2022-02-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Fattar inte varför du gnäller på youtube. De flesta experter eller nyckelpersoner har youtube kanaler och twitter konton. Sällan jag hört någon jag lyssnar på säga något som visat sig vara felaktigt. Fast du kanske ser SNBC och CNN som seriösa källor med experter? Den journalistiken är död när det gäller tillförlitlig information.

Jag tycker Sandy Munro och Alex Official X pod är bra. Sen missar jag aldrig officiell info från Tesla själva. Det brukar stämma väldigt bra överens, och jag har aldrig kommit över en rad om att Panasonic är inblandade i utvecklingen som pågår i Kato Road. Så två saker är ganska säkra.

1. Påstår man att Tesla inte har sin egen batteriproduktion så är man efterbliven.
2. Påstår man att Teslas nya teknik inte är något märkvärdigt så är man efterbliven.

Have fun!

https://youtu.be/VxJ1PMc_07U
https://youtu.be/G_yp1jJMDPg
https://electrek.co/2022/02/03/tesla...factory-texas/
Dom där länkarna var ju dagsfärska ?
Glömde kryssa i jag är efterbliven på båda punkterna 1-2 hur ser din status ut ?
Senast redigerad av bratider 2022-02-04 kl. 23:39.
Citera
2022-02-05, 00:08
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Dom där länkarna var ju dagsfärska ?
Glömde kryssa i jag är efterbliven på båda punkterna 1-2 hur ser din status ut ?

Obrydd om din fattiga existens, skulle jag väl säga.
Citera
2022-02-05, 00:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Fattar inte varför du gnäller på youtube. De flesta experter eller nyckelpersoner har youtube kanaler och twitter konton. Sällan jag hört någon jag lyssnar på säga något som visat sig vara felaktigt. Fast du kanske ser SNBC och CNN som seriösa källor med experter? Den journalistiken är död när det gäller tillförlitlig information.

Jag tycker Sandy Munro och Alex Official X pod är bra. Sen missar jag aldrig officiell info från Tesla själva. Det brukar stämma väldigt bra överens, och jag har aldrig kommit över en rad om att Panasonic är inblandade i utvecklingen som pågår i Kato Road. Så två saker är ganska säkra.

1. Påstår man att Tesla inte har sin egen batteriproduktion så är man efterbliven.
2. Påstår man att Teslas nya teknik inte är något märkvärdigt så är man efterbliven.

Have fun!

https://youtu.be/VxJ1PMc_07U
https://youtu.be/G_yp1jJMDPg
https://electrek.co/2022/02/03/tesla...factory-texas/

Din förmåga att feltolka är enastående. Tesla producerar batterier, det gör Panasonic också det gör CATL det gör LG och många fler. Tesla köper licenrätter för teknologi som andra äger för all deras batteriproduktion även deras nya batterier.

Tesla har ingen mystisk överlägsen teknologi som inte andra har som är mint lika spjutspets.

Du menar att Tesla inte har nån bias i deras egen presentation av produkter?
Citera
2022-02-05, 00:32
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Din förmåga att feltolka är enastående. Tesla producerar batterier, det gör Panasonic också det gör CATL det gör LG och många fler. Tesla köper licenrätter för teknologi som andra äger för all deras batteriproduktion även deras nya batterier.

Tesla har ingen mystisk överlägsen teknologi som inte andra har som är mint lika spjutspets.

Du menar att Tesla inte har nån bias i deras egen presentation av produkter?

Du kan yssna på allt de har att säga eller struna i det. Jag bryr mig extremt lite om vilket det blir.
Citera
2022-02-05, 00:53
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Du kan yssna på allt de har att säga eller struna i det. Jag bryr mig extremt lite om vilket det blir.

Om man bara stryker medhårs får man sällan ut något använbar info. Ställer man kritiska frågor så tvingar man fram argumentation. Det är som att gå till Frölunda supporters och fråga vilket lag som är världens bästa.
Citera
2022-02-05, 00:59
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Om man bara stryker medhårs får man sällan ut något använbar info. Ställer man kritiska frågor så tvingar man fram argumentation. Det är som att gå till Frölunda supporters och fråga vilket lag som är världens bästa.

