Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-05, 18:23
Medlem
Problemet med just Stockholm är att det finns folk som har mycket pengar och vart vill dessa bo? jo där TS tänker sig bo. Det brukar leda till sjuka budgivningar som vanligtvis brukar hamna rätt så mkt över utgångpriset.

Så 2 miljoner är inte nog för att få en lägenhet där TS kan tänka sig bo. Även om utgångspriset är 2 miljoner så brukar slutpriset bli helt annat.
Citera
2022-01-05, 18:35
Medlem
Lägga två miljoner på att få bo i en liten trång lägenhet och få betala avgift för utan varken garage eller tomt?
Dessutom i en ort som inom ett decennium helt har tagits över av blattarna som gör att ingen normal människa vill bo där och värdet på kontraktet som ger dig rätt att få bo i negerstaden inte är värt en spänn.
Är den stenfull eller varför har du kommit på en sån absurd idé?
Citera
2022-01-05, 19:12
Medlem
Kanske ni kan pendla från Knivsta första året? Innan ni flyttar närmare menar jag.
Går både tåg och pendel därifrån.
Citera
2022-01-05, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
eller hur !

Kommer aldrig glömma en kollega som flyttade till Stockholm från Norrbotten.
Han fick lägenhet i Grantorp, tyckte det lät toppen så han skrev på osett.

Hehe..fanns gott om förstahandslägenheter på Bandstolsvägen i Uppsala då jag flyttade hit. Valde dock inte det alternativet..phuu.
Citera
2022-01-05, 19:34
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Jag och min sambo ska köpa lägenhet i Stockholms området inom något år. Budget ca 2 miljoner.

Fattar att vi inte ska flytta till Tensta eller liknande, tänker på ställen som kanske var bra för 5-10 år sedan men som är sämre idag som man kanske inte hört om så mycket i media.

Vilka områden är big no no enligt er?

Ni bör nog åka ut och titta lite själva och sedan fråga mer specifikt. När folk i tråden pratar om Järfälla, Haninge, Huddinge, Upplands Väsby eller Sollentuna som bra eller dåligt drar man många områden över en kam. Särskilt de större samhällena lite längre ut på pendeltågslinjerna har mycket stora skillnader mellan områden inom kommunen. Alltifrån överklass till underklass beroende på var men tittar.

För 2 miljoner och 2 personer behöver ni troligen komma en bra bit ut på pendeltågslinjerna för att få något i hyfsad storlek.
Citera
2022-01-05, 19:52
Medlem
Citat:
Jag och min sambo ska köpa lägenhet i Stockholms området inom något år. Budget ca 2 miljoner.

Fattar att vi inte ska flytta till Tensta eller liknande, tänker på ställen som kanske var bra för 5-10 år sedan men som är sämre idag som man kanske inte hört om så mycket i media.

Jag skulle vilja föreslå varsomhelst som du kan trivas med. Jag menar att sverige ska vara mångkulturellt och du är varmt välkommen att hjälpa till med att bryta ned vithetsnormen och integrera dig med våra nya medborgare.
Citera
2022-01-05, 19:57
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Hela Stockholms kommun.

Satsa på Österåker, Värmdö, Nacka eller Solna/Sundbyberg.
Citera
2022-01-05, 20:04
Medlem
Casual-Cultures avatar
Undvik: Östermalm, Hammarby, Solna, innerstaden, Saltis, Djurgården, Lidingö, Täby, Danderyd.
Bra områden: Fittja, Rinkeby, Tensta, Husby, Alby.
Citera
2022-01-05, 20:09
Medlem
2 miljoner blir typ en mini etta 25 kvm i Gustavsberg.
Citera
2022-01-05, 20:09
Medlem
Lycka till. 2 miljoner ger inte så mycket. Undvik Östermalm, Vasastan och Södermalm. Dels för att ni aldrig skulle få något större än 18 m2, och dels för att det kryllar av brott, rån, hemlösa och knarkare. Speciellt Östermalm där man sett en rejäl uppgång i rån o misshandel senaste åren. Det mest brottsutsatta området är Östermalm runt svampen. Där har du också alla stekare och låtsasinfluencers och patetiska pretenders som lever i låtsasvärldar och spenderar alla sina pengar.
Citera
2022-01-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
I Rågsved eller Drogsved bor inga Svennar bara invandrare och alkisar samma visa i Högdalen numera
Tycker inte man kan säga att det bara bor invandrare i högdalen. Väldigt blandat. Dock många konstiga svenskar med uppenbara problem. Men man ser även tillsynes normala mellanmjölkstyper med barnvagn.
Citera
2022-01-05, 20:13
Medlem
Kesson123s avatar
Blir nog att spara lite längre, har inte brottom alls. Vill helst inte bli skjuten när jag ska gå och köpa snus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in