2022-01-05, 11:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Risken som redan är försumbar om man inte tillhör en riskgrupp, menar du? Finns andra risker att oroa sig över.

Börje Peratt skulle hålla med dig om han inte dött av covid.

Jag tolkar dig som att du inte har vänner eller släktingar. Det är precis som alla förstår när det gäller anti-vaxxers förutom de av er som fortfarande bor i mammas källare.
Citera
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Om de inför vaccinpass NU, när varenda tänkande människa har förstått att det är verkningslöst för att stoppa Omikron + Omikron är inte farligt för normala vuxna.... Ja, då handlade det aldrig om att skydda sjuka till att börja med.

Det handlar i stället om någon form av kontrollåtgärd. Kanske en testrunda för något annat slags tvång i framtiden. Ett sätt stoppa icke-konformister från att röra sig fritt i samhället.
[b][i]
Vi som är kristna känner till profetiorna om Odjurets märke[/B], som ska uppstå i den sista tiden. Människor som inte vill ha "Odjurets märke" på sin kropp (märket är någon slags symbol.. Kan vara ett inopererat chip, eller dylikt), de kommer inte få köpa eller sälja produkter i samhället. Vaccinpass som det nu är utformat, fyller inte alla kriterier för Odjurets märke, men det är sannolikt det närmsta vi kommit än så länge. Föreställ dig ett kort, eller rent av ett chip, kopplat till ditt personnummer och unik identifierare, som DNA eller fingeravtryck... Och sen att detta ska scannas för att du ska kunna göra ett inköp. Något sådant blir Odjurets märke. Bibeln säger att det kommer vara på högerhanden eller på folks panna....

For att kunna införa något sådant så måste man så klart bana vägen i små steg, så att folk inte märker att det kommer smygande.
Enligt principen om "den kokta grodan". Människor reagerar och protesterar mot stora förändringar. Små gradvisa steg går relativt obemärkta förbi, tills man sitter där med ett helt ändrat samhälle (jmför massinvandringen och hur den genomfördes stegvis, under 40 år, i stället för att flyga in 2,5 miljoner främlingar på ett år - vilket skulle skapat revolution i landet.)
Innan någon skriker foliehatt eller kristen fundamentalistgalning... så vill jag påpeka att jag har samma utbildning som alla svenskar här, och är fullt medveten om att detta kan vara en felaktig gissning, eller att profetian i bibeln inte handlade om vår tid, utan något annat (notera att mycket annat från samma profetia slagit in, i modern tid. T.ex. staten Israels grundande m.m.).

Jag försöker INTE övertyga någon om att detta är sant, utan bara ta upp det som EN tänkbara förklaring till vad som styr den här märkliga utvecklingen med vaccinpass. Om så är fallet, är det inte globala biotech företag som styr utvecklingen, eller FN eller WHO... utan en mycket mörkare kraft.
Du har helt rätt.

Den bakomliggande agendan & tidens tecken är tydliga för den som kan se. / Tony
Citera
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Kom igen nu alla vaccinerade! NU är timmen slagen för oss alla att bojkotta allt vad gäller vaccinpass!

Nu står vi alla gemensamt bakom ett fritt samhälle. En återgång till hur det var innan pandemin. Ett samhälle där ingen är utesluten.

Vi handlar inte på ställen som kräver pass. Vi besöker inga kulturevenemang som kräver vaccinpass etc.

Skriver under på det. Vägt fram och tillbaka tidigare hur jag ska göra om det blir krav på pass för gym. Bestämt mig nu att min träning får stryka på foten. Träning är mitt liv så tufft att inte få gå på gym men får försöka lösa det. Kommer tex köpa en cykeltrainer för 8000 kr så jag kan cykla inomhus hemma på min racerhoj istället för inne på gymmet. Blir kostsamt men är ju helt uppåt väggarna om vi ska tvingas vaccinera oss när det uppenbarligen endast har en marginell temporär effekt gällande smittspridning. Att behöva ett extra skydd för allvarlig sjukdom, inte fasen behöver jag det när jag inte tillhör en riskgrupp och inte är en åldring.

redigerat: och kommer kräva pengar tillbaka för mitt gymkort som har många månader kvar. Antar dem kommer vilja endast frysa det men blir kräva pengarna tillbaka.
Senast redigerad av Stryp-Enok 2022-01-05 kl. 11:31.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
SNÄLLA kan alla, vaccinerade som ovaccinerade stå enade i detta och vägra gynna ställen som kräver pass? Polarisering är det sista vi alla behöver nu.

Vad snackar du om? Det är ju helt smärtfritt att visa vaccinpasset. Varför skulle det vara ett problem när vi redan visar papper när det behövs?
Citera
2022-01-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Hoppas, ALLT borde ha det kravet, även ICA.

