2022-01-05, 21:18
Medlem
Så nu börjar de vaccinerade känna sig privilegierade att dom får gå till ikea eller macdonalds.

Grodan kokas sannerligen långsamt…
Citera
2022-01-05, 21:20
Avslutad
Så roligt att se hur horungen Matti Säljberg propagerar för vaccinpass och använder svepskälet "skyddar de ovaccinerade" samtidigt som två professorer jämte säger klart och tydligt att vaccinapass inte hjälper ett skit och att det på köpet är integritetskränkande och diskriminerande.
Citera
2022-01-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"The Danish data show that infections are about four times more prevalent among the unvaccinated."

https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-pseudoscience/are-triple-vaccinated-people-more-likely-be-infected-omicron-variant-unvaccinated
Dagens Omicron-rapport från Danmark, intressantare med källan direkt:

Ovaccinerade
9%

Dubbelvaccinerade
81%

Trippelvaccinerade
7,4%

https://files.ssi.dk/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-05012022-02k3
Citera
2022-01-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vaccinpass har qr kod. Så ska du in bör du skanna in dig utan att störa andra. Annars kommer du inte in

Kan tänka mig att det är så det kommer fungera.
Sen kommer det så klart finnas vakt närvarande om någon försöker planka osv
Vem betalar detta? Farbror staten? Eller ska butiksägarna som redan är hårt ansatta av näthandeln pynta även för extra vakter för att få färre kunder?
Citera
2022-01-05, 21:29
Medlem
Har fått en ännu mer lysande idé! Vi kan starta... har inte kommit på ett bra namn ännu... men typ passvadéde-klubben, det funkar såhär: man är ett gäng typ 50-100 pers som går till systemet samtidigt. Ingen har vaxxpass, ingen har en aning om vad vaxxpass är överhuvudtaget, alla står och väntar på att få komma in å köpa sig ett par bärs eller så med lurar i öronen så ingen hör heller vad som händer. Hur länge orkar vakten stå och förklara vad vaxxpass är? Hmm
Citera
2022-01-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Så roligt att se hur horungen Matti Säljberg propagerar för vaccinpass och använder svepskälet "skyddar de ovaccinerade" samtidigt som två professorer jämte säger klart och tydligt att vaccinapass inte hjälper ett skit och att det på köpet är integritetskränkande och diskriminerande.

Otroligt att hans okunskap får så mycket mediahype
Citera
2022-01-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Otroligt välkommet, det blir så mycket lugnare och till det högre snitt-IQ på krogarna med vaccinpass. Vill inte tvingas att beblanda mig med djupt sjuka antivaxx-får längre.

Det är tvärtom. Vi ovaxxade, friska människor med hög medel-IQ som går framåt i världen. Ni vaxxade har ju redan förstört era kroppar med giftet och IQ-nivån sjunker med tiden tills ni blir apatiska grönsaker.
Citera
2022-01-05, 21:34
Medlem
BetaldAvSoross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Vad som däremot inte är snick snack är att skaparen av PCR-testet Kary Mullis som dog under mystiska omständigheter i början av pandemin har sagt att PCR-testet inte kan användas för att mäta en pandemi.

https://www.bitchute.com/video/3qib81vL73bI/

Förstår du eller är du så dum att jag måste förklara detta närmare för dig ?
Saxar ett tidigare inlägg som jag har skrivit. Annars får du gärna förklara närmre för dumma lilla mig. Inkludera helst en mekanisk beskrivning av hur PCR-testet går fel - inte bara något vagt "det går inte att använda", förklara vad som händer i amplifieringsprocessen som gör att det inte går att används:

För att vara helt korrekt, Kary Mullis ligger bakom PCR-tekniken men har inget med PCR-tester att göra, vad jag vet jobbade han inte i någon större utsträckning med diagnostik, och han har definitivt inget att göra med PCR-tester för covid-19 (han dog innan pandemin bröt ut).