Sandy Munro sa att model 3 var den värsta ihopsatta bilen han hade sett, när den faktiskt var det. Han fjäskar inte för någon utan är helt intellektuellt uppriktig. Att säga detta till någon som är hans direkta motsats är så klart resultatlöst, men någon annan kanske uppskattar den infon.
Citera
2022-02-05, 01:20
Medlem
Citat:
Sandy Munro sa att model 3 var den värsta ihopsatta bilen han hade sett, när den faktiskt var det. Han fjäskar inte för någon utan är helt intellektuellt uppriktig. Att säga detta till någon som är hans direkta motsats är så klart resultatlöst, men någon annan kanske uppskattar den infon.
Och vilket år sålde Sandy av sitt Aktieinnehav i Tesla?
Citera
2022-02-05, 11:13
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Vad bråkar ni om? Att Tesla inte tagit fram batteriet genom att locka till sig kunskap samt förvärva bolag och pusha utvecklingen till en bättre övergång av grön energi?

Bara för att undvika missförstånd.

Elon Musk är alltså "klimatskeptiker". Han vill använda batterier för energilagring eftersom han tror att oljan kommer att ta slut.
Citera
2022-02-05, 11:46
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Jag skulle vilja lyfta laddnätverk.

Tesla börjar sakta men säkert öppna upp sitt laddnätverk.
Hur kommer det påverka andra operatörers utbyggnad?

Som jämförelse så är det ofta fruktansvärt att förlita sig alla andra operatörer förutom ev. Ionity.
Kommer t.ex Cirkle K eller Q8 kunna konkurrera med stationer med 8-40st laddpunkter?
Fördelen är såklart att dom sitter på kunskap gällande kaffe och kaka medans man laddar något som superchargernätverket saknar.

Men kommer viljan att investera i snabbladdare att minska när Superchargernätverket är öppnat för övriga märken?

Jag hoppas såklart att det finns många operatörer som konkurrerar för att vi konsumenter ska få en bättre upplevelse men kommer det bromsas av Teslas i dagsläget relativt överlägsna stationer?
Jag tror det kommer finnas många olika laddare. Andra operatörer har inte lika stort behov av att börja pumpa ut snabbladdare än. Just nu är bara 6% av alla bilar i världen elektriska så Cirkle K och Q8 exempelvis tjänar inget på att sätta in laddare än. Det kommer nog ändras i framtiden. Snabbladdare kommer vara lika vanligt som en bensinmack inom 10 år skulle jag gissa på.
Tesla kommer inte kunna erbjuda superchargers till alla bilar, redan nu är kön lång på många laddstationer. Vi kommer behöva laddare från många olika operatörer.
Citera
2022-02-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Och vilket år sålde Sandy av sitt Aktieinnehav i Tesla?

Han sålde dem för att vara "opartisk" och det var ett bra tag sedan. Han konstaterade även att han tjänat "väldigt mycket pengar" redan då. Monroe är även mycket nervös för Ford/GM och UAW där han har sin pensionsfond då han arbetat för dessa i decennier.
Citera
2022-02-05, 12:04
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Självklart ska man kunna ställa kritiska frågor och ha en argumentation. Men allt behöver inte argumenteras. Saker som Teslas värdering eller huruvida Tesla kommer fortsätta sin dominans även efter alla konkurrenter släpper fler modeller är några saker som kan diskuteras. Men att du påstår att Panasonic gjort allt jobb på 4680 batterierna är bara löjligt. Det bevisar bara att du tar en motsatt ställning till allt som är positivt med Tesla. Det verkar vara en automatisk reaktion från dig och det gör det ganska svårt att ta dig seriöst då. Du kan vara hur negativ du vill mot Tesla men du måste även kunna erkänna alla bra saker också.
Citera
2022-02-05, 12:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Självklart ska man kunna ställa kritiska frågor och ha en argumentation. Men allt behöver inte argumenteras. Saker som Teslas värdering eller huruvida Tesla kommer fortsätta sin dominans även efter alla konkurrenter släpper fler modeller är några saker som kan diskuteras. Men att du påstår att Panasonic gjort allt jobb på 4680 batterierna är bara löjligt. Det bevisar bara att du tar en motsatt ställning till allt som är positivt med Tesla. Det verkar vara en automatisk reaktion från dig och det gör det ganska svårt att ta dig seriöst då. Du kan vara hur negativ du vill mot Tesla men du måste även kunna erkänna alla bra saker också.

Tesla har inte uppunnit något helt nytt batteri. Det är en vidarutveckling av panasonics batterier. Det finns 1000tals som pumpar ut superlativ om Tesla över allt. Det är intressantare att se ur en kritisk synvinken.
Senast redigerad av raskens 2022-02-05 kl. 12:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback