Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-05, 02:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Barby var inte vittne till slagsmål bara hörde om det från C som visade för henne en bild.

Med samma logik kan vi då kanske avfärda bilderna som B skickade till släktingar för de som tog emot bilderna har väl inte sett något slagsmål?

Är det inte dags att du överväger om sanningen om parets destruktiva relation möjligtvis kan landa nånstans mitt emellan den tillrättalagda version som hittills tagits för given i tråden och Barbys uppgifter om att också C blivit slagen?
Citera
2022-01-05, 05:51
Moderator
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
...
...
Är det inte dags att du överväger om sanningen om parets destruktiva relation möjligtvis kan landa nånstans mitt emellan den tillrättalagda version som hittills tagits för given i tråden och Barbys uppgifter om att också C blivit slagen?
På vilket sätt menar du att andra versioner är 'tillrättalagda'?
Senast redigerad av Drooid 2022-01-05 kl. 05:58.
Citera
2022-01-05, 06:23
Medlem
Citat:

Detta är något jag oxå undrat flertalet gånger, men inte fått svar på. Kände du paret eller har du till och med insiderinformation? 😱
Citera
2022-01-05, 06:55
Medlem
Citat:

På vilket sätt hade Beata och C, en destruktiv relation? Bäst du har på fötterna nu.. 😇
Citera
2022-01-05, 08:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappmen
Någon som sitter på FUP?
Finns ingen än
Citera
2022-01-05, 08:43
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Det finns kanske inget motiv?

Hypotesen går ut på att när de grälade om vårdnaden så slog hon honom och han slog henne? Men under handgemänget föll hon kanske bakåt av misstag och slog i huvudet?

C har väl inte heller använt några droger så varför ens försöka dra paralleller med helt andra fall där en ogift barnlös missbrukare tappade kontrollen?

Du måste erkänna att av det lilla vi vet hittills om det aktuella fallet så pekar en del på att båda parter verkar ha slagit varandra? Barby verkar trots allt vara säker på sin sak och varför skulle han ljuga?

Hur ramlar man baklänges av misstag?
Varför gömde C kroppen?
Citera
2022-01-05, 09:13
Medlem
Citat:

Hypotesen går ut på att när de grälade om vårdnaden så slog hon honom och han slog henne? Men under handgemänget föll hon kanske bakåt av misstag och slog i huvudet?

C har väl inte heller använt några droger så varför ens försöka dra paralleller med helt andra fall där en ogift barnlös missbrukare tappade kontrollen?

Du måste erkänna att av det lilla vi vet hittills om det aktuella fallet så pekar en del på att båda parter verkar ha slagit varandra? Barby verkar trots allt vara säker på sin sak och varför skulle han ljuga?

Hur vet du att Barby är en man?
Citera
2022-01-05, 10:18
Medlem
Citat:

"Hypotesen". Din hypotes är din. Jag har min egen, och försöker hålla mig ifrån både snubblande, "tragiska olyckor" och kottar. Det finns många paralleller mellan väldigt många andra kvinnomord och detta. I flera fall har det använts droger regelbundet. Om CR använt droger vet vi inte.

Jag har för övrigt inte sett något alls som tyder på att BR varit våldsam mot CR. Men troligen har HON avvärjningsskadeor på kroppen.
Citera
2022-01-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Hade kroppen inte hittats hade han förmodligen inte kunnat dömas för någonting, då hade han varit fri att ha full vårdnad om sin son och ingen skulle kunna veta säkert om han gjort något.

Om inte hans eventuella känsla av förlust, förnedringen att bli lämnad, hotet att få sitt barn taget ifrån sig är skäliga motiv, potentiella anledningar att bli så rasande att man i stundens hetta går för långt, vem anser du då hade ett bättre motiv, större anledning att se henne död? Jag tror ju knappast hon gömde sig under kvistar i hagen själv och råkade självdö, eller?
Uppsåt betyder att man handlar med syfte att uppnå en effekt.
Det behövs motiv till syftet. Det är inte så att en slår ihjäl den andra bara för att det är kul.
Frågan är om handlingen hade ett syfte att ta livet av BO. I så fall måste GM haft motiv till sitt syfte.
Det är långsökt att tro att helt plötsligt i stundens hetta får GM ett motiv för sin handling.
Det kan hända i fall BO just då säger nåt eller gör nåt men det är inte speciellt vanligt i mordfall.
Citera
2022-01-05, 12:44
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Uppsåt betyder att man handlar med syfte att uppnå en effekt.
Det behövs motiv till syftet. Det är inte så att en slår ihjäl den andra bara för att det är kul.
Frågan är om handlingen hade ett syfte att ta livet av BO. I så fall måste GM haft motiv till sitt syfte.
Det är långsökt att tro att helt plötsligt i stundens hetta får GM ett motiv för sin handling.
Det kan hända i fall BO just då säger nåt eller gör nåt men det är inte speciellt vanligt i mordfall.

Du ifrågasatte vad C hade att vinna på att döda B. Jag tolkar det som att du inte tror att han har gjort det. B är uppenbarligen död, och har knappast för egen hand gömt sig i hagen, så min fråga var inte om betydelsen av ordet motiv, utan vem du tror tagit henne av daga om inte C?
Citera
2022-01-05, 13:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Du ifrågasatte vad C hade att vinna på att döda B. Jag tolkar det som att du inte tror att han har gjort det. B är uppenbarligen död, och har knappast för egen hand gömt sig i hagen, så min fråga var inte om betydelsen av ordet motiv, utan vem du tror tagit henne av daga om inte C?

Jag C motiv är " får inte jag dej ska ingen annan få dej heller" Ett klassiskt motiv när maken mördar sin kvinna. Ett planerat mord som kommer att ge C 18 år till livstid.
Citera
2022-01-05, 14:47
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Med samma logik kan vi då kanske avfärda bilderna som B skickade till släktingar för de som tog emot bilderna har väl inte sett något slagsmål?

Är det inte dags att du slutar ge folk pekpinnar vad de ska tänka? Jag tar inte det från "nätpöbeln".

Beata visade bilder för sina närmaste och vi sett bilder. Klart att man kan ifrågasätta vem åsamkat de skador men med tanke på tidsangivelsen verkar de sanna.
Beskrivning av bilden som Barby gjorde och de obesvärade frågor runt gör att det låter som en fejkbild. Alla de berättelser som Barby återspeglade verkar som fyllesnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in