2022-01-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vore kul om man i något europeiskt land drar ut några politiker och hänger dem i lyktstolpar. Då skulle nog våra svenska femifascister till politiker bli nervösa.

Det hade matats på nyheter i åratal som det mest fruktansvärda som drabbat EU sen andra världskriget. 😀
Citera
2022-01-05, 13:26
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Du är nog bland de mest hjärntvättade personer jag stött på. Det handlar om att makteliten vill kontrollera folket, de tar chansen nu när det labbtillverkade covid19 härjar runt. Det är den stora planen. Vakna upp och kliv ur fåraskocken.

https://www.weforum.org/great-reset

När någon som pratar om great reset kallar andra hjärntvättade, haha, får alltid ett gott skratt då. Ni konspiratoriska personer är så galna att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Citera
2022-01-05, 13:27
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Alkohol orsakar i högsta grad skador. Fyllekörningar, fylleslagsmål, ramla när man är full och bryta armar o ben, fyllebrottslighet som skadegörelse, våldtäkter - listan är oändlig. Ska vi ta och införa ett litet alkoholpass då, för att inte belasta sjukvården och samhället i onödan?

Ni ska alltid förlöjliga och jämför med helt irrelevanta saker. Nej, din jämförelse suger och är inte relevant. Du kan inte jämför en smittsam sjukdom med annat på detta sätt.
Citera
2022-01-05, 13:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Ser att du är en rasist, det är ingen idé att försöka resonera med en sån som dig.

Jag tolkar det som att massinvandringen alltså är en lika stor framgång som du tycker vaccinen är? Är den enkla frågan för svår att besvara förstår jag varför du inte vågar diskutera med en rasist.
Citera
2022-01-05, 13:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Läs lite av mina inlägg, finns nog ingen som hatar antivaxxare mer än mig, jag ser gärna att ni kolar som är korkade nog att neka vaccinet.

Men jag vet att vaccinpassen inte fungerar som regeringen tror, men det handlar inte om det.

Vaccinen stoppar inte smittspridningen, vaccinerade kan bära på sjukdomen och smitta andra, det är sant, men vaccinpassen är dock ändå viktiga, då undrar ni varför?

Det handlar mer om att belöna de som är smarta nog att ta ansvar. För vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och även om DU som läser detta vill ta risken och inte bryr dig om du dör eller blir allvarligt sjuk så bryr sig samhället. Din allvarliga sjukdom och död KOSTAR oss, det är dyrt att vårda er och du tar sjukhus platser. Du ska INTE ha rätten att riskera ditt eget liv även om du vill det.
Otroligt osympatisk inlägg.
Mycket dumt läser man här, men detta är riktigt illa.

Så du önskar livet ur de som inte tar vaccinet. Och du gör det för att du värnar deras hälsa?!
Ja jävlar.

Sedan är det en skrämmande logik som väldigt mycket liknar Kinas "social scoring" när du pratar om att belöna de som "är smarta nog".
Citera
2022-01-05, 13:30
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag tolkar det som att massinvandringen alltså är en lika stor framgång som du tycker vaccinen är? Är den enkla frågan för svår att besvara förstår jag varför du inte vågar diskutera med en rasist.

Det är offtopic, men massinvandringen är inget det problem du tror att det är, och vaccinen är inte dåliga, men de har inget med varandra att göra.
Citera
2022-01-05, 13:31
Medlem
Vi ser exakt samma utveckling i Sverige som i andra länder. Vaccinpassen har ingen som helst påverkan på smittspridningen - trots vaccinpass så har vi nått vår högsta topp i smittspridningen. I Expressen kan man idag läsa: "Experten: Rak kurva – kan ha överskattat vaccination". Ja, vaccinationen är extremt överskattad när det kommer till personer i åldrarna 12-40 år.

Varför man fortsätter att vaccinera de här grupperna (pratar man fortfarande om att vaccinera barn i de yngre åldrarna?) för all framtid kan man ju undra. Är tämligen säker på att man lagom till vaccinationsveckan kommer kräva att befolkningen är vaccinerad med 3 doser för att få tillträde till restauranger, biografer etc vilket är helsjukt.

Det tråkiga är att den utveckling vi även ser i andra länder med våldsamma demonstrationer troligen snart kommer att vara ett inslag i vår vardag med, eller värre.
Citera
2022-01-05, 13:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
De tänkte till och med så proaktivt att de skapade ett virus och en mediehysteri för att kunna implementera dessa olagliga vaccinpass.

EU har inte skapat något virus. EU-gemensamma vaccinationsbevis mot olika sjukdomar är inte på något sätt kontroversiellt, utan en bra idé som skulle spara mycket tid och arbete.
Citera
2022-01-05, 13:33
Medlem
Finns det bara ett svar gällande detta med att bli smittad som vaccinerad?

Om jag fastnar i en hiss med en stört sjuk covidsmittad person och blir kvar där i 20h hur stor är chansen att jag inte blir smittad? Handlar det om att "Nisse Persson" som jag står med där i hissen är en person jag inte kan bli smittad av eller är det tex 98% chans att inte bli smittad per utandning. Om Nisse under dessa 20h andas ca 20 000ggr rakt mot mig hur stor chans är det att pareringen med 98% håller. Statistiskt låter det ju tvärkört att klara sig. Numera lottas stryktipset på % spelade rader. Jag lovar att en 2% kommer gå in inom nåt år.
Citera
2022-01-05, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vaccinpasset kommer på längre sikt att ersättas av ett globalt "hälsopass" som visar exakt det du beskriver plus hur mycket kött du köper, hur mycket bensin du förbrukar osv. Din "sociala kreditpoäng" kommer att öka eller minska beroende på hur du i myndigheternas ögon "sköter dig".

Ge det några år. Vi håller just nu på att införa det grundläggande systemet.

Exakt. Det finns en anledning till varför just prisen på kött och mjölkprodukter skenat i väg på sistone. Har inte bara med inflation att göra.
Citera
2022-01-05, 13:34
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Det är offtopic, men massinvandringen är inget det problem du tror att det är, och vaccinen är inte dåliga, men de har inget med varandra att göra.

Det har med varandra att göra eftersom de genomförs av samma aktörer, dvs storfinansen genom överstatlighet och ner till våra politiker. Att du tycker massinvandringen är en stor succé säger mycket och andra som läser här kommer väga in det när de bedömer de övriga feberdrömmar du delger oss här i tråden.
Citera
2022-01-05, 13:35
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
För att det inte är någon skillnad på AV och MED. Samma sak. Att säga att en gammal multisjuk person bara dog "med" covid är som att säga att samma person dog "med" kulan om man skjuter den personen.

Du är dum på riktigt, dör du i en bilolycka eller dylikt MED covid så kommer du med i statistiken.

Det finns även flera fall i USA där folk har blivit ihjälskjutna och kommit med i statistiken för att dom hade covid när dom dog av skottskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in