Det viktigaste och tråkigaste i den här frågan är detta: Vi har tappat förtroendet. Förtroende är a och o i en situation som denna. Vi har en regering och myndigheter som vill leda oss, men som ju uppenbart är helt verklighetsfrånvända. Hur kan de ens tro att folk skall lyssna? Samma sak gäller många andra länder. De människor som lägger all sin vakna tid på att pajkasta varandra i politiska debatter och som tycker det viktigaste som finns är att få likes och nita motståndare. Varför skulle vi tro på dem? Det är inte svårare än att gå till sin närmaste umgängeskrets: Den person som visat sig pålitlig, ärlig, sann, det är de vi lyssnar på. Förtroende är något som förtjänas. Inte utkrävas. I min egen bekantskapskrets sorterar jag mer eller mindre undermedvetet in personer utifrån hur pålitliga de är: Brukar de hålla vad de lovat? Är de lättpåverkade? Kan de ta till sig fakta, byta åsikt om de hade fel? Ställer de upp? Kan de bevara en hemlighet? Jag umgås, och uppskattar, även andra i min bekantskap, men det är klart att de för mig ses lite annorlunda.
Med klimatalarmism, den lönsamma asylinvandringen, genushysteri, FHMs prediktioner om corona, MSBs felprioriteringar, kvotering före kompetens, vetenskapsförakt, faktaresistens. Med allt detta och mycket mer i bagaget; - Tror någon att vi skall lita på regeringen bara för att de säger något? Seriöst? De har under åratal idogt bevisat motsatsen.
Till de jag nämnt ovan: återkom när ni vunnit folkets förtroende. Tills dess får vi samla kunskap och tänka själva. Till oss alla övriga: Allt blir så mycket enklare om gruppen som förtjänar förtroende växer. Låt oss försöka. Bygg relationer. Ha som målsättning att förtjäna förtroende. Skilj ut dig som en person som går att lita på. Låt oss försöka
Med klimatalarmism, den lönsamma asylinvandringen, genushysteri, FHMs prediktioner om corona, MSBs felprioriteringar, kvotering före kompetens, vetenskapsförakt, faktaresistens. Med allt detta och mycket mer i bagaget; - Tror någon att vi skall lita på regeringen bara för att de säger något? Seriöst? De har under åratal idogt bevisat motsatsen.
Till de jag nämnt ovan: återkom när ni vunnit folkets förtroende. Tills dess får vi samla kunskap och tänka själva. Till oss alla övriga: Allt blir så mycket enklare om gruppen som förtjänar förtroende växer. Låt oss försöka. Bygg relationer. Ha som målsättning att förtjäna förtroende. Skilj ut dig som en person som går att lita på. Låt oss försöka