alla fall.
Förstår att du lever under en sten och har noll koll på vad som händer i Stockholm för att du SLIPPER JOBBA MOT SKITEN. Jag som har stor lokalkännedom inom samtliga områden VET vad jag pratar om...

Bara för att argumentera MOT dig så för MINDRE än 3 månader sedan sköts en oskyldig man, headshottad och dog, samtidigt som en 16 årig pojke också sköts. i FARSTA
https://www.expressen.se/nyheter/tva-personer-skjutna-i-farsta-/

För ca 2 veckor sedan var det mordförsök i Fruängen

i Bandhagen var det mord januari och juli förra året, och flera mordförsök på våren samt höst.

Så snälla kom med fakta om du ska motbevisa mig, jag sitter inte här och hittar på.
Citera
2022-01-06, 00:09
Bannlyst
Så är det! För några år sedan blev 12 årig flicka random mördad i Norsborg av Muhammedaner. Så mångkulturen är en cancer böld på samhälles kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Förstår att du lever under en sten och har noll koll på vad som händer i Stockholm för att du SLIPPER JOBBA MOT SKITEN. Jag som har stor lokalkännedom inom samtliga områden VET vad jag pratar om...

Bara för att argumentera MOT dig så för MINDRE än 3 månader sedan sköts en oskyldig man, headshottad och dog, samtidigt som en 16 årig pojke också sköts. i FARSTA
https://www.expressen.se/nyheter/tva-personer-skjutna-i-farsta-/

För ca 2 veckor sedan var det mordförsök i Fruängen

i Bandhagen var det mord januari och juli förra året, och flera mordförsök på våren samt höst.

Så snälla kom med fakta om du ska motbevisa mig, jag sitter inte här och hittar på.
Citera
2022-01-06, 00:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
Undvik hela jävla söderort. Solna är fint

På Solna-temat kan man slå ett slag för Bergshamra. Skitnära stan med T-bana, få hyresrätter som bebos av arbetslösa immigranter, tillräckligt dyra bostäder för att hålla det importerade bidragspacket på behörigt avstånd. En stor tvåa eller mindre trea går att få för 4 miljoner, i innerstan 50-70% dyrare. BR-föreningarna i området är ganska gamla och har solid ekonomi. Lägenhet i Bergshamra är en säker investering, närheten till stan kommer alltid vara efterfrågat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in