2022-01-05, 23:21
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Går du till akuten för en bruten tumme? Vekling!
Dom har ingen röntgen på vårdcentralen. Är det båtbenet blir det inte kul om det läker fel. Nu var det översta "tumm benet" Dom helt isär krävdes spik. Så det var tur att jag åkte. Lovar att inte kunna använda tummen normalt är heller inge kul.
Citera
2022-01-05, 23:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Vet ej, har inte testat mig.
Jag tror att naturlig smitta skyddar bättre än att ta massa vaccin. Du vet inte vad vaccinet har för biverkningar om si sådär en 10-20 år.
Jag är 40+, kanske lite överviktig kanske 7-10 kg, hälsan är okej, lite sliten i kropp pga att jag har jobbat inom byggbranchen.

Övervikt är dåligt. Nej jag vet inte vad vaccinen har för biverkningar om 10-20 år, det vet ingen, men med tanke på hur vaccinen fungerar så borde vi se biverkningar ganska snabbt. Nu är jag inte du, men jag har tagit vaccinet, är 50+ och tror det kan förbättra mina chanser. Du gör givetvis som du vill, tänker inte hetsa dig på något sätt.
Citera
2022-01-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så är det för de flesta, för andra är det en dödsdom.

De är förhoppningsvis vaccinerade. Har du något bra argument att barn ska vaccinera sig? Min ens son är vaccinerad men jag va vääääääldigt skeptisk till de. Där borde risken att få biverkningar vara högre än att få svår sjukdom och död, nu tänker jag på fullt friska barn....
Citera
2022-01-05, 23:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Jag jagade inte Corona. Jag blev smittad. Utgångspunkten för mig nu är - vaccin överflödigt - enbart risker.

Det ändrar inte på logiken. Du kan inte påstå att det är bättre för andra att genomgå samma process bara för att du gick igenom den utan ex. märkbara långtidsverkningar.
Citera
2022-01-05, 23:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Precis. Vaccinera riskgrupper - absolut inte barn.

Jag har aldrig förespråkat att vaccinera barn, har varit emot det.
Citera
2022-01-05, 23:27
Medlem
Citat:
Övervikt är dåligt. Nej jag vet inte vad vaccinen har för biverkningar om 10-20 år, det vet ingen, men med tanke på hur vaccinen fungerar så borde vi se biverkningar ganska snabbt. Nu är jag inte du, men jag har tagit vaccinet, är 50+ och tror det kan förbättra mina chanser. Du gör givetvis som du vill, tänker inte hetsa dig på något sätt.

Tack! Men har ett BMI på ca:30, så är inte jätte överviktig. Men hade jag varit 50+ hade jag kunnat ta vaccinet. Nu är jag låga 40+ å känner mig hyfsat trygg med att bli smittad.
Citera
2022-01-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det ändrar inte på logiken. Du kan inte påstå att det är bättre för andra att genomgå samma process bara för att du gick igenom den utan ex. märkbara långtidsverkningar.
Om du inte är i riskgrupp och nu med Omicron i beaktan så skulle jag personligen hellre ta Omicron än Pfizer.
Citera
2022-01-05, 23:28
Medlem
Citat:
Jag har aldrig förespråkat att vaccinera barn, har varit emot det.
Är man inte en antivaxxer så fort man inte följer FoHM?
Citera
2022-01-05, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
De är förhoppningsvis vaccinerade. Har du något bra argument att barn ska vaccinera sig? Min ens son är vaccinerad men jag va vääääääldigt skeptisk till de. Där borde risken att få biverkningar vara högre än att få svår sjukdom och död, nu tänker jag på fullt friska barn....

Jag vet inte hur gammal din son är, men han verkar vara klok och en ansvarstagande ungdom, klokare än sin far kanske, även om han var skeptisk - vilket är klokt. Det ska man vara.
Citera
2022-01-05, 23:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Om du inte är i riskgrupp och nu med Omicron i beaktan så skulle jag personligen hellre ta Omicron än Pfizer.

Men det verkar inte vara en bra ide eftersom det är antikropparna du får av exponering av spikproteinet som gör att omicron blir mildare. D.v.s har du inte blivit exponerad är risken att du får samma effekt som deltan.
Citera
2022-01-05, 23:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Tack! Men har ett BMI på ca:30, så är inte jätte överviktig. Men hade jag varit 50+ hade jag kunnat ta vaccinet. Nu är jag låga 40+ å känner mig hyfsat trygg med att bli smittad.

Jag hoppas det går bra för dig, troligtvis gör det det.
Citera
2022-01-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det verkar inte vara en bra ide eftersom det är antikropparna du får av exponering av spikproteinet som gör att omicron blir mildare. D.v.s har du inte blivit exponerad är risken att du får samma effekt som deltan.
All data säger annat.

Ge mig källa på ditt påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in