2022-01-05, 11:37
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Systemet kan du ju beställa online och får det skickat hem samma sak på ICA så va är vitsen med passet?

I detta fall att få mindre folk att vistas bland andra så klart. Ju mindre folk i rörelse, desto mindre smitta. Alla borde handla online.
Citera
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakelspektakel
Det är ju större än att gå på bio. När samhället har vaccinpass, som snart kommer få ett annat namn, så kommer regeringen enkelt kunna styra över alla som har passet. De kommer kunna bestämma vilka som kommer få jobba, som kommer få ta ut lön, som kommer få åka utomlands m m. Gör man inte som de vill, så ryker passet. Således kommer de få en befolkning som gör vad som helst för att få sitt pass.
Tack för förtydligandet.

Jag håller absolut inte med dig i de tankarna, men det är intressant vad ni tror.
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vilket betyder att Sverige har rösträtt...
Ett litet land med tio miljoner invånare i en union med närmare 450 miljoner, alltså har andra länder betydligt mer att säga om saker och ting än Sverige.
Citera
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Sjukt. Jag är dubbelvaccinerad, ändå fick jag covid i julas. Nu har jag "fått erbjudande" om en 3e dos. Nej tack, jag har precis blivit bostad. Som tack ska jag uteslutas från samhället? Sjukt!

Står det någonstans på ditt vaccinpass (alternativt om du fått något informationsbrev) något i stil med 'ditt pass går ut om X veckor/månader, vänligen ta din tredje boosterdos för att förnya'?
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Absolut. Helt sjukt att utvidga kraven på vaccinpass när alla ser att vaccinen inte fungerar. Ställen som inför det ska bojkottas.

Vaccinen fungerar, men de fungerar inte mot smittspridning, läs på lite.
Citera
2022-01-05, 11:38
Medlem
Huckabees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
M Andersson tjänar inte på det. Men din fråga är inte relevant eftersom M Anderssons person är utbytbar.
Okej, byt då ut M Andersson mot vilken grupp du nu tror styr samhället. Vad är deras motiv till att kontrollera oss?
Ge mig nu inte ett svepande svar, jag vill veta konkret. Vad tror du de ska med kontrollen till?
Citera
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Det finns inga bevis på att idrottsutövare dör av vaccinen, inga som helst. Det har bara blivit extra uppmärksammat i media nu för att rädsla säljer. Media VET att ni tror att det är en koppling, därför säljer dem det. Dör inte fler unga nu än förut, bara mer rapportering.

Såå, varför ska folk envisas med att vaccinera sig då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag förstår inte riktigt problemet. De har valt att ställa sig utanför samhället av egen fri vilja.

Du kanske föreslår arbetsläger för lösdrivare? Det låter så.

Nej du vännen. Inte av fri vilja. Det är det som är poängen. Hade det varit på lika villkor hade jag inte haft några problem med det men när en grupp människor hanteras annorlunda än den andra gruppen så blir det snedvridet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Det är enkelt förklarat - smittan på det julbordet tillhörde de 4% av covid som vaccinet inte biter på.
Men läs på!!!

60% av smittade på julbordet fick omikron - 40% fick annan variant. Det fanns alltså fler varianter av smitta och vaccinet bet inte på dem.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Hade vi 15k döda när Dos 1 gavs ut? Då är du ju lika skyldig som mig och alla andra då. Hur ska det vara nu?

Först säger ni att vaccinet skyddar en mot allvarlig död, Om vi är äldre samt multisjuka. Fullt friska blir inte lika sjuk detta har sagt sedan dag 1. ( Dom som är äldre och allvarligt sjuka är redan vaccinerade vem ska vi skydda nu igen? dig? du är ju redan vaccinerad med och därav sitter du säker )

Vaccinerade sprider ej smittan ( Ändå är det just de vaccinerade som är drivande i smittan enligt varenda forskare och läkare på denna planet? )

Varför skulle sjuka och äldre pissa på mig för att jag inte rånade vaccincentralerna och gick före i kön får dag 1? ( Typ som varenda läkare har gjort ) Låter konstigt att bli arg när jag backade undan istället och lät dem få sina underbara nödfalls vaccin så att det skyddar dem?

Prioriteringsordningen kan man diskutera, men nu är det ingen brist längre, du kan få tid snabbt och enkelt, nu behöver du inte vänta.
Citera
2022-01-05, 11:39
Medlem
Citat:
Absolut. Helt sjukt att utvidga kraven på vaccinpass när alla ser att vaccinen inte fungerar. Ställen som inför det ska bojkottas.

Sån är inte mentalitet hos dom flesta fåren.
Man ska stolt visa upp att man lyder, att ens ifrågasätta öht gör man inte
Citera
2022-01-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Öppen fråga till ni er som tror att regering ”vill ha mer kontroll över oss”.

Kan ni utveckla vad detta betyder? Jag undrar genuint. På vilket sätt skulle M Andersson tjäna på att vissa får gå på bio och vissa inte.
Jag har sett kopplingar till davidsstjärnan. Vad menar ni? Att regeringen skulle vilja samla ihop gruppen antivaxxers? Av vilken anledning?

Ingen aning faktiskt. Men vänd på frågan. Varför uppmanar dom helt maniskt till att alla som ska ta en spruta som bevisligen inte fungerar. Mot en sjukdom som inte är farligare än massvis med sjukdomar som funnits jättelänge? Nån anledning finns det, men att skydda oss från sjukdomen är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in