Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Om du är misstänkt smittobärare jo.
Nej, visa lagtexten som säger jag inte får vistas ute.
Smittskyddslagen:
…Du kan vistas utomhus så länge du håller avstånd till andra personer…
Du sa, vadå? Inte får vistas ute om man är misstänkt smittbärare. Du hade alltså fel. Jag får enligt Smittskyddslagen vistas ute. Inte för att det spelar någon som helst roll. För detta —>
Dessutom 2, jag har aldrig skrivit under ett avtal/kontrakt med någon i Sverige, stat, regering, myndighet, person, man eller kvinna, representant av någon nämnda, företag, kommersiell entitet eller representant därav, där båda parter skrivit under, frivilligt och i samförstånd. Att resa fritt inom landet är inte ett privilegium, det är en oinskränkbar rättighet.
Därför, juridiskt, kan ingen tvinga mig att avstå min oinskränkbara rättighet att resa fritt över hela planeten, oavsett vilka tillstånd som sker eller råder över planeten, krig, pandemier, nödsituationer, nationella och/eller globala.
Det är en oinskränkbar rättighet alla är födda med, och kan inte avsägas, annat än i underskrivet avtal/kontrakt, av två parter, frivilligt, vid fulla sinnes bruk och i samförstånd.
Du kan hänvisa och hävda precis vad du vill om detta. Det blir bara en åsikt, och inverkar inte på mina, eller någon annan som så önskar, oinskränkbara rättigheter.