2022-01-05, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ni ska alltid förlöjliga och jämför med helt irrelevanta saker. Nej, din jämförelse suger och är inte relevant. Du kan inte jämför en smittsam sjukdom med annat på detta sätt.
Du klarar inte av att se vaccinpassen för vad de är - samhällets press för att få folk att göra val de inte vill göra. Vaccinpassen motiveras inte av att covid är en sjukdom med hög dödlighet, utan att man inte vill att sjukvården ska sättas under press. Samma motivering kan gälla för ohälsosam levnadsstil, alkoholintag och vad myndigheterna än väljer ut nästa gång. Nästa gång avskaffas kanske ett fritt val som DU vill göra. Men då är det bara att göra som staten säger. Annars är det dina rättigheter som ryker.
Citera
2022-01-05, 13:36
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
EU har inte skapat något virus. EU-gemensamma vaccinationsbevis mot olika sjukdomar är inte på något sätt kontroversiellt, utan en bra idé som skulle spara mycket tid och arbete.
Jag kommer aldrig någonsin att ta ditt vaccin under tvång och om judiska bankmän och korrupta politiker försöker tvinga folk till det så kommer de förhoppningsvis att lynchas.
Citera
2022-01-05, 13:39
Medlem
När Omikron tar över kommer vi nog få slut på eländet. Stor smittspridning som inte stoppas av vaccinet eller vaccinpass. Jag är ovaccinerad och anti-vaxxer men har faktiskt inget emot att sitta inlåst ett litet tag för att få ner spridningen.
Problemet är att dessa restriktioner kommer göra lite för att stoppa spridningen eftersom vaccinerade sprider skiten också. Och då kommer vi anti-vaxxerade få ännu mer skit av någon anledning. Trots att vi sitter inspärrade.

Studien som visade att vaccinerade smittar mindre var fan bajs, hela världen utgick från den. Men andra studier som visade att båda grupperna var lika smittsamma ignorerades givetvis.

Just nu har vi Delta mest i Sverige, om en månad eller två kommer troligtvis Omikron ta över som den gjort i andra länder. Och då finns det inget att göra för att stoppa den, samtidigt kommer våra sjukhus att bli tomma igen på grund av denna extremt ofarliga variant. Kortare insjukningstid, kortare sjuktid och mycket mindre allvarlig.
Sen om ett par månader, är allt detta ett minne blått! OM och bara OM detta var inte en fet jävla konspiration för att införa kontrollsystem runt om i världen, vilket utifrån EU:s hemsida vi redan vet att de vill införa lol. Så... fuck ..
Citera
2022-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser att du är en rasist, det är ingen idé att försöka resonera med en sån som dig.

Det är jag också. Stolt sådan. Problem med det?
Citera
2022-01-05, 13:42
Medlem
Som de flesta förstår, dvs alla vi som tittar på fakta och statistik och inte förlitar oss på lögnmedia som Aftonbladet och Expressen vars enda syfte är att driva sitt narrativ och sin politiska agenda, är det nu uppenbart och ställt bortom allt rimligt tvivel att Omicron är mildare än en vanlig influensa. Det här är inte ens samma sjukdom som det ursprungliga Covid längre. Dags att gå vidare

https://www.youtube.com/watch?v=1avXjzr1xnc

Frågan är nu hur folket runtom i världen ska lyckas ta tillbaka sina friheter de skänkt bort till alla maktgalna narcissister till politiker. Jag tror konsekvenserna av detta kommer bli långdragna. Folket i länder som Frankrike, Tyskland, Australien och Kanada kanske aldrig får sina friheter tillbaka som de hade innan. Jag tror ärligt talat inte det. Det här är länder som exponerat en mycket ful, mörk och dystopisk sida under pandemin. Jag är stolt över att Sverige inte vek sig för fascistmobben, lobbyisterna och skräckpropagandisterna.

Nu borde vi diskutera hur vi ställer alla dessa inför rätta i nya Nurnbergrättegångar. Glöm aldrig vilka det var som ville ta våra friheter ifrån oss, tvångsvaccinera oss, som önskade döden ur ovaccinerade och krävde att de skulle tas ifrån rätten till vård!! GLÖM ALDRIG. Borde upprättas listor på dessa människofiender och utmäta hårda straff.
Citera
2022-01-05, 13:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du är så jävla paranoid och rädd för en smitta som inte är digerdöden. Det är du och dina gelikars hysteri som gör att 30 procent av barnen som idrottat 2019 lagt AB och vi riskerar massarbetslöshet

Du får väl tugga i dig, att du tillhör en minoritet om du anser, att så länge som inte en tredjedel till två tredjedelar av befolkningen dör, så är det lugnt.

Citat:
Det är svårt att veta exakt hur många människor i Sverige som dog av den första pestvågen – olika forskare räknar med olika siffror från 30-40 procent till två tredjedelar av befolkningen.
Citera
2022-01-05, 13:43
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det är jag också. Stolt sådan. Problem med det?

Jag är också rasist. Det är inget konstigt eller fel med det.
Citera
2022-01-05, 13:44
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Otroligt osympatisk inlägg.
Mycket dumt läser man här, men detta är riktigt illa.

Så du önskar livet ur de som inte tar vaccinet. Och du gör det för att du värnar deras hälsa?!
Ja jävlar.

Sedan är det en skrämmande logik som väldigt mycket liknar Kinas "social scoring" när du pratar om att belöna de som "är smarta nog".

Det är nog inte särskilt ovanligt att äkta vaxizter resonerar likt denne ondskefulla figur, fast de flesta har vett nog att inte erkänna det..
Citera
Medlem
Börjar likna Apartheid. Kan man inte bara dela av affärer, biografer, buss och spårvagnar med plexiglas och egna vagnar för Vaxxade och Ovaxxade? Så verkar ju problem vara löst med allt tjafs.
Citera
Medlem
Det börjar bli dags för att gå ut på gator och torg!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Sluta grina nu gumman.

Du visar redan id på systemet, hämtar ut paket med mera.

Jag skulle bli väldigt glad om de frågade mig leg på systemet.
Citera
2022-01-05, 13:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Äntligen. Varför ska allting ta sån förbannad tid i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in