Citat:
Ursprungligen postat av
Melmium
Läs lite av mina inlägg, finns nog ingen som hatar antivaxxare mer än mig, jag ser gärna att ni kolar som är korkade nog att neka vaccinet.
Men jag vet att vaccinpassen inte fungerar som regeringen tror, men det handlar inte om det.
Vaccinen stoppar inte smittspridningen, vaccinerade kan bära på sjukdomen och smitta andra, det är sant, men vaccinpassen är dock ändå viktiga, då undrar ni varför?
Det handlar mer om att belöna de som är smarta nog att ta ansvar. För vaccinen skyddar mot allvarlig sjukdom och död, och även om DU som läser detta vill ta risken och inte bryr dig om du dör eller blir allvarligt sjuk så bryr sig samhället. Din allvarliga sjukdom och död KOSTAR oss, det är dyrt att vårda er och du tar sjukhus platser. Du ska INTE ha rätten att riskera ditt eget liv även om du vill det.
Otroligt osympatisk inlägg.
Mycket dumt läser man här, men detta är riktigt illa.
Så du önskar livet ur de som inte tar vaccinet. Och du gör det för att du värnar deras hälsa?!
Ja jävlar.
Sedan är det en skrämmande logik som väldigt mycket liknar Kinas "social scoring" när du pratar om att belöna de som "är smarta nog".