2022-01-05, 14:06
  #7633
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Haha, du är den där jag skulle vilja ta med till ett större gäng kompisar och be dig repetera exakt vad du just sa.
Kan du inte prova att dra den om vad du vet om företagsekonomi och redovisning, skillnaden på inkomst , inbetalning, intäkt resp utgift, kostnad och utbetalning resp brutto och nettovinst
Jag gissar att dina polare på dagverksamheten får sig ett gott skratt.
Hälsa!

https://m.youtube.com/watch?v=r_uwoxDK6gI
Citera
2022-01-05, 14:14
  #7634
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Hur du känt av det är irrelevant, det är ett faktum att den späds ut hela tiden och att det inte är positivt för aktieägarna.

Det är inte positivt för björnarna.
Citera
2022-01-05, 14:31
  #7635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är inte positivt för björnarna.
Du får nog utveckla det där, är det positivt för aktieägarna att aktierna späds ut regelbundet?
Citera
2022-01-05, 14:38
  #7636
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Du får nog utveckla det där, är det positivt för aktieägarna att aktierna späds ut regelbundet?

Krävs ingen jättebegåvning för att förstå att pengar som Tesla kan använda till att växa organiskt istället för att betala ut i löner ger långt mer avkastning än vad utspädningen tar, förutom att det ger en otrolig lockmorot till de anställda.
Citera
2022-01-05, 14:44
  #7637
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Kan du inte prova att dra den om vad du vet om företagsekonomi och redovisning, skillnaden på inkomst , inbetalning, intäkt resp utgift, kostnad och utbetalning resp brutto och nettovinst
Jag gissar att dina polare på dagverksamheten får sig ett gott skratt.
Hälsa!

https://m.youtube.com/watch?v=r_uwoxDK6gI

Jamen då anar du säkert vad EPS för Q4 kan landa på, och vad det ger för PE-tal det kommande året om kursen ligger kvar på nuvarande nivåer? Låt höra din prognos nu!
Citera
2022-01-05, 14:45
  #7638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Krävs ingen jättebegåvning för att förstå att pengar som Tesla kan använda till att växa organiskt istället för att betala ut i löner ger långt mer avkastning än vad utspädningen tar, förutom att det ger en otrolig lockmorot till de anställda.
”Okej”

Med så hängivna sektme…aktieägare kanske Elon borde skicka ut ett mail till alla er istället och be er göra volontärarbete på fabrikerna för the greater good.
Citera
2022-01-05, 14:49
  #7639
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det måste finnas en kompetent ledning också.

Musk har rätt i att Tesla skulle falla ihop som ett korthus utan honom i ledningen som kan upprätthålla Muskoviternas längtan efter frälsning.
Citera
2022-01-05, 14:55
  #7640
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Musk har rätt i att Tesla skulle falla ihop som ett korthus utan honom i ledningen som kan upprätthålla Muskoviternas längtan efter frälsning.

Och man får vara en boomer om man inte investerar i hans företag.
Citera
2022-01-05, 14:58
  #7641
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
”Okej”

Med så hängivna sektme…aktieägare kanske Elon borde skicka ut ett mail till alla er istället och be er göra volontärarbete på fabrikerna för the greater good.

Vi är smarta nog att veta när vi inte har så mycket att tillföra.
Citera
2022-01-05, 16:00
  #7642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vi är smarta nog att veta när vi inte har så mycket att tillföra.
Montera ihop bilar är ändå ett relativt kravlöst yrke som inte kräver mycket tidigare kompetens, tror nog du skulle klara det. Speciellt elbilar som har färre delar än traditionella bilar..
Citera
2022-01-05, 16:37
  #7643
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Och man får vara en boomer om man inte investerar i hans företag.

Rent hypotetiskt, har du aldrig tänkt ett scenario där FSD inte blir verklighet, dom inte kommer att bli stora på energilagring och handel med el, cybertruck floppar , deras cyberrobot aldrig blir verklighet, självkörande taxi realiseras aldrig, deras solcellstak floppar. Rent hypotetisk vad skulle hända då? (Om man inte ens hypotetiskt kan tänka sig sådana scenarios då ska man vara försiktigt med investeringar).
Citera
2022-01-05, 17:38
  #7644
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rent hypotetiskt, har du aldrig tänkt ett scenario där FSD inte blir verklighet, dom inte kommer att bli stora på energilagring och handel med el, cybertruck floppar , deras cyberrobot aldrig blir verklighet, självkörande taxi realiseras aldrig, deras solcellstak floppar. Rent hypotetisk vad skulle hända då? (Om man inte ens hypotetiskt kan tänka sig sådana scenarios då ska man vara försiktigt med investeringar).
Om allt går åt helvete rent hypotetiskt så är det självklart att det blir pannkaka av aktien. Så dum är ingen investerare. Du kan ju hypotetiskt tänka dig det värsta om vilket företag som helst. Allt pekar dock åt motsatsen när det kommer till Tesla. Följ bara brödsmulorna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in