Citat:
Ursprungligen postat av
C0w
Mja, viss skillnad på vaccinpass och det den kommer användas till och nanobots, chip och sånt. Anser att det senare fortfarande är foliehatteri.
I början var jag mer inne på att det skulle delas ut vaccin, det skulle vara frivilligt och förr eller senare skulle allt vara över. Men nej, tydligen gjorde inte vaccinerna det som utlovades, jag började snappa upp massa osammanhängande ord och agerande bland makthavarna och började då gräva efter info och siffror själv och därmed föddes min kritiska inställning till hela grejen både vad gäller pandemin, åtgärderna, vaccinerna och hetsen att ta dem. Sen när det här med vaccinpass började dyka upp så visste väl alla utanför fårhagen att det inte skulle sluta där, utan fler och fler åtgärder skulle sättas in för att folk ska ta vaccinet och vissa länder har redan gått så långt som att tvinga sitt folk. Och att vaccinpassen kommer användas och kopplas till annat tvekar jag inte en sekund på. Eller om inte just vaccinpass så kommer något liknande system skapas inom kort.
Nanobots låter som extremt foliehatteri, det håller jag med om.
Men om man håller fler bollar i luften så pågår den tekniska utvecklingen i rasande fart utanför pandemisituationen och då är dessa bottar inte alls osannolika. Det är ytterst troligt att vi i framtiden kommer att vara frivilligt chippade på nåt sätt då det antagligen kommer att ge så många fördelar att vi inte vill avstå. Jag är helt säker på att den tekniska utvecklingen kommer att nå dit om mänskligheten inte utrotar sig själv eller får en komet i plytet á la dinosaurierna.
Låt oss leka med tanken att något smartskaft uppfinner en bot som faktiskt kan utrota cancer, om herr doktor föreslår en sådan som sista lösning åt en cancerpatient så föreställer jag mig att 100% väljer den lösningen före oundviklig död. Skillnaden är att det i mitt exempel är en frivillig lösning, när teknologin väl existerar kommer dock även problematiken med klåfingriga maktmänniskor och tvångsmedel för att ”lösa ett samhällsproblem”. Fan vet vad nanoboten i mitt exempel kan programmeras att göra,
utöver att bota cancer. Nanobottar i händerna på en sosse, gud hjälpe oss alla...
TLDR; Nanobots är foliehatterier idag, men inte imorgon.
Dessutom: om vaccinpasset skulle erbjudas som ett chip under huden idag är jag helt hundra på att en del skulle föredra det istället för ”att behöva hålla på och krångla med Kivra”. Man ska inte underskatta en del människors mani över att ständigt leta efter den lättaste vägen ut.