2022-01-05, 10:55
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiiMinores
Tyskland och Österrike har ju gått full retard

Magga & CO vill nu införa pass för att familjer ska få gå på Cubus och Hennes " för att stoppa spridningen" som förövrigt inte kommer hjälpa ett smack!!

Vi som redan har haft sjukan och klarat och utan problem kommer nog fortsatt hålla oss inom vår bubbla. Vi kommer handla online, hålla kefft på jobbet om vi är vaccade eller inte. Leva som vanligt helt enkelt och spela med
Jag tycker absolut inte man ska spela med. Jag tycker man ska gå till affären som man alltid gjort. Och står nån personal och viftar med Qr läsare tar man den och stampar sönder den, och går in i butiken.
Citera
2022-01-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Undantas från vadå?
Ja att Sverige tycker att det tillskillnad från t ex Australien tycker att det är kränkande och rodkrwr att sprida främlingsfientlighet att testa nyanlända för HIV, tuberkulos etc är idiotiskt men är knappast topic.
Jo det är det, då alla andra fasciståtgärder blir slag i luften & meningslösa i alla fall…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Så har det fungerat under hela pandemin, varför skulle det inte göra det framöver? Att kolla vaccinpass kräver resurser och tar tid, så knappast något som görs permanent. Såvida inte S ser det som en arbetsmarknadsåtgärd att få lågutbildade i arbete...

Sluta snacka skit. Vi har myndigheter som bygger all infrastruktur bakom detta. Det är dessutom inget "vaccin-pass" Utan ett digitalt ID. Det tar resurser att lajva säkerhet på en flygplats också, men ändå står mupparna där 20 år senare.

Det är inte ett parti i sig som ligger bakom detta. Det är i samband med EU och agenda 2030. Planen är att få människor och deras omgivning att återge "data" i massiva mängder så man vinner AI-kriget.

Kostar oss bara.... allt som gör livet värt att leva.
Citera
Medlem
Kom igen nu alla vaccinerade! NU är timmen slagen för oss alla att bojkotta allt vad gäller vaccinpass!

Nu står vi alla gemensamt bakom ett fritt samhälle. En återgång till hur det var innan pandemin. Ett samhälle där ingen är utesluten.

Vi handlar inte på ställen som kräver pass. Vi besöker inga kulturevenemang som kräver vaccinpass etc.
Citera
2022-01-05, 10:57
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Jag har tänkt på det här. Känner flera inom vården och det är samma story. Jag är ganska övertygad om att majoriteten säger vad de upplever och känner. Men då får man tänka på att man sparkade eller omplacerar folk som inte vill besprutas. Men kanske ännu viktigare är att man tvingar personalen att stanna hemma för MINSTA sjukdomstecken.

Lev i det där en stund medan även världen utanför sjukhusen har skyltar och annat. Är det konstigt att personalen känner efter lite extra? Har hört om 1/3 sjuka etc. Det är snart OMÖJLIGT eftersom de jobbar på en plats där det inte går att undkomma. Skönt att alla är immuna nu

Hoppas ingen får för sig att spruta in främmande nano-tech i kroppen som förstör flockimmuniteten.

Det är bara inom LSS som personal har förflyttats om de inte vaccinerat sig, jag är ovaxxad och jobbade med misstänkt covidsmittade så sent som julveckan.
Jag jobbar på ett stort sjukhus inom VGR

Men av samtliga som började jobba med mig 2020 så är bara jag och 1 till kvar, det är av en grupp på ca 9 pers
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Nej du räknas ännu som fullvaccinerad och det är bara att hämta ut ett vaccinintyg som gäller i 90 dagar.
Jag har (hade iaf, har inte kollat nu nu) ett vaccinpass från FHM som gäller t o m 22-07-01. Fick sista dosen 22 juni. Varför ska jag få ett som gäller 90 dagar?
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag tycker absolut inte man ska spela med. Jag tycker man ska gå till affären som man alltid gjort. Och står nån personal och viftar med Qr läsare tar man den och stampar sönder den, och går in i butiken.
Lycka till med det!

Tror du att det går att komma undan med detta är du ju helt otroligt korkad!
Citera
Medlem
Undra vad Kungen tycker om de nya restriktionerna
som regeringen ska besluta idag om /
Citera
2022-01-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Tekniken som tagits fram för "vaccinpassen" är för dyr för att skrotas till sommaren.

Ersätts med ”hundchip” mellan tummen och pekfingret.
Citera
2022-01-05, 10:58
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vaccinpass har ju visat sig vara verkningslöst. Endast en falsk trygghet. Varför envisas regeringen att införa begränsningar som delar upp befolkningen i vi&dom? Allt för ett nästan helt ofarligt förkylningavirus, ingen logik i det hela öht.

Är alla regeringspartier maktfullkomliga galningar? Är detta ngt som vi verkligen vill ha? Eller viktigare fråga. Är hela befolkningen menlösa får som bara följer utan att reagera? 🐑🐑🐑

Förstår inte vad du menar? Folk visar leg på massa ställen och det här är bara en sak till att visa. Lite otympligt att öppna på telefonen kanske men inte speciellt betungande.
Citera
2022-01-05, 10:59
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Välkommen till kontinenten Sverige. Vi i Tyskland är ganska vana vid vaccinpass nu, fattas bara munskyddstvång och snabbtester varje dag så förlorar även Sverige sin frihet och oskuld.
Sveriges vaccinpass är hårdare än de covidpass som finns på kontinenten. Där får man ett pass som är mer i linje med EUs digitala covidintyg för resor. Sveriges linje strider mot hur de mänskliga rättigheterna ska tolkas enligt Council of Europe.
Citera
2022-01-05, 10:59
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har (hade iaf, har inte kollat nu nu) ett vaccinpass från FHM som gäller t o m 22-07-01. Fick sista dosen 22 juni. Varför ska jag få ett som gäller 90 dagar?

Bara att gå in på https://covidbevis.se/vaccinationsbevis-web/

Och ladda hem. Tar nån minut

Sen kan du gå in när som hels och hämta ut ett nytt som gäller i 90 dagar från det datum du hämtar ut det.

Förhoppningsvis är kravet på covidbevis borta om några månader....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in