2022-01-05, 13:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Du är dum på riktigt, dör du i en bilolycka eller dylikt MED covid så kommer du med i statistiken.

Det finns även flera fall i USA där folk har blivit ihjälskjutna och kommit med i statistiken för att dom hade covid när dom dog av skottskador.
Fast detta stämmer väl ändå inte!
Källa?

Läkaren skriver/anger huvudsaklig dödsorsak och i ditt exempel lär det inte stå Covid (om de nu överhuvudtaget skulle testa/veta det efter en bilolycka).
Citera
2022-01-05, 13:48
Medlem
Alltså, det här är ju riktigt absurt. Man börjar undra om man blivit knäpp.

FHM viker sig alltså för det politiska trycket och börjar smyga in covidpass steg för steg trots att det inte finns en enda rationell anledning att göra det. Vi vet ju alla att vaccinering inte stoppar smittspridning av Omikron överhuvudtaget och vi kan se klart och tydligt på statistiken att Omikron är relativt harmlöst. 2016 dog 1100 personer av influensa. Jag kan lova att det är fler än vad det kommer dö av Covid i år nu när Omikron dominerar. Smittspridning i sig är fullkomligt ointressant.

Sverige var bäst i världen på EN enda sak fram tills nu. Vi var det enda landet i världen som tog rationella beslut och tillät folk leva efter principen frihet under ansvar. Men nu sällar vi oss till resten av det totalitära packet.

Som anekdot kan jag tillägga att vaccinerade skiter fullständigt i andra. De vaccinerar sig inte för att de bryr sig om okända människor. Det var inte länge sen en av vaccinfundamentalisterna kom förkyld till jobbet och jag var tvungen att be hen gå hem. Så mycket för solidaritet och att värna om andra.

Det är bara att fortsätta kämpa emot alla ni som har kvar era hjärnor och förmåga att tänka kritiskt. Ge aldrig upp.
Citera
2022-01-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast detta stämmer väl ändå inte!
Källa?

Läkaren skriver/anger huvudsaklig dödsorsak och i ditt exempel lär det inte stå Covid (om de nu överhuvudtaget skulle testa/veta det efter en bilolycka).

Om du tittar på Dr Campells videor på Youtube (med officiell data från NHS) så ser du tydligt att alla som blir inlagda på sjukhus i UK och testas positivt för Covid läggs upp i statistiken som Covidfall, även om de kommit in för brutet ben eller hjärtinfarkt. Det är ytterst få som avlider av Omikron nu. Den är i princip lika harmlös som en förkylning och går inte lika långt ner i luftvägarna. Det är inte ens samma sjukdom längre.

Covidpass är slöser med tid och en onödig huvudvärk för företagare och vanliga människor som bara vill gå vidare med sina liv.

Men vaccinfundamentalisterna vägrar. De har funnit en ny religion.
Citera
2022-01-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap

FHM viker sig alltså för det politiska trycket och börjar smyga in covidpass steg för steg trots att det inte finns en enda rationell anledning att göra det. Vi vet ju alla att vaccinering inte stoppar smittspridning av Omikron överhuvudtaget och vi kan se klart och tydligt på statistiken att Omikron är relativt harmlöst. 2016 dog 1100 personer av influensa. Jag kan lova att det är fler än vad det kommer dö av Covid i år nu när Omikron dominerar. Smittspridning i sig är fullkomligt ointressant.

Sverige var bäst i världen på EN enda sak fram tills nu. Vi var det enda landet i världen som tog rationella beslut och tillät folk leva efter principen frihet under ansvar. Men nu sällar vi oss till resten av det totalitära packet.

Som anekdot kan jag tillägga att vaccinerade skiter fullständigt i andra. De vaccinerar sig inte för att de bryr sig om okända människor. Det var inte länge sen en av vaccinfundamentalisterna kom förkyld till jobbet och jag var tvungen att be hen gå hem. Så mycket för solidaritet och att värna om andra.

Det är bara att fortsätta kämpa emot alla ni som har kvar era hjärnor och förmåga att tänka kritiskt. Ge aldrig upp.

Väl sagt.
Citera
2022-01-05, 13:53
Medlem
okok1s avatar
SVT har börjat sin livestream! Pressträff 14.00.
Citera
2022-01-05, 13:54
Bannlyst
Citat:

Ge upp finns inte på kartan. Tvärtom gör de mig bara ännu mer dedikerad att motarbeta denna regim
Citera
2022-01-05, 13:55
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Om du tittar på Dr Campells videor på Youtube (med officiell data från NHS) så ser du tydligt att alla som blir inlagda på sjukhus i UK och testas positivt för Covid läggs upp i statistiken som Covidfall, även om de kommit in för brutet ben eller hjärtinfarkt. Det är ytterst få som avlider av Omikron nu. Den är i princip lika harmlös som en förkylning och går inte lika långt ner i luftvägarna. Det är inte ens samma sjukdom längre.

Covidpass är slöser med tid och en onödig huvudvärk för företagare och vanliga människor som bara vill gå vidare med sina liv.

Jag pratar om Sverige.
Citat:
Statistiken visar avlidna där den underliggande dödsorsaken var covid‑19, enligt de dödsorsaksintyg som inkommit till Socialstyrelsen.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Så dör man i en bilolycka med Covid så är INTE dödsorsaken Covid.

Hur andra länder gör har jag ingen koll på. Det kan säkert stämma.
Citera
2022-01-05, 13:58
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Verkar finnas tre trådar om detta nu?

(FB) Pressträffar med regeringen och FHM - samlingstråd

(FB) Regeringsbeslut om krav på Vaccinpass (2022-01-05)

Vet inte vart jag ska hänga den närmsta halvtimmen
Citera
2022-01-05, 13:59
Medlem
Citat:

Finns ingen möjlighet att kontrollera COVIDpass i affärer etc. i praktiken.

Det är rena nonsensåtgärder som bara kommer att kosta mer pengar för redan hårt drabbade företag.
Citera
2022-01-05, 14:00
Medlem
Sa de 18 döda i Danmark av 55 000 fall Omikron registrerade idag (hann inte riktigt med)
Jag skulle vilja ha detaljer om ålder och andra sjukdomar på dessa 18
Citera
2022-01-05, 14:01
Medlem
FHM ändrar sin powerpoint och tar bort delen om att vaccination minskar smitta
Citera
2022-01-05, 14:02
Avslutad
Grönt ljus för att kunna kräva vaccinpass på fler ställen: ”Positiv möjlighet”

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hallengren-om-vaccinpass-kan-g%C3%B6ra-att-vi-undviker-andra-restriktioner/ar-AASsk8S

Citat:
Regeringen har beslutat att ge grönt ljus för att införa vaccinationsbevis på bland annat handelsplatser, serveringsställen och viss långväga kollektivtrafik. Det bekräftar socialminister Lena Hallengren (S) för DN.

– Vi ser det som en positiv möjlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in