2022-01-05, 11:42
Medlem
tjallepetters avatar
Den här fittpandemin börjar verkligen tära på psyket.

Isoleringen är inte bra för hälsan
Citera
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej, men jag antar att jag inte får ett nytt när det går ut. Det har ett sistadatum. Antar att det datumet hade flyttats fram om jag valt att ta en 3e dos, vilket jag inte kommer göra.

Okey, har du fått någon som helst information kring hur man går tillväga för att förnya. Jag tänker att vaccinpassen lanserades väl innan 3e booster var aktuell?
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Sluta grina nu gumman.

Du visar redan id på systemet, hämtar ut paket med mera.
Jag kom just på att när man visar ID på systemet kollar de bara ens födelsedatum dvs. ålder. Med vaccinpass finns det en QR-kod som verifieras mot en central databas. När du verifierar den behövs ett certifikat från din sida för att försäkra sig om att obehöriga inte får tillgång till personers medicinska data. Det certifikatet är ju inte allmänt utan är utgivet till just den som kontrollerar. Alltså inte den specifika vakt som scannar, men affären eller teatern eller vad det nu är du besöker.

Dvs. den som sitter på databasen - vilket är EU - får veta när och var du går på fotbollsmatch, går och handlar, går på gym osv.
Men all den informationen slängs säkert bort och sparas säkert ingenstans. Säkert. Vad skulle man med det till, och förresten har väl ingen något att dölja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
I detta fall att få mindre folk att vistas bland andra så klart. Ju mindre folk i rörelse, desto mindre smitta. Alla borde handla online.

Men det har ju INGET med smittspridningen att göra.. Öppna fönstret och kika ut
Vi är inne på booster 3-4 nu med ett vaccin som inte biter på nuvarande Omicron. Smittan rusar, detta är en pandemi bland dom vaxxade
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Såå, varför ska folk envisas med att vaccinera sig då?

What? Är du full? Det dör inte fler unga med hjärtproblem nu än förut, det är ju det diskussionen handlat om, att vaccinen får deras hjärtan att ge upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Även principiellt är det omöjligt eftersom vaccinpass bara ges till vaccinerade.
Du ryckte citatet ur sitt sammanhang och kanske därför missuppfattade det jag skrev (för jag antar att du inte gjorde det med flit).

Sammanhanget var att det inte går att uppfylla kraven eftersom det måste gå en viss tid mellan doserna. Det räcker alltså inte att genast gå och vaccinera sig.
Citera
2022-01-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Det är enkelt förklarat - smittan på det julbordet tillhörde de 4% av covid som vaccinet inte biter på.

Det är ännu lättare att förstå än så:

Absolut risk reduction 0,84% för Pfizer. Du med dina sprutor har alltså 0,84% skydd, du läste rätt

Trevlig dag
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Jag vill inte ha någon tid så jag kommer inte vänta

Sitt då ner och håll käften, du ska inte ut i samhället då, tacka gud för vaccinpassen så ni as inte får göra något kul.
Citera
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
SNÄLLA kan alla, vaccinerade som ovaccinerade stå enade i detta och vägra gynna ställen som kräver pass? Polarisering är det sista vi alla behöver nu.
Men du vet hur det är i Sverige! När farbror Staten sagt hur det ligger till, så följer den kritiska massan med.
Det finns allt fler vakna svenskar - men notera att 85% tagit vaccinet utan något särskilt knot. Den stora massan har röstat FÖR partier som bedrivit en medvetet svenskfientlig politik som går ut på att gradvis låta vårt land invaderas av främlingar. Folk springer statens ärenden utan att ens få betalt för det, genom att attackera den som går emot strömmen.

Om vaccinpass införs på restauranger, butiker och gym så kommer en stor del av medborgarna jubla åt att staten "äntligen" tar itu med "antivaxxarna" - det stora hotet mot samhället... osv!
Butiker har antingen inte råd att gå emot myndigheterna - då de straffas ekonomiskt om de inte följer reglerna.
Eller så kommer de villigt följa reglerna även om det leder till en mindre ekonomisk förlust för dem själva.

Vinnarna blir andra aktörer inom globala kapitalismen. I England såg vi att Amazon fördubblade sin försäljning när restriktioner i butiker infördes och man blev tvungen att stå i långa köer för att komma in i butiker (tack och lov inget vaccinpass där dock - folk skulle bli skogsgalna om staten föreslog detta i England. Icke så i Sverige).

Jag läste en artikel av en kille i Litauen där vaccinpass är obligatoriskt överallt. Han kunde i princip inte ens sköta sitt liv längre. Hela hans månadslön gick till PCR tester för att få tillfälligt pass så han kunde utföra ärenden). Med tanke på svenskars mentalitet så är det en mycket tänkbar situation för Sverige också...

Intressant nog så är de utomeuropeiska invandrarna det bästa skyddet mot detta - de har konsekvent skitit i vad staten sagt (sannolikt lyssnar de inte på svenska nyheter alls) och även struntat i att vaccinera sig.) Om staten skulle tvinga dessa att visa Covidpass för att handla på Alis livs... eller hänga på Mohammeds café i Rinkeby..... ja då skulle vi få det civila motstånd som kanske behövs....
Citera
2022-01-05, 11:44
Medlem
"About 700 workers are losing their jobs at Mayo Clinic for failing to comply with a vaccine mandate policy at the Rochester-based health system.

Employees had until Monday to either receive their first shots or obtain an exemption for medical or religious reasons. Mayo said it granted the majority of exemption requests. "

Här har vi nästa steg i Sverige oxå.
Först inom vård och sen generellt.
Bara att börja konvertera eller bli religiösa, då kan man ej längre bli smittad, gud är god.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Diskriminerade? Anser du att kriminella som sätts i fängelse också är diskriminerade? Det är den logiken du kör med.

Brott är fel, ingen frihet för dem.
Vägra vaccin är fel, de ska inte heller ha friheter.

Tiderna förändras. Förut var det helt ok att bränna kvinnor på bål om någon påstod att hon var en häxa. Sedan kom vi fram till att det kanske inte är riktigt schysst att göra så. På den tiden sa säkert all "vetenskap" att det var fullt rimligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Jag har fått två svar hittills i stil med ”jAg hAr HörT tAlAs oM vAcCinERAdE sOm bLivIt SmiTtadE”.
Jaha, okej, gulligt. Så det trumfar världens samlade forskarkår som säger att vi borde ta vaccinet?

Till alla antivaxxers här inne, ta en titt runt er och se vilka galningar ni omges av.
Känner ni några läkare eller någon som jobbar inom medicin? Har de tagit vaccinet?
Vad säger det isåfall er?

Jag kan tänka mig att ta vaccinet när världens samlade läkarkår träffar mig och bedömer nyttan utifrån mitt fall. Men du vill förstås injicera det i alla, även dem som är allergiska mot ägg och laxermedel.

Sedermera rekommenderar inte världens samlade läkarkår att vaccinera sig. Det finns många läkare som tycker massvaccination är vansinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in