2022-01-05, 11:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

- Aftonbladets källor uppger att lagförslaget "inte ska gälla samhällsviktig
verksamhet som mataffärer och apotek"– men inte heller hämtmat.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/
Nya restriktioner har presenterats av regeringen och Folkhälsomyndigheten

Är timmen slagen nu?

Vafan! Maggan var ju ute innan jul och erkände att vaccinpassen är värdelösa. Jävla politiker asså.

Sen undrar jag när svartklubbseran kommer tillbaka. Det finns mycket stålar att tjäna just nu på alla ovaccinerade som vill supa och knulla.
Citera
2022-01-05, 11:56
Medlem
Zeeeeetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Ja vaccinpass minskar ju inte smittspridningen så det handlar bara om att kontrollera människor ännu mer. Det börjar bli en riktigt obehaglig utveckling som måste stoppas i tid annars är det kört. När ledarna går för långt måste folket markera.

Tror det är rätt lugnt än så länge. Ställen som kräver bevis rapporterar om ENORMA intäktsförluster. Kolla bara på sf bio, går man in på deras hemsida och kollar hur många biljetter som finns kvar till de största filmerna under fre, lör, nu när de infört krav på vaccinbevis så ser man att knappt NÅGON går och ser film där just nu. Vi snackar liksom Matrix, King's man etc under bästa tiderna i Stockholm med knapp 20 biljetter sålda. Nu vet jag ju förvisso inte hur läget såg ut innan den 23:e då passen vart aktuella, men andra serveringsställen rapporterar ju om liknande resultat. Passen är inte hållbara, finns för många i stora sällskap som är ovaccinerade vilket gör att hela sällskapet helt enkelt skiter i att gå.
Citera
2022-01-05, 11:57
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Finns överallt för den som söker, ska jag behöva torka din röv också för att du är för lat att göra det själv?

Du har inga källor för det är dina hysteriska fantasier efter att ha läst för många kommentarsfält.
Citera
Medlem
Huckabees avatar
Det slår mig nu att de flesta antivaxxers här inne tror på inte en, utan två konspirationsteorier.

1) Vaccinet är farligt, till skillnad från vad experterna säger.

2) Världens regeringar vill införa vaccinpass för att kontrollera oss.

Det slår er inte att detta är två separata teorier, som tillsammans blir än mindre sannolik än var och en för sig?

P.S, vägrar många av er vinterdäck också? Tänker då det inskränker på er frihet och det ju egentligen bara handlar om att Transportsstyrelsen vill kontrollera oss.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Du blev ägd, nu skriker du åt mig

Men nej, vi måste vaccinera alla, för om ni antivaxxare dör, även om jag ler då, så kostar er allvarliga sjukdom och död samhället mycket.

Du blev ägd! Först skulle alla dö sen var det några gamlingar som inte klara sig. Ni klarar ju inte ens förstå att gamla dör av dom flesta förkylningar om dom är så gamla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Hoppas du är lika tuff i verkligen och att du står för detta även utanför internets värld. Människor som du, med dina åsikter, kommer nämligen att bli ihågkomna när vindarna vänder, när all fakta ligger på bordet och man börjar granska hela den här tiden med biverkningar och hela faderullan.
Ja de är jag.

Är du lika tuff ?

Biverkningar?

Känner minst 50 personer i min närhet som ej fått biverkningar.

Men ni antivaxxers är rädda paranoida kräk.
Jobbar ni?
Har ni familj?

Nä de har ni ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Diskriminerade? Anser du att kriminella som sätts i fängelse också är diskriminerade? Det är den logiken du kör med.

Brott är fel, ingen frihet för dem.
Vägra vaccin är fel, de ska inte heller ha friheter.

Absolut, håller med dig. Men jag tänker att vi kan ta tillfället i akt när vi ändå är igång och stänga ute alla som lever osunt och belastar vården/samhället:
-Rökare
-Alkoholister
-Långtidssjukskrivna
-Överviktiga
Etc etc

Varför nöja oss med halvmesyrer?
Kan vi inte ringa in alla grupper som belastar samhället och göra oss av med dem en gång för alla? Kanske en slutgiltig lösning?

Det är nämligen dit du med ditt resonemang leder om man fortsätter vandra hela vägen med ditt resonemang. Så var försiktig - när man förespråkar inskränkningar och förtryck av grupper så faller man, historiskt sett, alltid dit själv i slutändan. Detta har vi lärt oss av Nazityskland och Sovjet bland annat!

Att du ens jämför kriminella med ovaccinerade säger mer om din människosyn/egocentrism än om din förståelse för den rådande situationen.

Ha en bra dag.
Citera
Medlem
Kajahs avatar
Det är hål i huvudet på regeringen, och det handlar endast om att visa handlingskraft inför valet i år. Signalpolitik kallas det.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Nä det är väl ett bra koncept, jag menar bara att vissa saker som folk var överens om var fel senare visade sig vara vidskepligt trams. Det som råder idag är fullständig panik och pöbelmentalitet, nån slags stenålders, reptilhjärne samhälle. Ingen debatt i ämnet existerar. Jag tvivlar på att besluten som tas nu är de rätta

Folk dör varje dag och blir inlagda på sjukhus. Att inte ha panik vore snarare galenskap. Det handlar om att agera snabbt, det är då man räddar liv.
Citera
2022-01-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Ni antivaxxare ska inte kunna gömma er någonstans från myndigheters direktiv och lagens långa arm. Därför hoppas jag att det kommer ett regeringsbeslut idag på vaccinpass överallt och även krav på att antivaxxare måste självisolera fram till att pandemin är helt över. Ni får beställa mat med budbil och hålla er hemma. Vatten finns i kranen.

https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Läs den här.

Avskum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Det slår mig nu att de flesta antivaxxers här inne tror på inte en, utan två konspirationsteorier.

1) Vaccinet är farligt, till skillnad från vad experterna säger.

2) Världens regeringar vill införa vaccinpass för att kontrollera oss.

Det slår er inte att detta är två separata teorier, som tillsammans blir än mindre sannolik än var och en för sig?

P.S, vägrar många av er vinterdäck också? Tänker då det inskränker på er frihet och det ju egentligen bara handlar om att Transportsstyrelsen vill kontrollera oss.

Vad du skriver har ingen betydelse. och det är kul att sladda på vintern din jävla nolla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vafan! Maggan var ju ute innan jul och erkände att vaccinpassen är värdelösa. Jävla politiker asså.

Sen undrar jag när svartklubbseran kommer tillbaka. Det finns mycket stålar att tjäna just nu på alla ovaccinerade som vill supa och knulla.
Tkr de ska införa väldigt stränga straff på de som anordnar sånt då de är medskyldiga till andras död.

Borde likställas med dråp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in