Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Du målar verkligen ut stora delar av Stockholm som platser där man kommer bli överfallen och mördad bara man visar sig utanför dörren. Såsom Järfälla och Upplands Väsby. Det är väl kommuner i samma invånarantal som en medelstor svensk stad? Skulle hela kommuner vara ställen där man riskerar att bli mördad menar du? Är ungefär som att säga att vad du än gör, flytta inte till Helsingborg. Trots att det säkert finns både bra och mindre bra ställen i kommunen.
Finns flera ställen du räknar upp i din lista som jag skulle säga är helt OK faktiskt. Sanningen är nog den att du knappast riskerar att bli mördad på någon plats. Däremot gör du nog rätt i att inte säga till folk på skarpen för att de röker hasch i ditt trapphus om du väljer att bosätta dig i Rinkeby eller Alby. Men att du skulle riskera livet är bara en sån överdrift. I Bandhagen, Fruängen och Farsta? Gamla tanter som går runt med rullator verkar inte frukta för sina liv på dessa orter i alla fall.
Förstår att du lever under en sten och har noll koll på vad som händer i Stockholm för att du SLIPPER JOBBA MOT SKITEN. Jag som har stor lokalkännedom inom samtliga områden VET vad jag pratar om...
Bara för att argumentera MOT dig så för MINDRE än 3 månader sedan sköts en oskyldig man, headshottad och dog, samtidigt som en 16 årig pojke också sköts. i FARSTA
https://www.expressen.se/nyheter/tva-personer-skjutna-i-farsta-/
För ca 2 veckor sedan var det mordförsök i Fruängen
i Bandhagen var det mord januari och juli förra året, och flera mordförsök på våren samt höst.
Så snälla kom med fakta om du ska motbevisa mig, jag sitter inte här och hittar på.