Det som diskuteras gäller grundforskning. Det Mullis argumenterar är bara för att man hittar sekvensen för det påstådda HIV-viruset i AIDS-patienter så betyder inte det att det är HIV som orsakar AIDS. Han tänkte dels att det kunde vara gamla virusrester - retrotransposoner - och dels att det kunde vara en konsekvens av sjukdomen. Det är en helt korrekt argumentation, även om han i slutänden hade fel. PCR kan i sig inte visa ett samband, den kan bara visa om nukleinsyran finns där eller inte. Däremot kan PCR-resultat tillsammans med all annan data bevisa den kopplingen. När det gäller Covid-19 är den kopplingen redan etablerad, så det som diskuteras är inte längre relevant.

Sen är det också till viss del för att han bullshittar för att få till en bra story. Nej, alla har inte en kopia av alla molekyler i kroppen, som han hävde i det klippet som brukar länkas. Hittar jag en BCR/ABL1-fusionsgen hos dig så är det inte för att du är buddhist utan för att du har en leukemi.
Citera
2022-01-05, 21:39
Medlem
Får man inte ingå i samhället då anser jag att man skall vägra gå att rösta också.
Citera
2022-01-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murslevlar
Andra regeringars politiker hånar säkert våra svenska politiker för de mesiga corona åtgärder vi haft. Inte roligt att vara svensk politiker på ett EU toppmöte utan hårda restriktioner
Man skall tyvärr inte förakta denna sida även om det finns fler anledningar. Människor i grupp är dummare än stenar i hög. Gäller i högsta grad även politiker. Råder för övrigt att lyssna på folketsradio om covidpass, smitta, och konformismen inom läkarkår mfl. https://youtu.be/Y5hDA9LumPI
Citera
2022-01-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetaldAvSoros
Saxar ett tidigare inlägg som jag har skrivit. Annars får du gärna förklara närmre för dumma lilla mig. Inkludera helst en mekanisk beskrivning av hur PCR-testet går fel - inte bara något vagt "det går inte att använda", förklara vad som händer i amplifieringsprocessen som gör att det inte går att används:

För att vara helt korrekt, Kary Mullis ligger bakom PCR-tekniken men har inget med PCR-tester att göra, vad jag vet jobbade han inte i någon större utsträckning med diagnostik, och han har definitivt inget att göra med PCR-tester för covid-19 (han dog innan pandemin bröt ut).

Det som diskuteras gäller grundforskning. Det Mullis argumenterar är bara för att man hittar sekvensen för det påstådda HIV-viruset i AIDS-patienter så betyder inte det att det är HIV som orsakar AIDS. Han tänkte dels att det kunde vara gamla virusrester - retrotransposoner - och dels att det kunde vara en konsekvens av sjukdomen. Det är en helt korrekt argumentation, även om han i slutänden hade fel. PCR kan i sig inte visa ett samband, den kan bara visa om nukleinsyran finns där eller inte. Däremot kan PCR-resultat tillsammans med all annan data bevisa den kopplingen. När det gäller Covid-19 är den kopplingen redan etablerad, så det som diskuteras är inte längre relevant.

Sen är det också till viss del för att han bullshittar för att få till en bra story. Nej, alla har inte en kopia av alla molekyler i kroppen, som han hävde i det klippet som brukar länkas. Hittar jag en BCR/ABL1-fusionsgen hos dig så är det inte för att du är buddhist utan för att du har en leukemi.

Sannolikheten för att en individ insjuknat med Covid minskar ju fler cykler man kör. Om PCR-testet ger positivt under 10 cykler eller något sådant så är sannolikheten nära 100% men ju fler cykler desto mindre sannolikhet. Från vad jag hört så körs ofta 35+ cykler.
Citera
2022-01-05, 21:43
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Aw, förstår att det är jobbigt när människor för frihet börjar göra motstånd. Men tyvärr kommer du se mer av det i fortsättningen så det är bara att vänja sig

Läste du inte vad jag skrev precis? Jag gav er ide som gynnar er själva din mupp 😅

Varför skulle det bli jobbigt för mig, jag kommer kunna göra allt jag vill, ni stör inte mig för att ni väljer att va outsiders..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in