Systemet kan du ju beställa online och får det skickat hem samma sak på ICA så va är vitsen med passet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är svaret är typiskt för anti-vaxxers. Du har inte förstått kontexten av Macrons uttalande. Han kommenterar så för att han vet att vaccinet hjälper så de psyksjuka och svagbegåvade behöver incitament. Det är incitamenten han diskuterar.

Erkännande genom projektion.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du menar att det kraftigt minskar risken att bli allvarligt sjuk eller dö av covid-19.

Risken att få myokardit, perikardit, nedsatt immunförsvar som blir sämre och sämre med tiden, mensrubbningar hos kvinnor, blodkoagulering, anafylaktiska reaktioner osv. Då är inte de vanligaste biverkningarna nämnda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Det skulle vara en mycket välkommen åtgärd. På Systembolagen trängs mycket löst folk och på parkbänkarna sprider de smittan i hög takt. Dessa bör stoppas med vaccinpass. Alla antivaxxare bör stoppas hela tiden och överallt med vaccinpass. De får beställa hem mat med bufirmor, jag vill inte behöva se dem när jag går och handlar mat. Kräv självisolering på antivaxxare tills pandemin är över.

Skulle det komma ett svenskt krav på vaccinpass så är det ett demokratiskt fattat beslut som ett demokratiskt land tagit. som inte har något med den omänskliga övervakningsstaten Kina att göra. Sverige tar inte direktiv från utlandet, det är foliehatt, Qanon, plattjord och antivaxx som fantiserat sådant. Folket i Sverige bestämmer demokratiskt och folket vill ha vaccinpass.

Hoppas på hårda tag fr o m idag med vaccinpass överallt!

Du är så jävla paranoid och rädd för en smitta som inte är digerdöden. Det är du och dina gelikars hysteri som gör att 30 procent av barnen som idrottat 2019 lagt AB och vi riskerar massarbetslöshet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Jag har fått två svar hittills i stil med ”jAg hAr HörT tAlAs oM vAcCinERAdE sOm bLivIt SmiTtadE”.
Jaha, okej, gulligt. Så det trumfar världens samlade forskarkår som säger att vi borde ta vaccinet?

Till alla antivaxxers här inne, ta en titt runt er och se vilka galningar ni omges av.
Känner ni några läkare eller någon som jobbar inom medicin? Har de tagit vaccinet?
Vad säger det isåfall er?
Jävla idiot. Berätta hur 74% av 109 fullvaccinerade individer kunde bli smittade på julbordet i Oslo, om vaccinet skyddar mot smittan som du hävdar. Hur fan gick det till?

Fattar du vilken statistisk sannolikhet som ska till om 81 av 109 personer, som har ett 96 %-igt skydd mot en sjukdom, blir sjuka?

Du är inte en foliehatt, du är en komplett idiot.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Öppen fråga till ni er som tror att regering ”vill ha mer kontroll över oss”.

Kan ni utveckla vad detta betyder? Jag udnrar genuint. På vilket sätt skulle M Andersson tjäna på att vissa får gå på bio och vissa inte.

Varför skulle de som vill ha kontroll låta M Andersson sitta kvar? Hon förstår ju inte att tjäna på det!

Nej, de som vill ha kontroll ser nog till att röja M Andersson ur vägen till förmån för någon som förstår att utnyttja den ekologiska nischen med övervakning. Som alla infödingar blev bortkörda för att de inte förstod att odla jorden av dem som förstod att göra det.

Övervakningsmöjligheter är som socker som drar flugorna till sig.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-01-05 kl. 11:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Hur många har dött av vaccinet i Sverige? 10? 100? Aldrig mer än så. 15 000 har dött av viruset.

De döda hade pissat på er galna antivaxxare som inte tar chansen de aldrig fick!

Hade vi 15k döda när Dos 1 gavs ut? Då är du ju lika skyldig som mig och alla andra då. Hur ska det vara nu?

Först säger ni att vaccinet skyddar en mot allvarlig död, Om vi är äldre samt multisjuka. Fullt friska blir inte lika sjuk detta har sagt sedan dag 1. ( Dom som är äldre och allvarligt sjuka är redan vaccinerade vem ska vi skydda nu igen? dig? du är ju redan vaccinerad med och därav sitter du säker )

Vaccinerade sprider ej smittan ( Ändå är det just de vaccinerade som är drivande i smittan enligt varenda forskare och läkare på denna planet? )

Varför skulle sjuka och äldre pissa på mig för att jag inte rånade vaccincentralerna och gick före i kön får dag 1? ( Typ som varenda läkare har gjort ) Låter konstigt att bli arg när jag backade undan istället och lät dem få sina underbara nödfalls vaccin så att det skyddar dem?
Citera
2022-01-05, 11:30
Medlem
När fler och fler fullvaccinerade insjuknar ska man införa ännu mer vaccinpass. Hahah total galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in