Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-05, 14:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Be*t* visade bilder för sina närmaste och vi sett bilder.

De har väl fortfarande inte sett något den påstådda misshandeln?

Citat:
Klart att man kan ifrågasätta vem åsamkat de skador

Precis. I teorin finns det väl dessutom flera möjligheter till skadornas uppkomst?

Citat:
men med tanke på tidsangivelsen verkar de sanna.

Problemet är fortfarande att vi vet inte hur skadorna uppkommit och i vilket sammanhang?

Citat:
Beskrivning av bilden som Barby gjorde och de obesvärade frågor runt gör att det låter som en fejkbild.

Det är din tolkning. Vi andra har gjort en annan bedömning.

Citat:
Alla de berättelser som Barby återspeglade verkar som fyllesnack.

Folk som är på fyllan pratar ofta sanning. Kanske var C berusad när han anförtrodde sig åt Barby och visade bilden där han var slagen?
Citera
2022-01-05, 15:05
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Folk som är på fyllan pratar ofta sanning. Kanske var C berusad när han anförtrodde sig åt Barby och visade bilden där han var slagen?

Här har du fel. I fyllan kommer väldigt mycket fantasi och skitsnack. Berättelser om bilden, kronofogden, byte av låset i porten låter som ett skämt. Det finns ett kinesisk ordspråk " Det är lätt att ljuga om man kommer långtifrån". Det är just så här: C kunde ljuga sig blå för Barby kände honom ytligt och kunde inte konfrontera hans skitsnack.

Jag ställde frågan förr men fick inget svar: vilket språk talade de med varann?
Senast redigerad av ursalund 2022-01-05 kl. 15:09.
Citera
2022-01-05, 15:08
Medlem
Citat:
De har väl fortfarande inte sett något den påstådda misshandeln?

Precis. I teorin finns det väl dessutom flera möjligheter till skadornas uppkomst?

Problemet är fortfarande att vi vet inte hur skadorna uppkommit och i vilket sammanhang?

Det är din tolkning. Vi andra har gjort en annan bedömning.

Vi alla har sett bilder på hennes söndriga ansikte samt strypmärken. Vi kan väl iaf konstatera att någon åsamkat dom. Även om det gör ont att erkänna så är det ju männen som är den absolut vanligaste gm när kvinnor blir misshandlade. Och här finns inga andra misstänkta så rimligt är att utgå från statistiken eftersom du inte tror på hennes mamma, syster eller arbetskollega. Som alla berättat att B sagt att hon blivit slagen.

I C s fall har vi inte ens sett några bilder. Så vi kan inte ens konstatera att någon slagit honom.

Kom nu inte med länken om att kvinnor slår oftare än män. Jag pratar om dokumenterade skador som i detta fall.
Citera
2022-01-05, 15:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om CR använt droger vet vi inte.

Jag har för övrigt inte sett något alls som tyder på att BR varit våldsam mot CR. Men troligen har HON avvärjningsskadeor på kroppen.

Men det kan väl också C ha haft för om vi tolkar Barbys uppgifter rätt och dessa stämmer så går det inte att utesluta att båda parter kan ha pucklat på varandra?

Du behöver inte heller misstänkliggöra C med att insinuera att han använde droger. Fråga dig istället om paret brukade gräla och bråka efter intag av alkohol?
Citera
2022-01-05, 15:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Men det kan väl också C ha haft för om vi tolkar Barbys uppgifter rätt och dessa stämmer så går det inte att utesluta att båda parter kan ha pucklat på varandra?

Du behöver inte heller misstänkliggöra C med att insinuera att han använde droger. Fråga dig istället om paret brukade gräla och bråka efter intag av alkohol?
Hur vi tolkar Barbys uppgifter? Vem tolkade till Barby när C pratade med denne? Pratade dom samma språk?
Citera
2022-01-05, 17:25
Medlem
Barn kommer att berätta om pappa slog mamma och mamma slog pappa. Det är meningslöst att bråka om något man inte vet.
Citera
2022-01-05, 18:00
Medlem
Citat:

Misstänkliggör? Är ev droger värre än mord? Om han använde droger kunde man skylla på drogutlöst psykos. Jag tycker det är värre om han misshandlar och mördar på nykter kaluv. Då finns INGET att skylla på. Bara att han är en aggressiv, elak jävel som gillar att banka mindre, lättare, människor gul och blå. Det tyder på mindervärdighetskomplex.
Citera
2022-01-05, 18:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Barn kommer att berätta om pappa slog mamma och mamma slog pappa. Det är meningslöst att bråka om något man inte vet.
Har barnen berättat det för dig?
Senast redigerad av sybel 2022-01-05 kl. 18:52. Anledning: stavfel
Citera
2022-01-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har barnen berättat det för dig?

Det är något Barby tror som
så mycket annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Här är mitt svar. Jämför vad jag sa med vad du säger att jag sa.

Citat:
Efter att jag såg bilden där Beatas man står med blod i ansiktet och påstår att det var Beata som slog honom ändrade jag mig angående hela situationen. Dessutom hävdade han att Beata kallade honom och hennes söner för "hora". En av deltagarna förklarade att i Polen är detta ord ett parasitord, som i Sverige vissa ord. Men jag tycker inte att det är okej att kalla barn så. I detta avseende sa jag att jag inte skulle bli förvånad om det visar sig att hon slår barn också.
Citera
2022-01-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Du ifrågasatte vad C hade att vinna på att döda B. Jag tolkar det som att du inte tror att han har gjort det. B är uppenbarligen död, och har knappast för egen hand gömt sig i hagen, så min fråga var inte om betydelsen av ordet motiv, utan vem du tror tagit henne av daga om inte C?
Om det inte finns någon annan aktuellt gärningsman behöver det inte betyda att CR har haft avsikt att mörda B.
Det som är känt hittills är att ena är död och den andra sitter inlåst. Hur det har gått till är väldigt diffust.
Det pågår en propaganda om att CR är en kvinno förtryckare, kvinno misshandlare och att han definitivt mördat BR.
Det köper inte jag förrän jag har sett det svart på vitt.
Det finns däremot folk som står familjen nära som påstår att han har varit en kärleksfull far och en som älskat BR väldigt mycket. Om man ska vara opartisk då står det hittills noll noll för båda sidorna.
Citera
2022-01-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om det inte finns någon annan aktuellt gärningsman behöver det inte betyda att CR har haft avsikt att mörda B.
Det som är känt hittills är att ena är död och den andra sitter inlåst. Hur det har gått till är väldigt diffust.
Det pågår en propaganda om att CR är en kvinno förtryckare, kvinno misshandlare och att han definitivt mördat BR.
Det finns däremot folk som står familjen nära som påstår att han har varit en kärleksfull far och en som älskat BR väldigt mycket. Om man ska vara opartisk då står det hittills noll noll för båda sidorna.
Få aggressiva män visar sin ilska, mot sin hustru, utåt. Ännu färre vet vad som händer bakom stängda dörrar. "Det hade jag aaaldrig trott om honom", läser vi ofta i fupar. "Han var ju urtrevlig och kärleksfull mot frugan".

Vi får se vad vittnen säger. Och vad han säger. Och vad obduktion och tidigare dokumentation säger.. om en månad ungeför.
Citera
2022-01-05, 21:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Du svarade aldrig på min fråga om din åsikt om varför C har erkänt att han orsakat Bs död. Jag undrar fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in